jonte987
Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Vet inte men en hel 2024 för 1700 euro som inte sålt än
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
30-50% avdrag på nypris, oavsett om slitdelar är utbytta eller ej. Undantaget från regeln är om hojen är en speciell utgåva eller på annat sätt eftertraktad.Halloj!
Jag ska sälja min HT när våren kommer, en Scott Scale 970 från 2021, med SRAM SX Eagle, shimano Bl-mt200 bromsar och RockShox Judy Silver gaffel.
Bytt och helt nytt på hojen:
Kassett
Kedja
Hubb bak
Frambroms, (Handtag, slang, ok)
Belägg fram + bak
Skiva fram
Bakväxel
Vad tror ni att man kan lägga ut den för till våren?
Tack på förhand!
5-6 tusen.Halloj!
Jag ska sälja min HT när våren kommer, en Scott Scale 970 från 2021, med SRAM SX Eagle, shimano Bl-mt200 bromsar och RockShox Judy Silver gaffel.
Bytt och helt nytt på hojen:
Kassett
Kedja
Hubb bak
Frambroms, (Handtag, slang, ok)
Belägg fram + bak
Skiva fram
Bakväxel
Vad tror ni att man kan lägga ut den för till våren?
Tack på förhand!
Marknaden är ganska död tyvärr men 2500-3000 kanske?Visa bilaga 820970
Vad säger ni om denna klassiker? Original som jag köpte den ny runt -96 förutom gaffeln som dessvärre inte är original.
Åtminstone Ultegra-vevar.En Madone 5.9 från 2004 ..originalspec säger att det ska vara dåtidens Dura ace men jag tycker det ser ut att vara Ultegra.
![]()
TREK racercykel | Blocket
Racercykel med carbonram och tävlingshjul. Passar längd 172-178 cm. Kontakta gärna via SMS. 0705-82 69 01, Penttiwww.blocket.se
Vad är rimligt tycker ni? 12' är mycket!
Mellan 3000 och 6000 kronor ja, det känns väl rimligt? Det är ju hjulen som är ”värda nåt” som boråsaren säger.Håller med inlägget ovan. Kan väl finnas någon som ser ett värde i en Trek från tiden då de och Lance var som störst.
Med rätt köpare är det nog så. Nog inte vad de flesta vill ha (eller känner till) dock.Tänkte mig att 30kkr skulle va lågt för ett sånt bygge, men har jag fel?
Från miniatyrbilden trodde jag först att du hade satt tempopinnar som enda styre på den!Provar jag också nu då jag haft den ute till salu nått år nu utan mycket intresse..
Pinion P.12 växellåda.
Maxxis minion DD däck och cushcore pro fram och bak.
Gaffel: Lyric med charger 2.1 och 170mm.
Bak dämpare: EXT v2 dämpare som ger 165mm.
Stolpe: bikeyoke revive 160mm.
Bromsar Saint.
Hjul 27.5" byggda på industry nine nav (singelspeed nav bak) och spank 33 fälgar.
Tänkte mig att 30kkr skulle va lågt för ett sånt bygge, men har jag fel?
Sälj ramen och växellådan som ett paket. Sälj till EU. Sälj resten av delarna en och en så att säga. I sverige får du svårt att hitta en köpare, eller så får du gå ner enormt i pris. För liten marknad för en så nischad cykel / ram här i Sverige.Provar jag också nu då jag haft den ute till salu nått år nu utan mycket intresse..
Pinion P.12 växellåda.
Maxxis minion DD däck och cushcore pro fram och bak.
Gaffel: Lyric med charger 2.1 och 170mm.
Bak dämpare: EXT v2 dämpare som ger 165mm.
Stolpe: bikeyoke revive 160mm.
Bromsar Saint.
Hjul 27.5" byggda på industry nine nav (singelspeed nav bak) och spank 33 fälgar.
Tänkte mig att 30kkr skulle va lågt för ett sånt bygge, men har jag fel?
Tack för tipset! Ska kolla på det.Liten marknad. Sälja på buycycle utomlands eller testa att sälja i delar. Kanske blir svårt att få ihop 30 om man inte får 20+ för ramen + låda?
Är det så? Ja har provat 29" och har Mullet på mina nya (Starling twist) men tycker inte det är så sjukt mycket bättre..27,5 är väl iskalla?
Haha! De vore lite väl udda ;)Från miniatyrbilden trodde jag först att du hade satt tempopinnar som enda styre på den!
Sälj ramen och växellådan som ett paket. Sälj till EU. Sälj resten av delarna en och en så att säga. I sverige får du svårt att hitta en köpare, eller så får du gå ner enormt i pris. För liten marknad för en så nischad cykel / ram här i Sverige.
Gå direkt till cykelköket utan att passera gå. Tror fälgbromsade hjul i okej skick och någon form av användarmöjlighet är att betrakta som något som någon i yardsaletråden kan tänka sig att ta hand om så de slipper gå till metallåtervinningen direkt. Så har jag gjort med dylika (fast fungerande) cyklar. Att få ut något av den där kostar ju såpass många timmar att de flesta inte tycker det är värt det.. Jag är för att saker kommer till användning och hade själv gjort vad jag kunnat för att ge den en ny chans hos någon annan.Visa bilaga 825703
Vad tror om att ens försöka sälja ett damcykelprojekt? Det som är fint på denna är hjulen. Hjulen är byggda av Cykelcity med 7 växlat shimanonav bak och LX fram. Fälgarna är Mavic 217 SUP och däcken är oanvända 50 mm Big apple. Fälgarna är inte bromsade på någon gång. Är det bättre att bara sälja hjul och däck? Framgaffeln är ny också på cykeln.
Farsgubben sa att jag var girig när jag la ut morsans gamla Puch Dakota som var mer än skrotfärdig för startpris 1500, fick 8500krGå direkt till cykelköket utan att passera gå. Tror fälgbromsade hjul i okej skick och någon form av användarmöjlighet är att betrakta som något som någon i yardsaletråden kan tänka sig att ta hand om så de slipper gå till metallåtervinningen direkt. Så har jag gjort med dylika (fast fungerande) cyklar. Att få ut något av den där kostar ju såpass många timmar att de flesta inte tycker det är värt det.. Jag är för att saker kommer till användning och hade själv gjort vad jag kunnat för att ge den en ny chans hos någon annan.
Sorry för sågning men känns lite girigt att få något för det där..
Oops, där hade vi nog 30k..Farsgubben sa att jag var girig när jag la ut morsans gamla Puch Dakota som var mer än skrotfärdig för startpris 1500, fick 8500krkanske dålig jämförelse men endå.
Haha men den var verkligen uselt skickOops, där hade vi nog 30k..
Ruggigt dålig tror jag! Är inte Puch Dakota peak "jag-hade-en-sån-när-jag-var-femton-och-nu-är-jag-sjuttio-och-har-tjänat-massor-av-pengar-på-att-bara-bo-i-mitt-hus"-köpare?Farsgubben sa att jag var girig när jag la ut morsans gamla Puch Dakota som var mer än skrotfärdig för startpris 1500, fick 8500krkanske dålig jämförelse men endå.