Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Där kan han stanna!![]()
Längdskidor: Calle Halfvarsson avslutar VC-säsongen: ”Formen finns inte där”
I går meddelade Edvin Anger att han har tävlat klart i världscupen den här säsongen. Nu meddelar även Calle Halfvarsson att världscupsäsongen är över. – Formen finns inte där, nu ser jag fram emot att vara hemma med familjen istället, säger han till SVT Sport.www.svt.se
Min gissning är att han inte dragit in speciellt mycket pengar denna säsong. Har du någon information som stärker din hypotes om motsatsen?Calle kan stanna hemma för gott. Han har gjort sin karriär nu och borde lägga skidorna på hyllan.
Väljer han att fortsätta så känns det som att han bara gör det för pengarnas skull
Han hade väl gratis mat och boende under OS!Min gissning är att han inte dragit in speciellt mycket pengar denna säsong. Har du någon information som stärker din hypotes om motsatsen?
Min gissning är att han inte dragit in speciellt mycket pengar denna säsong. Har du någon information som stärker din hypotes om motsatsen?
Rätt grova summor han drar. Ett par miljoner i veckan lär det va.Calle kan stanna hemma för gott. Han har gjort sin karriär nu och borde lägga skidorna på hyllan.
Väljer han att fortsätta så känns det som att han bara gör det för pengarnas skull
Ja, tyvärr blir det nog så, vad ska han göra annars liksom? Bara att hoppas att den nya landslagsledningen inte låter sig luras av ett sprattellopp…Fast han lär väl fortsätta satsningen över nästa år, med skidVM i hemmakommunen. Och i distanslopp är det väl av våra manliga skidlöpare bara Anger och Alvar som varit bättre än Calles placering när han sprattlade till värdscupen i år, så han fortsätter nog tro på det.
Hade varit tydligare om du skrivit det istället för att skriva en kommentar som är väldigt enkelt kan missförstås som att du tror att han tjänar ganska bra på skidåkningen.Det jag menar är att han inte lät jätte sugen på att skaffa ett vanligt jobb så fortsätter så är det bara för att ha något inkomst.
Jag tycker det är lite tröttsamt med Calle-hatande, i synnerhet när det blir på nivån att en betydande del av det som vissa personer skriver i tråden är just att framhäva sämre insatser av Calle. Och inte sällan på ett sätt som framstår som skadeglatt.Du är Alltid passivt aggresiv när någon skrivet något om calle , man kan nästan tro ni är släkt med tanke på hur mycket du skyddar honom.
Skall man sponsra en manlig längdåkare är väl Calle förstahandsvalet, ingen annan har varit så omskriven som han den senaste vintern!Sponsorer lär ha lagt pengar på honom, annars hade han inte kunnat köra sin egen ”satsning”. Men de lär väl också dra öronen åt sig snart.
Du menar ”all media är bra media”? Om jag själv var sponsor skulle jag vilja att mitt företag förknippas med framgång, inte med en loser.Skall man sponsra en manlig längdåkare är väl Calle förstahandsvalet, ingen annan har varit så omskriven som han den senaste vintern!
Jag förstår att det kan upplevas som tjatigt om man tycker om Calle, och jag köper att tonen i tråden ibland blir onödigt hård. Min poäng handlade dock inte om att 'hata', utan om att jag ser på hans prestationer annorlunda än vad du gör.Hade varit tydligare om du skrivit det istället för att skriva en kommentar som är väldigt enkelt kan missförstås som att du tror att han tjänar ganska bra på skidåkningen.
Jag tycker det är lite tröttsamt med Calle-hatande, i synnerhet när det blir på nivån att en betydande del av det som vissa personer skriver i tråden är just att framhäva sämre insatser av Calle. Och inte sällan på ett sätt som framstår som skadeglatt.
F.ö. skrivs det rätt mycket om Calle i tråden som jag över huvud taget inte kommenterar så ditt påstående är förutom att vara osakligt även felaktigt.
www.langrenn.com
Klirrar bra i glashuset. Välbe gjorde ju själv rent hus i VM 1997, mitt under värsta EPO-eran när inga tester fanns och hon tillhörde ett landslag som sen blev tagna med ändan bar när tester dök upp.
![]()
– Klæbo jukset i OL - Langrenn.com
Jukset Johannes Høsflot Klæbo under OL? Ja, mener den russiske skiprofilen: – Ingen kontrollerer det.www.langrenn.com
Klirrar bra i glashuset. Välbe gjorde ju själv rent hus i VM 1997, mitt under värsta EPO-eran när inga tester fanns och hon tillhörde ett landslag som sen blev tagna med ändan bar när tester dök upp.
![]()
– Klæbo jukset i OL - Langrenn.com
Jukset Johannes Høsflot Klæbo under OL? Ja, mener den russiske skiprofilen: – Ingen kontrollerer det.www.langrenn.com
Tänket precis samma tanke. Men tror man måste se det ur ett ryskt perspektiv, dvs att Välbes kommentarer går i linje med mkt annan rysk propaganda där de är ofelbara och alla andra är skurkar...Det är väl en Rysk paradgren, att bli oerhört kränkta om någon gör samma saker som dom.
Hela tävlingen var väl mer eller mindre parodi. Jag tror FIS kommer ta en riktig funderare på om Drammen ens ska vara kvar. Speciellt nu när gullgutten gjorde illa sig också. Det är värdelöst när så många av favoriterna drabbas av banan, Svahn, Kläbo, Ogden, Myhlback....Vilken fin fajt mellan Skistad och Sundling!
Synd med Myhlback och Grahn, tror båda kunnat nå pallen. Grahn hade väl nästan slagläge för att vinna.
Visst är det så. Sen tycker jag inte allt är kasst för det. Gillar upploppet.Hela tävlingen var väl mer eller mindre parodi. Jag tror FIS kommer ta en riktig funderare på om Drammen ens ska vara kvar. Speciellt nu när gullgutten gjorde illa sig också. Det är värdelöst när så många av favoriterna drabbas av banan, Svahn, Kläbo, Ogden, Myhlback....
Gladiatorspel har alltid lockat publik!Visst är det så. Sen tycker jag inte allt är kasst för det. Gillar upploppet.