UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

Dags att kicka igång tråden! Är det Discovery+ eller max som gäller i år? Vem blir farligast i år - herr respektive dam? Blir det ett frasse-år i XC med Koretzky och Lecomte som vinnare?
Har inte haft ork att följa cross-conutry-VC i år, men kollade nu VC-ställningen och såg att Lecomte ligger först på 16:e plats i totalen. Har hon varit skadad, ur form eller vad är skälet till att hon ligger så dåligt till?

Stort!!!

Bruni hade tydligen skadat sig på morgonen och åkte upp till starten ändå. Ifall Goldstone skulle krascha eller paja cykeln hade han haft en chans att rulla ner skadad och ändå vinna säsongen men så blev det alltså inte så då sket han i att köra eftersom han inte skulle ha en chans att köra in topp 3 som hade krävts för att vinna totalen när nu Goldstone körde in som 1:a. Det kan man såklart fatta, men han dök tydligen inte upp på prisutdelningen för säsongen heller (där han var 2:a) så det var väl lite halvfult av honom och ett lite smolk i bägaren för Goldstone som nog gärna hade duschat Bruni i sin champagne.

Tråkig bana tycker jag och min son. Men det blir säkert en intressant säsong! Tidsskillnader i toppen var stora i alla klasser. Otroligt att Pierron kam på podiet efter fallet.

Vi tittade på nederländska Eurosport där kommentorn inte såg att flera åkare fick punka och gav fel kommentar resten av åket.

Tack för påminnelsen om att det är igång igen!

Jag är mest intresserad av DH, finns någon info hur jag enkelt kan se finalen? Jag har tyvärr inget abonnemang av något slag som hjälper här.

Tack för påminnelsen om att det är igång igen!

Jag är mest intresserad av DH, finns någon info hur jag enkelt kan se finalen? Jag har tyvärr inget abonnemang av något slag som hjälper här.
Det officiella HBO Max Sport är betydligt billigare i år iaf eftersom det inte längre innehåller Allsvenskan i fotboll.
HBO Max + 70:-

Vem är den svenska kommentatorn på XCC/XCO? Tycker mig känna igen rösten, men kan inte placera den eller lyckas googla fram.
Stark start 4min in 💪

Måste vara bland det värsta jag sett i XCO.
Jag hade gett upp halvvägs in på första varvet 🤣🤣
Ja jösses! Lyckades ladda ned banprofilen som var lite hemlig...
1777794989504.webp

Blir inte riktigt klok på vilket abonnemang som behövs för att se XCO världscupen. Är det MAX+Sport eller enbart MAX?

Det officiella HBO Max Sport är betydligt billigare i år iaf eftersom det inte längre innehåller Allsvenskan i fotboll.
HBO Max + 70:-
Tack! Jag får titta på det!
Finns det att se i efterhand här? Eller är det bara live? Alltså, kan man se de åk man är intresserad av när man har tid?

Blir inte riktigt klok på vilket abonnemang som behövs för att se XCO världscupen. Är det MAX+Sport eller enbart MAX?
Man behöver MAX Basic med reklam (89 kr) samt tilläggstjänst sport (70 kr). När jag tittat på Downhillen i helgen så har det inte varit någon reklam, så sportsändningarna kanske är reklamfria.

Lite OT men ändå relaterat. Streamen startade just. Natural Selection Tour Bike från Nya Zeeland, kvalitets-stream och naturligtvis gratis från RedbullTV.

Slopestyle, blandat med DH o Freeride. Kan ju inte bli kuligare att titta på?

Kul förutom att de körde för tre månader sen och har hållit inne med materialet tills nu.

Är det inte någon knäpp grej också att de spärrar av och inte släpper in någon publik? Såg lite öde ut.
Håller med. Eventet såg bra ut på pappret men efter att ha sett en del, så blev det aldrig ngn skön stämning. Kändes mer som ett event för att motivera en massa långa reklaminslag för bilar o annat.

Det kändes som att banan inte gjorde tjejerna rättvisa heller. Såg bara Hannah Bergemann och hon har gjort mycket större intryck vid Hardline och Rampage.

Tillbaka
Topp