Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1, men nog snarare tre månader. Den behövs bara de få gånger jag kör trainer under sommarhalvåret. Annars är det max tio grader i garaget.Jag har också en Vacmaster. Har aldrig kört den på annat än läge ett, men tränar i ouppvärmd källare. De senaste två månaderna har den inte ens startats.![]()
Läge 3?!Va, vad är ni för fegisar? Är ni rädda för att bli förkylda? :-) Vacmastern läge 3 konstant! Har jag betalt för den häftigaste fläkten på marknaden ska den användas också.
Eftersom batteriet i fjärren är slut startar jag med svetthanduken över styret (ja, den kan blåsa bort) och så rycker jag den när andhämtningen börjar bli väsig. Då j-lars piggnar man till!
Håller med om att blåset är lite smalt, kräver att man justerar den lite för att hitta rätt.
Men man kan absolut inte köra retro med tåclips, då blåser skorna ur clipsen (om man inte har spurtklossar då!).Det är tur att man sitter fast i pedalerna när man drar på läge 3, annars skulle man blåsa av cykeln.
Trodde först det var en negativrulle som hängde bredvid kedjornaVisa bilaga 815432
Så, att byta cykel på trainern är ett minne blott. En så kallad ”Frankenbike” som fyller sin funktion.
Jag har undervisat i foto i och för sig..Trodde först det var en negativrulle som hängde bredvid kedjorna![]()
Trodde först det var en negativrulle som hängde bredvid kedjorna![]()
Tänkte precis att den här bilden hade passat utmärkt i bajstråden.Och jag hade svårt att förstå att det inte var Aero bars, det var avloppsrör![]()
Nej, fjärr är måste tycker jag.Ni som kör vacmaster-fläkten (amazon.se/dp/B08Z7GX6MD), känner ni den skulle vara okej utan fjärrkontroll också?
Står nu att det är 6-7 mån leveranstid på varianten med fjärr, och ca. 1 vecka på den utan.![]()
Fjärrkontrollen är största fördelen med den fläkten. I övrigt tycker jag den är sådär då den låter ganska mycket och har ganska smal luftström (man får välja om man ska ha fläkt på höger eller vänster arm..). Så jag använder alltid en stor axialfläkt som är skönare tycker jag men man saknar ju fjärrkontrollen på den…Nej, fjärr är måste tycker jag.
Håller med. Hade funkat bättre för mig om den stod längre från trainern men där står det en vägg. Men ett jäkla blås är det.Fjärrkontrollen är största fördelen med den fläkten. I övrigt tycker jag den är sådär då den låter ganska mycket och har ganska smal luftström (man får välja om man ska ha fläkt på höger eller vänster arm..). Så jag använder alltid en stor axialfläkt som är skönare tycker jag men man saknar ju fjärrkontrollen på den…
Fast inte så bra att du tar dig an det oövervinnerliga projektet att skaffa nya batterier?Alla fläktar är bäst med fjärr. Batteriet är slut i min fjärr. Så jag ställer fläkten i högt läge och värmer upp med svetthanduken hängande över styret för lä. När jag är uppe i temp rycker jag handduken och håller mig i så jag inte blåser av. Det har fungerat så bra så det har inte blivit av att jag skaffat nya batterier (typ AAAA eller nåt sånt) den här säsongen. Men jag fixar det nog till nästa säsong, för fläktar är bäst med fjärr.
En enkel lösning på mångas problem med fjärr till valfri fläkt!
https://www.clasohlson.com/se/Nexa-MYC-4-fjarrstrombrytare-3-pack/p/41-2484
Biltema har en golvfläkt (som enligt Deltacos smart hem-app är en prinsessfläkt)Jag har varit inne på det, men det löser inte det jag vill kunna mest. Höja efter en stund....
Jag har för mig att det finns fjärr med dimmer. Då är problemet löst. Lite aktiv Googling krävs dock...Jag har varit inne på det, men det löser inte det jag vill kunna mest. Höja efter en stund....
Intressant, har tre lampor i vardagsrummet som styrs med fjärr, kunde ju varit kul med dimmer.Jag har för mig att det finns fjärr med dimmer. Då är problemet löst. Lite aktiv Googling krävs dock...
Du behöver äta mer godis!Ändå fascinerande att ni vill höja Vacmastern efter en stund. Själv blåser jag nästan av cykeln på läge 1.
nexa.se
Vet inte om en led lampa dimmas ner på samma sätt som en fläkt styrs ner?Jag gillar att googla.
Denna verkar vara dimbar:
Finns på en del byggvaruhus.MYCR-250 fjärrströmbrytare dimmer - NEXA smarta hem
Fjärrströmbrytare för trådlös styrning av belysning. Enkel att installera, kompatibel med övriga System Nexa.nexa.se
Nej det är typiskt en dålig ide att dimra en fläkt med dimmer avsedd för lampor mm.Vet inte om en led lampa dimmas ner på samma sätt som en fläkt styrs ner?
Jag har kollat med en über-el-expert. Det kan fungera, men kan lika gärna gå dåligt bums. Beroende på fläktmodell. Avstå var hans råd.Nej det är typiskt en dålig ide att dimra en fläkt med dimmer avsedd för lampor mm.
Klokt råd. En dimmer som den som länkats ovan plockar bort delar av sinusvågen 100 ggr/sekund. Dimbara lampor klarar det (gamla glödlampor bryr sig inte, nya dimbara led är byggda för det).Jag har kollat med en über-el-expert. Det kan fungera, men kan lika gärna gå dåligt bums. Beroende på fläktmodell. Avstå var hans råd.
Säkerligen en smaksak, men jag trivs bättre i 4000 K eller möjligen något lägre.Jag har tröttnat på dåliga lysrör i hemmagymmet (4,3x2,4m, så ca 10 kvm) och funderar på att byta till en eller två LED-paneler. Kör styrketräning, trainer och yoga. Kan inte sånt här, testade lite Google och chatgpt, men kan 5000K och 4800 lumen vara något att sikta på? Hittade en panel på 120x30 cm, tänker att det kanske skulle kunna funka