mullewreck
Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Tack för inspoJag fick vara kreativ vid hämtningen. Knöt fast pulkan i dragkroken för cykelvagnen. Hade varit lättare med @magervalps cykel.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för inspoJag fick vara kreativ vid hämtningen. Knöt fast pulkan i dragkroken för cykelvagnen. Hade varit lättare med @magervalps cykel.
Jag ska nog ut imorgon i Ägb så du kan få en dåNågon som har färsk rapport på Änggården eller Hisingsparken?
Ut å kör förmiddag då så jag kan få en rapport till 12 tiden ;)Jag ska nog ut imorgon i Ägb så du kan få en då![]()
Kan inte lova någotUt å kör förmiddag då så jag kan få en rapport till 12 tiden ;)
Tog en sväng till Delsjön. Rätt ok ändå. Lite is här och där.Ut å kör förmiddag då så jag kan få en rapport till 12 tiden ;)
Jag testar Eklanda nu eftermiddag nångång å hoppas på de bästa. Blir nog en ganska lugn och kort sväng.Tog en sväng till Delsjön. Rätt ok ändå. Lite is här och där.
Manneblask körde stigen i november 2024 (enligt Trailforks Ridelog)Satt och kollade på Trailforks och hittade en stig jag aldrig hört talats om i Eklanda, ”minnesluckan”. Är det något helt nytt eller är det stigen med ett drop på slutet ner mot grusvägen?
Hittade en beskrivning på stigen och de måste ändå va den jag kört flera gånger men aldrig haft ett namn. Rätt rolig stig som kanske mått bra av lite uppfräschning om de inte redan gjorts de senaste.Manneblask körde stigen i november 2024 (enligt Trailforks Ridelog)
Den är inte helt självklar att hitta in till, man borde komma ihåg den om man gett sig på att ta sig över den "rotvältan omgjord till hopp". Stökig på slutet vill jag minnas med stenar och svårt att se en linje.Satt och kollade på Trailforks och hittade en stig jag aldrig hört talats om i Eklanda, ”minnesluckan”. Är det något helt nytt eller är det stigen med ett drop på slutet ner mot grusvägen?
Nä precis, ingången e väldigt stealth, rotvältan var grym när de fanns tillräckligt med jord på den men senast tidigt i höstas när jag körde den senast var den rätt smal så lite mer sketchy att köra.Den är inte helt självklar att hitta in till, man borde komma ihåg den om man gett sig på att ta sig över den "rotvältan omgjord till hopp". Stökig på slutet vill jag minnas med stenar och svårt att se en linje.
Får nämna stigen Turn'er som ligger strax innan, kort men rolig att loopa ett par gånger innan man kör dom "populära" stigarna på den kullen.Nä precis, ingången e väldigt stealth, rotvältan var grym när de fanns tillräckligt med jord på den men senast tidigt i höstas när jag körde den senast var den rätt smal så lite mer sketchy att köra.
Ja men den har jag kört en del, hoppet på den borde också renoveras upp.Får nämna stigen Turn'er som ligger strax innan, kort men rolig att loopa ett par gånger innan man kör dom "populära" stigarna på den kullen.
Trail name checks out.Satt och kollade på Trailforks och hittade en stig jag aldrig hört talats om i Eklanda, ”minnesluckan”. Är det något helt nytt eller är det stigen med ett drop på slutet ner mot grusvägen?
Jag har många gånger funderat över några cykling förbjuden skyltar som sitter på ställen jag inte uppfattade omfattades av förbudet.Apropå Änggårdsbergen: nu är det mars!
Cykla under perioden 1 november–28/29 februari, annat än på gångvägar samt på av förvaltaren anlagda och anvisade cykelleder.
Alltså fritt fram att cykla utanför de officiella cykellederna.
Var det inte access till Hobo som hamnade i cykelförbudsområdet?Jag har många gånger funderat över några cykling förbjuden skyltar som sitter på ställen jag inte uppfattade omfattades av förbudet.
Den ena kommer jag inte ihåg vad den kallas, bomb nånting? Men den ligger som en genvägspassage till vänster när man kommer upp på grusvägen från lilla Änggården. Där sitter skyltar vid bägge ingångar.
Den andra skylten sitter vid ingången till Hobo trail.
Någon som vet om det sanktionerade skyltar eller nån som tagit ett eget initiativ?
Jag undviker att cykla där nu men gillar båda stigar så det känns synd.
Edit: hittade den första: Fartblindaren och den ser ju mycket riktigt ut att vara stängd för mtb nu på trail forks. Men hobo trail har ingen sådan information i trail forks åtminstone.
Den uppkom under pandemin tror jag. Flyttade till Gbg 2023 så bara vad jag hört. Jag kör den sällan, brukar prova droppet då och då. Men det är ju sketchy ut när det är blött.Satt och kollade på Trailforks och hittade en stig jag aldrig hört talats om i Eklanda, ”minnesluckan”. Är det något helt nytt eller är det stigen med ett drop på slutet ner mot grusvägen?
Var det inte access till Hobo som hamnade i cykelförbudsområdet?
Den uppkom under pandemin tror jag. Flyttade till Gbg 2023 så bara vad jag hört. Jag kör den sällan, brukar prova droppet då och då. Men det är ju sketchy ut när det är blött.
Både den och "Turn'er" la jag upp på trailforks men tror som sagt de funnits ett tag iaf