Fox skärm till fox rythm 36-2025?

D i U

Aktiv medlem
Precis fått hem nya cykeln och på den sitter en fox 36 rythm, cykeln är en 2025. Någon som vet om fox fantastiska skärmar passar på den gaffeln? Finns ju inga bleedvalve’s på gaffeln mer än själva hålet utan valven så tycker att de borde gå ändå eller har jag missat något?
image.webp

Osäker på Rhythm då det oftast är factory i all reklam och tester, men på senaste modellerna så ska deras egna skärmar endast fästas i bryggan mellan underbenen. Du behöver sannolikt hitta den nya varianten av deras skärm.
Enligt mig så är det väl bättre men inte helt optimalt. Jag har provat de som fästs i bleedporten och den tunna plastöglan gick av efter nån vecka, med risk att bleedporten gängar ur. Varför jag tycker att den nya modellen inte är helt optimal är för att jag inte vill skruva fast skärmen i godset på gaffelbenen, jag föredrar strippor (och den äldre modellen av Mudhugger medium).

Precis fått hem nya cykeln och på den sitter en fox 36 rythm, cykeln är en 2025. Någon som vet om fox fantastiska skärmar passar på den gaffeln? Finns ju inga bleedvalve’s på gaffeln mer än själva hålet utan valven så tycker att de borde gå ändå eller har jag missat något? Visa bilaga 826959
De passar ja, det går även att montera bleed valves om man vill.
Viktigt att ta bort plastdistansen under skallen på de där om du monterar en sådan skärm.

Tillbaka
Topp