[½ ot] ord/uttryck ni hatar?

"av-sjukan" är ju annars bekant. Så fort 'of' används i engelskan översätts det med av.
"än-sjukan" sprider sig: Dubbelt så stort än...

Ju mer vi matar våra hjärnor, med IT ifrån elektronik. Desto färre lär våra glosförråd bli. Utan att skriva populistiska repetativa "unomatopoetiska" =" Ljudhärmande läten", lär vi i framtiden få allt svårare att kommunicera med varandra.
Lösning: Vi måste finslipa tekniken att tala förbi varandra. Komplicerat? Inte det minsta! Se hör och härma makthavarna i världen...

Ju mer vi matar våra hjärnor, med IT ifrån elektronik. Desto färre lär våra glosförråd bli. Utan att skriva populistiska repetativa "unomatopoetiska" =" Ljudhärmande läten", lär vi i framtiden få allt svårare att kommunicera med varandra.
Lösning: Vi måste finslipa tekniken att tala förbi varandra. Komplicerat? Inte det minsta! Se hör och härma makthavarna i världen...

har ett par arbetskamrater som härstammar från Polen som säger ” fucking kurva care” fast på ett glatt sätt så jag hatar det inte😜

Genom att mer och mer upprepa, meningslösa klyschor, typ "FUCK YOU", lär det svenska språket alltmer att utarmas. Frågan man bör ställa sig ANNO år 2026, är hur många ord behöver vi egentligen idag för att kunna kommunicera med varandra?

Talspråket är ju som bekant inte urgammalt. Men verkar numera retardera till allt mer begränsat glosförråd.

Är det dags att vi återigen, börjar kommunicera med Gurglande och Nasala läten?!

Det här att en del förfasar sig över språkets förfall, inte bara folk på Happy.
Jag vill upplysa om att vanligt folk förr i tiden pratade lika torftigt som idag, eller värre. Det språk man kan se i gamla böcker är just skriftspråk, folk meddelade sig med varann genom tal.

I de finare kretsarna way back gällde franska (dom hade förmodligen blivit utslängda från Happy, eller i alla fall från den här tråden).

Jag ogillar starkt flertalet av de utryck som ungdomar idag flänger med. Då jobbar jag ändå i skola och är van, men går ändå omkring med kräket uppe i strupen.

Jag ogillar starkt flertalet av de utryck som ungdomar idag flänger med. Då jobbar jag ändå i skola och är van, men går ändå omkring med kräket uppe i strupen.
Tips: Om du och kollegorna börjar använda dom för att vara ”hippa och coola” så slutar ungdomarna väldigt snabbt själva. Eller ställ nyfikna frågor, typ ”vad är det för skillnad på grisch och siiiix seeeeveeeen?”. Då spyr ungdomarna istället.

Tips: Om du och kollegorna börjar använda dom för att vara ”hippa och coola” så slutar ungdomarna väldigt snabbt själva. Eller ställ nyfikna frågor, typ ”vad är det för skillnad på grisch och siiiix seeeeveeeen?”. Då spyr ungdomarna istället.
Jag vet skillnaden på six och seven. Om någon skulle vara intresserad.

Tillbaka
Topp