Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför gör inte kommunen någonting???
myggen och knotten där är inte att leka med. frostnätter eller vind krävs för att det skall vara drägligt att vistas därikring...Någon borde göra något!
I avvaktan på det, vad sägs omm en liten flytt?
Klimat och temperatur för Abisko, Norrbotten - vackertväder.se https://share.google/cef5C3TJR5hAQI142
Bästa två veckorna i mitt liv vädermässigt spenderades i Marmaris. Tempen pendlade mellan 40-44 grader på dagarna. Det här är en trolltråd tänker jag.
Ändå tänkvärt att vi delar 99.998% dna eller nåt sånt.Jovisst får man säga att det är en trolltråd.
Ibland kan jag dock känna så men på det stora hela är jag en positiv människa som även gillar värmen ibland.
Hade jag fått välja hade jag nog stannat runt 18-20° men det går ju inte så jag försöker gilla alla väder, det blir enklast så.
Tack för visat intresse i min konstiga tråd. Nu ska jag ut och cykla igen. 14° och mulet är vad jag fick idag![]()
Här kommer facit:
Optimalt landsväg: 25-35 grader C.
Optimalt skogen: 20-30 grader C.
Undantag; hellre utomhus neråt 5 plusgrader, än inomhus i 20 grader.
I Skåne slipper man flygfän :)Tänker att det är dags att dra igång en tråd om detta.
Jag kan ju inte vara ensam om att hata värmen och solen med passion de senaste åren? Flugor, mygg, svett och solbränna. Saknar redan vår och höst.
Bjuder på en äcklig bild
Visa bilaga 828242
Fast nu var jag ju tydligt med att det var facit, så det är bara att anteckna och gå vidare.....Optimalt upp till 35 grader?? Det är otrevligt för de flesta, skullecjag tänka. Tvärtom är dock lvgcykling mest lämpliga cykling vid 35 grader.
Jag säger 25 grader på lvg. 15-20 grader eller -2 på mtb.
Normaltid heter det!Om vi håller oss till vintertid året runt blir det garanterat kallare. Det framgår ju av namnet!
Ja, 22 grader (eller KANSKE 23) är f-n den optimala temperaturen! Med klarblå himmel och svag vind. Förutom om man får för sig att ta en löprunda, då kan det gärna sjunka tillfälligt till 18. Så kan det regna lite under nätterna så att bönderna får sitt.Nja. Frånsett den ekologiska katastrofen det skulle innebära så hade en permanent-temp om 22 grader i skuggan varit perfekt, med sol/moln och vind som enda variabler.
Normaltid heter det!
Vintertid!Normaltid heter det!
När det är så varmt att man blir svettig av att bajsa. Fruktansvärt!Och jag då. Igår. Precis när jag duschat och klätt på mig, blev jag bajsnödig!
Men det var härligt sommarväder!
Ja, det är ju just då man bör göra det innan duschen? En svår balansgång med tajmingen där, för i duschen vill man ju kunna slappna av utan en massa annat fokus.När det är så varmt att man blir svettig av att bajsa. Fruktansvärt!
Den där känner man igen. Precis efter man smörjt in sig med lotion och solskydd.Och jag då. Igår. Precis när jag duschat och klätt på mig, blev jag bajsnödig!
Men det var härligt sommarväder!