Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Första rajden efter snödumpen sist. Såg ett annat däckspår i skogen. Väldigt kul men man får köra upp ett spår några gånger och hålla sig där. Transporterna är faktiskt bra nu med packad snö. Vissa större stigar ganska bra med.
1000009217.webp

Hur är föret i GBG?
IMG_5298.webp

Knagglig is där folk gått och seg skare på nysnön. Riktigt trögrullat, man får trampa i nedförs. Snön håller i alla fall ihop så man har lite styrförmåga igen.

Hur är föret i GBG?
Satt och kollade på Trailforks och hittade en stig jag aldrig hört talats om i Eklanda, ”minnesluckan”. Är det något helt nytt eller är det stigen med ett drop på slutet ner mot grusvägen?

Hur är föret i GBG?
Satt och kollade på Trailforks och hittade en stig jag aldrig hört talats om i Eklanda, ”minnesluckan”. Är det något helt nytt eller är det stigen med ett drop på slutet ner mot grusvägen?
Den är inte helt självklar att hitta in till, man borde komma ihåg den om man gett sig på att ta sig över den "rotvältan omgjord till hopp". Stökig på slutet vill jag minnas med stenar och svårt att se en linje.

Hur är föret i GBG?
Den är inte helt självklar att hitta in till, man borde komma ihåg den om man gett sig på att ta sig över den "rotvältan omgjord till hopp". Stökig på slutet vill jag minnas med stenar och svårt att se en linje.
Nä precis, ingången e väldigt stealth, rotvältan var grym när de fanns tillräckligt med jord på den men senast tidigt i höstas när jag körde den senast var den rätt smal så lite mer sketchy att köra.

Hur är föret i GBG?
Nä precis, ingången e väldigt stealth, rotvältan var grym när de fanns tillräckligt med jord på den men senast tidigt i höstas när jag körde den senast var den rätt smal så lite mer sketchy att köra.
Får nämna stigen Turn'er som ligger strax innan, kort men rolig att loopa ett par gånger innan man kör dom "populära" stigarna på den kullen.

Hur är föret i GBG?
Apropå Änggårdsbergen: nu är det mars!

Cykla under perioden 1 november–28/29 februari, annat än på gångvägar samt på av förvaltaren anlagda och anvisade cykelleder.
Alltså fritt fram att cykla utanför de officiella cykellederna.
Jag har många gånger funderat över några cykling förbjuden skyltar som sitter på ställen jag inte uppfattade omfattades av förbudet.

Den ena kommer jag inte ihåg vad den kallas, bomb nånting? Men den ligger som en genvägspassage till vänster när man kommer upp på grusvägen från lilla Änggården. Där sitter skyltar vid bägge ingångar.

Den andra skylten sitter vid ingången till Hobo trail.

Någon som vet om det sanktionerade skyltar eller nån som tagit ett eget initiativ?

Jag undviker att cykla där nu men gillar båda stigar så det känns synd.

Edit: hittade den första: Fartblindaren och den ser ju mycket riktigt ut att vara stängd för mtb nu på trail forks. Men hobo trail har ingen sådan information i trail forks åtminstone.

Senast ändrad:
Hur är föret i GBG?
Jag har många gånger funderat över några cykling förbjuden skyltar som sitter på ställen jag inte uppfattade omfattades av förbudet.

Den ena kommer jag inte ihåg vad den kallas, bomb nånting? Men den ligger som en genvägspassage till vänster när man kommer upp på grusvägen från lilla Änggården. Där sitter skyltar vid bägge ingångar.

Den andra skylten sitter vid ingången till Hobo trail.

Någon som vet om det sanktionerade skyltar eller nån som tagit ett eget initiativ?

Jag undviker att cykla där nu men gillar båda stigar så det känns synd.

Edit: hittade den första: Fartblindaren och den ser ju mycket riktigt ut att vara stängd för mtb nu på trail forks. Men hobo trail har ingen sådan information i trail forks åtminstone.
Var det inte access till Hobo som hamnade i cykelförbudsområdet?

Hur är föret i GBG?
Den uppkom under pandemin tror jag. Flyttade till Gbg 2023 så bara vad jag hört. Jag kör den sällan, brukar prova droppet då och då. Men det är ju sketchy ut när det är blött.

Både den och "Turn'er" la jag upp på trailforks men tror som sagt de funnits ett tag iaf

Hur är föret i GBG?
Den uppkom under pandemin tror jag. Flyttade till Gbg 2023 så bara vad jag hört. Jag kör den sällan, brukar prova droppet då och då. Men det är ju sketchy ut när det är blött.

Både den och "Turn'er" la jag upp på trailforks men tror som sagt de funnits ett tag iaf

Jag tror den är några år äldre men skitsamma, droppet längst ner kan va lite tricky, brukar ta den lite längre vägen fram till droppet med svängarna först. Från början va de ju en berm åt höger bara några meter direkt efter landningen som gjorde den mycket svårare.

Hur är föret i GBG?
Det var inte så farligt i Ägb. Ta det försiktigt bara. Preachers och Suveräna skall vara i rätt dåligt skick, men där kollade jag inte. Rensade vad jag kunde men ensam utan verktyg var de stora stockarna svåra att åtgärda.

Bilagor

• 2565DDE2-E78A-4353-992E-459B8E2398F8.webp
    2565DDE2-E78A-4353-992E-459B8E2398F8.webp
    1.1 MB · Besök: 38
  • IMG_2369.webp
    IMG_2369.webp
    1.3 MB · Besök: 38
  • IMG_2366.webp
    IMG_2366.webp
    1.1 MB · Besök: 36
Hur är föret i GBG?
Körde Eklanda sidan av ägb idag, mycket kvist å grenar överallt men fint grepp/underlag. Hade hoppats att den bredvuxna björken på mitten av pine forest dh hade gått omkull men icke :(. Störiga grenar som hänger ut allt lägre ut på stigen från den björken.

Hur är föret i GBG?
Överlag väldigt bra i NÖ Delsjön, synd att det numera är rätt rejält med surhål på Munther B, Björnspåret osv trots i övrigt snustorra stigar. Allt var bättre förr! (Inkl jag själv.)

Tillbaka
Topp