Topeak JoeBlow Max HP reservdelar?

Göttmos

Medlem
Vinkelanslutningen från pumpen till pumpens slang har bara plastgängor. Då denna vinkel också kan "snurra" för lättare användning har det nött ut gängerna så nu läcker den mest luft där. Reservdelen jag behöver är egentligen denna inringande del: https://www.topeak.com/global/en/product/732-SWIVEL-HOSE-CONNECTOR
Screenshot 2026-03-29 201704.webp

Känns väldigt onödigt att kasera en annars hel pump pga av detta men denna del verkar inte gå att köpa i sverige? Eller vet någon en åf med bra utbud? Provat med teflontejp och sådär vilket gjorde det ngt bättre men knappast bra. Jäkla plastmög!

Senast ändrad:
Tack! Saftig frakt, ny pump kostar ju 350kr. Kanske värt att istället limma ihop det och köra sluta på pumpen och köpa en ny då istället.:D

Topeak är en riktigt bra företag som säljar nästan alla delar till sina pumpar till rimliga prisar. Jag beställde en annan del till min Joe Blow tillsammans med andra slitdelar hos tysken.

Topeak är en riktigt bra företag som säljar nästan alla delar till sina pumpar till rimliga prisar. Jag beställde en annan del till min Joe Blow tillsammans med andra slitdelar hos tysken.
Mjo men 150kr för en plastdel när ny pump kostar 350kr blir orimligt. Då kan jag köpa en ny och ha gamla som reservdelar istället. 😅
Nytt munstycke är ju också ca 2-300kr och det lär antagligen behövas bytas också någon gång.

Mjo men 150kr för en plastdel när ny pump kostar 350kr blir orimligt. Då kan jag köpa en ny och ha gamla som reservdelar istället. 😅
Nytt munstycke är ju också ca 2-300kr och det lär antagligen behövas bytas också någon gång.

Plaatdelen kostar 3,14 euro, som är nästan noll. En muntstyck kostar kring 10 euro. Fortfarande mycket mindre än en ny pump. Om man räknar frakten med borde man också göra det vid en ny pump. Men jag har ofta ändå slitdelar som däck, bromsklossar och kedjor att beställa, då blir frakten mer rimlig.

Tillbaka
Topp