Vad är Cykeln värd??
Hallå,
vad kan en sån här juniorcykel bli såld för?
Är 16tkr rimligt?

Canyon Spectral young hero storlek xxs

Den har orginaldelarna/specen förutom:
gaffel=pike ultimate 150mm
växlar=11vxl XT kassett, deore bakväxel.
vevarmar = Ali/Kina 150mm långa.
bromsar=Sram guide r
Ramen är sprillans ny/ocyklad (ej på bild) pga garanti.
IMG_6648.webp

Vad är Cykeln värd??
Låter mycket. Oavsett om den ör ocyklad då gäller väl inte ramgarantin nästa ägare (villet aktualiseras eftersom den redan är bytt en gång). Och vad jag förstår så är modellen daterad.

Vad är Cykeln värd??
Är lite i valet och kvalet om att sälja min Bianchi Infinito XE.

Årsmodell 2021
Shimano 105.
Mest suttit på trainer, servad senast 2023.

Priser jag ser flaxar lite överallt, nån som har en ungefärlig uppskattning?

Vad är Cykeln värd??
Halloj!
Jag ska sälja min HT när våren kommer, en Scott Scale 970 från 2021, med SRAM SX Eagle, shimano Bl-mt200 bromsar och RockShox Judy Silver gaffel.

Bytt och helt nytt på hojen:
Kassett
Kedja
Hubb bak
Frambroms, (Handtag, slang, ok)
Belägg fram + bak
Skiva fram
Bakväxel

Vad tror ni att man kan lägga ut den för till våren?
Tack på förhand!

Vad är Cykeln värd??
Halloj!
Jag ska sälja min HT när våren kommer, en Scott Scale 970 från 2021, med SRAM SX Eagle, shimano Bl-mt200 bromsar och RockShox Judy Silver gaffel.

Kassett
Kedja
Hubb bak
Belägg fram + bak
Skiva fram
Bakväxel

Tack på förhand!
30-50% avdrag på nypris, oavsett om slitdelar är utbytta eller ej. Undantaget från regeln är om hojen är en speciell utgåva eller på annat sätt eftertraktad.

Vad är Cykeln värd??
Halloj!

Kassett
Kedja
Hubb bak
Belägg fram + bak
Skiva fram
Bakväxel

Tack på förhand!
5-6 tusen.

Vad är Cykeln värd??
En Madone 5.9 från 2004 ..originalspec säger att det ska vara dåtidens Dura ace men jag tycker det ser ut att vara Ultegra.

Vad är rimligt tycker ni? 12' är mycket!

Bilagor

• Skärmbild 2026-03-27 110153.webp
    Skärmbild 2026-03-27 110153.webp
    210.2 KB · Besök: 60
Vad är Cykeln värd??
En Madone 5.9 från 2004 ..originalspec säger att det ska vara dåtidens Dura ace men jag tycker det ser ut att vara Ultegra.

Vad är rimligt tycker ni? 12' är mycket!
Åtminstone Ultegra-vevar.

Det är säkert en bra cykel, men på marknaden skulle jag säga att den är rätt död. Blir förvånad om någon vill betala mer än fem tusen för den.

Vad är Cykeln värd??
Den treken ser ut att vara i en liten storlek, så om den passar dig är det ju bra.
Bakväxeltrimmad DA?
Hjulen gör den ju roligare, men är i sig inget som höjer värdet nämnvärt.
Max 5k
3500 och säljaren får berätta om hur den varit snabb på vätternrundan, men han bröt pga dåligt väder.

Vad är Cykeln värd??
Istället för att starta en ny tråd chansar jag på att fråga vad om något några komponenter kan vara värda.
1 Rockshox Judy silver TK 120mm. Ca 150h och oservad. Full fungerande och ok repfritt skick. Suttit på cykel från 2021.
2 Manitou radium expert 190x45 med lock-out på dämpare. Oservad från 2021.
Om frågan inte passar här peka mig gärna i rätt riktning.

Vad är Cykeln värd??
Provar jag också nu då jag haft den ute till salu nått år nu utan mycket intresse..

Pinion P.12 växellåda.
Maxxis minion DD däck och cushcore pro fram och bak.
Gaffel: Lyric med charger 2.1 och 170mm.
Bak dämpare: EXT v2 dämpare som ger 165mm.
Stolpe: bikeyoke revive 160mm.
Bromsar Saint.
Hjul 27.5" byggda på industry nine nav (singelspeed nav bak) och spank 33 fälgar.

Tänkte mig att 30kkr skulle va lågt för ett sånt bygge, men har jag fel?

Bilagor

• IMG_20260203_104906136_HDR.webp
    IMG_20260203_104906136_HDR.webp
    2.1 MB · Besök: 118
Vad är Cykeln värd??
Den är alldeles för speciell och alldeles för smal för att gå att sälja så som du tänker. Du har nog byggt en cykel som inte går att sälja utan brakförlust.. Så har jag gjort flera gånger så vi är ett gött gäng (även om jag byggt av begagnade, ganska billiga grejer)! :)

Just den där hojen ser ut som något jag själv drömde om 2012, fast då utan växellåda och såhär i efterhand så tänker jag ta på mig en ganska stor ära i att aldrig sett någon funktion i att ha 27,5-hjul.. Säkert bra på alla vis, men den är jättelångt från katalogcyklarna med hydroformade rör folk cyklar runt med i skogen.

