Shimano grx 800 oljud

bul-68

Medlem
Shimano grx 800 oljud
Jag har köpt en gravel med grx 800 1x12 och det verkar vara helt omöjligt att få till växlarna utan att det skrapar metalliskt nånstans, ska det verkligen vara så? Jag har ställt in växlar förut på många cyklar med gott resultat och min tidigare mountainbike med XT 1x12 hade inte detta problem. Jag är medveten om b skruven men det går helt enkelt inte utan friktion i nån av de tre lägre (lättare) växlarna.

Shimano grx 800 oljud
Skrapar metalliskt låter inte helt korrekt nej. Låter det hela tiden när du trampar eller bara när du växlar?
Om det låter hela tiden när du trampar kan du kika på om kedjan går rätt väg genom växelburen och inte ligger mot någon metalldel där.

Shimano grx 800 oljud
Kedjelängden är extremt viktig. Om den inte är rätt kan det bli precis sådana problem med friktion i de lättare växlarna, även om växeln i övrigt är korrekt justerad.

Shimano grx 800 oljud
Kedjelängden är extremt viktig. Om den inte är rätt kan det bli precis sådana problem med friktion i de lättare växlarna, även om växeln i övrigt är korrekt justerad.
Cykeln är helt ny, tror att detta kan vara problemet, tar bort en länk. Man ska inte behöva krångla när man köpt en ny cykel där de säger " vi ställer in cykel" sen skyller på transport, hur mycket kan en cykel ställa om sig på ett lastbilsflak.
Det är dålig montering av personal som inte bryr sig. Tredje gången

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp