Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På samma tema kommer jag nog aldrig fullt ut förlika mig med begreppet "gymma".Hoj -- kan jag leva med.
Hoja -- nej tack!
Det är ju väldigt svårt att vänja sig av med när man gått ner sig i träsket."Ju".
Särskilt när det används för att göra ett påstående till axiom.
Jag kan ha skrivit samma sak förut....
Ju mer vi matar våra hjärnor, med IT ifrån elektronik. Desto färre lär våra glosförråd bli. Utan att skriva populistiska repetativa "unomatopoetiska" =" Ljudhärmande läten", lär vi i framtiden få allt svårare att kommunicera med varandra.
Lösning: Vi måste finslipa tekniken att tala förbi varandra. Komplicerat? Inte det minsta! Se hör och härma makthavarna i världen...
Föredrar du postulat? Eller kanske premiss?
Socialt medium - Saida ?"Sociala medier" vill jag inte höra i nyhetsprogram.
Associala typer föredrar Socialt XXS!Socialt medium - Saida ?
Fint att någon sätter ord på det som skaver.Vibe
Karriär
Mingla
Connecta
Networka
+ alla andra uttryck som insinuerar att man ska ha ett egenintresse i mötet med andra, istället för att mötas som människor.
Ps. Värre än 'vibe' är att vibe:a.
Vad menar du Kingen..Rutinmässigt inledande av var och varannan mening i ett samtal med "Bror" eller "Mannen" låter rätt tjatigt.
Är det dessutom mellan kvinnor känns det rätt skumt.
Nu är jag ingen expert på den typen av ord använda på detta sätt. Kingen låter dock i mina öron mer ålderdomligt än Bror och Mannen.Vad menar du Kingen..
Jag tycker det låter för jäkligt. Hör det emellanåt och i de fallen har det varit yngre förmågor. Oftast säljare av olika slag.Nu är jag ingen expert på den typen av ord använda på detta sätt. Kingen låter dock i mina öron mer ålderdomligt än Bror och Mannen.
Mina öron reagerar likadant och det är inte ngt jag själv skulle nyttja.Jag tycker det låter för jäkligt. Hör det emellanåt och i de fallen har det varit yngre förmågor. Oftast säljare av olika slag.
Talspråket är ju som bekant inte urgammalt
år år?ANNO år
Associala typer föredrar Socialt XXS
Har redan (utan framgång) försökt påpeka det.
Mota Olle i grind. Ta sin Mats ur skolan. Det är mat för Måns. Livet på en pinne. Ta det piano.
Och billigt pris är ett lika dåligt och felaktigt uttryck.Dyrt pris
Det fanns en viss ironi i inlägget!Oj vad ledsamt att läsa. Det ingår väl i en god svensk vandel att kunna, och använda, dessa ursvenska uttryck?
Samt att ha sidoreflexer på cykeln - brandgula!
Omstart, hörde man än oftare förr ju mer tid bakåt man går. ;-)Ogillar "omgörning" Vad är det för fel på "förändring"?
Politiker och journalister i symbios.Vad gäller användande av floskelfraser så är nog politiker generellt rätt duktiga.
Tips: Om du och kollegorna börjar använda dom för att vara ”hippa och coola” så slutar ungdomarna väldigt snabbt själva. Eller ställ nyfikna frågor, typ ”vad är det för skillnad på grisch och siiiix seeeeveeeen?”. Då spyr ungdomarna istället.Jag ogillar starkt flertalet av de utryck som ungdomar idag flänger med. Då jobbar jag ändå i skola och är van, men går ändå omkring med kräket uppe i strupen.
Jag vet skillnaden på six och seven. Om någon skulle vara intresserad.Tips: Om du och kollegorna börjar använda dom för att vara ”hippa och coola” så slutar ungdomarna väldigt snabbt själva. Eller ställ nyfikna frågor, typ ”vad är det för skillnad på grisch och siiiix seeeeveeeen?”. Då spyr ungdomarna istället.
6 x 7 = 42!Jag vet skillnaden på six och seven. Om någon skulle vara intresserad.
Helt fel.6 x 7 = 42!