Hade nog gjort som @jonte987 skriver och sen blickat framåt efter förlusten...

Vad är Cykeln värd??
Provar jag också nu då jag haft den ute till salu nått år nu utan mycket intresse..

Pinion P.12 växellåda.
Bromsar Saint.
Hjul 27.5" byggda på industry nine nav (singelspeed nav bak) och spank 33 fälgar.

Från miniatyrbilden trodde jag först att du hade satt tempopinnar som enda styre på den!

Vad är Cykeln värd??

Pinion P.12 växellåda.
Bromsar Saint.

Sälj ramen och växellådan som ett paket. Sälj till EU. Sälj resten av delarna en och en så att säga. I sverige får du svårt att hitta en köpare, eller så får du gå ner enormt i pris. För liten marknad för en så nischad cykel / ram här i Sverige.

Vad är Cykeln värd??
Liten marknad. Sälja på buycycle utomlands eller testa att sälja i delar. Kanske blir svårt att få ihop 30 om man inte får 20+ för ramen + låda?
Tack för tipset! Ska kolla på det.

27,5 är väl iskalla?
Är det så? Ja har provat 29" och har Mullet på mina nya (Starling twist) men tycker inte det är så sjukt mycket bättre..
Från miniatyrbilden trodde jag först att du hade satt tempopinnar som enda styre på den!
Haha! De vore lite väl udda ;)

Sälj ramen och växellådan som ett paket. Sälj till EU. Sälj resten av delarna en och en så att säga. I sverige får du svårt att hitta en köpare, eller så får du gå ner enormt i pris. För liten marknad för en så nischad cykel / ram här i Sverige.

Trodde fler skulle va intresserade av något med växellåda då det ändå börjar synas även bland proffsen.. Är de överlägset bästa cykel jag haft, men för mycket cykel för vad jag hinner nu..

Vad är Cykeln värd??
20260418_174036.webp

Vad tror om att ens försöka sälja ett damcykelprojekt? Det som är fint på denna är hjulen. Hjulen är byggda av Cykelcity med 7 växlat shimanonav bak och LX fram. Fälgarna är Mavic 217 SUP och däcken är oanvända 50 mm Big apple. Fälgarna är inte bromsade på någon gång. Är det bättre att bara sälja hjul och däck? Framgaffeln är ny också på cykeln.

Vad är Cykeln värd??
Kanske att sälja i delar och att ha lite tålamod funkar? Tex satsa på hjulen som du säger? Och gaffeln? Resten är svårt att tänka sig att pengarna kommer tillbaka för tyvärr.

Vad är Cykeln värd??
Visa bilaga 825703
Vad tror om att ens försöka sälja ett damcykelprojekt? Det som är fint på denna är hjulen. Hjulen är byggda av Cykelcity med 7 växlat shimanonav bak och LX fram. Fälgarna är Mavic 217 SUP och däcken är oanvända 50 mm Big apple. Fälgarna är inte bromsade på någon gång. Är det bättre att bara sälja hjul och däck? Framgaffeln är ny också på cykeln.
Gå direkt till cykelköket utan att passera gå. Tror fälgbromsade hjul i okej skick och någon form av användarmöjlighet är att betrakta som något som någon i yardsaletråden kan tänka sig att ta hand om så de slipper gå till metallåtervinningen direkt. Så har jag gjort med dylika (fast fungerande) cyklar. Att få ut något av den där kostar ju såpass många timmar att de flesta inte tycker det är värt det.. Jag är för att saker kommer till användning och hade själv gjort vad jag kunnat för att ge den en ny chans hos någon annan.

Sorry för sågning men känns lite girigt att få något för det där..

Vad är Cykeln värd??
Gå direkt till cykelköket utan att passera gå. Tror fälgbromsade hjul i okej skick och någon form av användarmöjlighet är att betrakta som något som någon i yardsaletråden kan tänka sig att ta hand om så de slipper gå till metallåtervinningen direkt. Så har jag gjort med dylika (fast fungerande) cyklar. Att få ut något av den där kostar ju såpass många timmar att de flesta inte tycker det är värt det.. Jag är för att saker kommer till användning och hade själv gjort vad jag kunnat för att ge den en ny chans hos någon annan.

Sorry för sågning men känns lite girigt att få något för det där..
Farsgubben sa att jag var girig när jag la ut morsans gamla Puch Dakota som var mer än skrotfärdig för startpris 1500, fick 8500kr 🤣 kanske dålig jämförelse men endå.

Vad är Cykeln värd??
Farsgubben sa att jag var girig när jag la ut morsans gamla Puch Dakota som var mer än skrotfärdig för startpris 1500, fick 8500kr 🤣 kanske dålig jämförelse men endå.
Ruggigt dålig tror jag! Är inte Puch Dakota peak "jag-hade-en-sån-när-jag-var-femton-och-nu-är-jag-sjuttio-och-har-tjänat-massor-av-pengar-på-att-bara-bo-i-mitt-hus"-köpare?

Tillbaka
Topp