Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då hade jag inte röstat. Vill ha alternativet "Det beror på"Hade varit intressant att se ställningen om folk var tvungna att välja ett val och inte kryssa i båda två ändå. Tror det möjligtvis hade varit jämnare då än nu.
I Stockholm händer det nästan aldrig att fotgängare går på cykelbanan.
De gånger jag cyklat i Stockholm (främst söder, söder om söder samt centralen till norrort) så har jag upplevt att det händer relativt ofta, men att de till skillnad från i Uppsala flyttar åt rätt håll (åt trottoaren och gångbanan) när man närmar sig.I det Stockholm jag bor i händer det ungefär i princip varje dag :)
Din nic och inlägg does not compute. Helsvart, ingen lampa och absolut ingen liten ringklocka.En drönare som agerar föråkare? Ett inspelat meddelande varnar alla att gå åt sidan i god tid innan man blåser förbi!
"If you can hear this message, evacuate now"![]()
De gånger jag cyklat i Stockholm (främst söder, söder om söder samt centralen till norrort) så har jag upplevt att det händer relativt ofta, men att de till skillnad från i Uppsala flyttar åt rätt håll (åt trottoaren och gångbanan) när man närmar sig.
Som i Spanien/Kina under corona?En drönare som agerar föråkare? Ett inspelat meddelande varnar alla att gå åt sidan i god tid innan man blåser förbi!
"If you can hear this message, evacuate now"![]()
Sant, oannonserat svischar jag fram mellan trafiken med kirurgisk precision.Din nic och inlägg does not compute. Helsvart, ingen lampa och absolut ingen liten ringklocka.
På min senaste runda mötte jag vad som bara kan beskrivas som en influencer i det vilda. Det här var nere mellan västerhaninge och Årsta havsbad på cykelbanan. Hon gick först korrekt på gångbanan, om än något nära kanten till cykelbanan. Handen med mobil samt blicken och huvudet riktade mot skyn som att hon höll på att ta en selfie och log brett. Eftersom att hon inte kollade rakt fram dit hon gick började hon sakta glider över mot cykelbanan och jag blir trängd, swishar förbi henne men hon går fortfarande som stelopererad i samma position. Mycket märkligt möte. Noll koll verkligen. Min enda tanke var att hon selfiefilmade sig själv till något TikTok-montage och ville få med mig på filmen när jag åkte förbi, för det var nästan som att hon siktade mot mig utan att kolla.Om det gående mitt på CB brukar jag bara öka hastigheten och köra riktigt nära. Men det hjälper föga då deras blick allt som oftast är som fastklistrad i mobilen.
Pling!
Beskriv mer om situationen! Varför tycker du att du borde ha plingat? Kunde det inte ha lett till en hjärtinfarkt i sig och panikspring i fel riktning så att det blev kollision istället?Jag tror jag borde plinga mer, ska försöka skärpa mig. I går passerade jag en gående dam i ca 30 och hon höll på att få hjärtinfarkt, ett mycket gällt falsett skrik (vem som nu blev mest rädd, hon eller jag går dock att diskutera).
OM jag har en tråd för dig!120 dB lastbilstuta !