Hur dåligt kan det bli? Postnord levererar inte...

Rolig grej med dhl idag.
Fick meddelande om att ett pkt är på väg. De skickde typ 5 om olika tullgrejer. Men tillslut skickade de ett om att välja leveranssätt.
Då finns en knapp, "välj utlämningsställe" snyggt färgad och markerad för att "det är för man skall trycka"
Sen under det i tunn text "andra alternativ" och då får man välja leverans till dörren. Men det står tydligt att det "populäraste" valet är till ombud ;)
Way to go att försöka spara pengar.

Beställde reservdel till ni KSLev, som skickades med FedEx. Fick erbjudande om att hämta på utlämningsställe fredag istället för hemleverans.
FedEx meddelar under fredagen att leverans till utlämningen kommer ske senast kl 18.
Kl 19 börjar jag felsöka och ser att paketet är överlämnat till BudBee som utan notis bokat om leveransen till nästa tisdag. Appen ger möjlighet att välja annan paketbox, så jag byter till en lite längre bort med leverans idag.
Tid för leverans passerar (tracking säger att paket är ute för leverans) men en timme efter deadline ändras status till att leveransen misslyckats.
Chatboten säger att en människa skall återkomma inom 2 timmar, men 4 timmar senare när kundtjänst stängt är det fortfarande tyst.
Kommer undvika BudBee med allt jag kan i fortsättningen.

PostNord kom tillbaka, allt är förlåtet!

Beställde en Thule cykelhållare från MotoNet söndag 3/5. Skulle åka MTB på annan ort med en kompis och våra barn.
Tänkte att 169 spänn kan det vara värt för att slippa låna bil och åka 15 min för att handla i butik.
Redan nästa dag får jag möjlighet att välja leveranstid. Paketet kommer tisdag kväll. Sweet!
Men inget paket dök upp. Chattade med PostNord på onsdag morgon som sa att det kommer senast torsdag, men icke!
På fredag säger chatten leverans samma dag. Inte det heller.
På måndag ringer jag och då säger de att det kommer samma dag. Det jag får är en ny chans att välja leveransdag. Väljer tisdag förmiddag. Inget paket.
Lånar bil och åker till terminalen. Inget paket där heller.
Onsdag tänker jag att jag kanske kan få nya besked. 12.30 har jag inte hört nåt så jag mailar MotoNet att de får begära retur från PN och ge mig pengarna tillbaka. Sen åker jag till Motonet och köper cykelhållaren. Borde gjort det från början!

Iaf så hade vi skitkul i skogen och så väntar jag på mina pengar tillbaka...

Lite OT men jag blev iallafall glatt överraskad när jag fick lite småkrafs från bikediscount levererat i vadderat kuvert istället för i kartong, vilket innebär att PN nu kan lägga det direkt i brevlådan istället för paketutlämningstället = en dag snabbare leverans 😀

Senast ändrad:
Beställt lite grejer från bike discount och trackingen har avstannat den 7/5 i hamburg. DPD. Ingen mer uppdatering därefter.
Någon mer som haft problem? Eller är det en massa bank holidays som gör att det går extra segt bara?

Det är ju lätt det bästa, bra att de äntligen förstått att folk inte vill ha hemleverans längre.
Du menar att folk inte längre vill vara med om att Postnord låtsas försöka leverera och kör tillbaka paketet till sorteringen för att köra ut det till ombudet någon dag senare?

Knappen för leverans till dörren innebär snarare "jag har inte bråttom, ta gärna paketet på en tur i länet, kanske skicka tillbaka den, var kreativa!"

Lite OT men jag blev iallafall glatt överraskad när jag fick lite småkrafs från bikediscount levererat i vadderat kuvert istället för i kartong, vilket innebär att PN nu kan lägga det direkt i brevlådan istället för paketutlämningstället = en dag snabbare leverans 😀

Skiljer sig det i olika delar av Stockholm?? Mina paket från tysken är kring midnatt i Malmö och då altid nästan dan hos ombudet. Brevlådan skulle inte vara snabbare.

Det är ju lätt det bästa, bra att de äntligen förstått att folk inte vill ha hemleverans längre.
I det här fallet handlade det om att lämna utanför dörren så inga falska leveransförsök. Det var för övrigt väldigt länge sen jag hörde om eller upplevde ett sådant. Känns inte som om det fortfarande är en grej i samma utsträckning som tidigare

Instabox denna gång.
Får SMS med kod till boxen, paketet står som levererat i trackingen. Tar mig till affären och knappar in koden "Ogiltig pinkod".
Ringer kundtjänst, "Nä, det fick inte plats i skåpet och när paketet byter status skickas SMS ut och samtidigt står som levererat."
-Då räknar jag med att ni löser det så att jag får det i morgon.
"Det kan man i alla fall hoppas på."

Beställt lite grejer från bike discount och trackingen har avstannat den 7/5 i hamburg. DPD. Ingen mer uppdatering därefter.
Någon mer som haft problem? Eller är det en massa bank holidays som gör att det går extra segt bara?
Samma erfarenhet för min del (fast bestället en vecka senare). Paketet tog sex dagar på sig från B-D till Danmark och sen två dagar till Sverige. Fick välja mellan hemleverans eller ombud två mil hemifrån...

Eftersom många nu verkar posta problem även med andra leverantörer tänkte jag posta även min historia i den här tråden
4 maj la jag en beställning hos Bikeinn(!) på en kassett och två bromsskivelåsringar
Jag fick ett orderbekräftelse-MAIL mer eller mindre direkt där de "lovade" leverans mellan 7 maj-12 maj med Bring
Sedan hände ingenting..
11 maj fick jag ett "Vi förbereder din beställning"-MAIL tidigt på morgonen, sent på em fick jag MAIL både från Bring ("Kommande leverans") och ett "Din beställning har skickats"-MAIL från Tradeinn
Sedan hände ingenting, igen...
I går (ons 20 maj) fick jag MAIL från Bring att de hade fått paketet men att det var för stort för en paketbox utan att det istället skulle hamna hos lokala ICA Paketet, med en kassett och två "muttrar" hade Bring uppmätt till 65 x 47 x 12 cm!
13:05 idag (tors 21 maj) fick jag MAIL om att paketet fanns att hämta på min lokala ICA och det stämde och "allt" i beställningen var med.
Men kartongen var löjligt mkt för stor.

Eftersom många nu verkar posta problem även med andra leverantörer tänkte jag posta även min historia i den här tråden
4 maj la jag en beställning hos Bikeinn(!) på en kassett och två bromsskivelåsringar
Jag fick ett orderbekräftelse-MAIL mer eller mindre direkt där de "lovade" leverans mellan 7 maj-12 maj med Bring
Sedan hände ingenting..
11 maj fick jag ett "Vi förbereder din beställning"-MAIL tidigt på morgonen, sent på em fick jag MAIL både från Bring ("Kommande leverans") och ett "Din beställning har skickats"-MAIL från Tradeinn
I går (ons 20 maj) fick jag MAIL från Bring att de hade fått paketet men att det var för stort för en paketbox utan att det istället skulle hamna hos lokala ICA Paketet, med en kassett och två "muttrar" hade Bring uppmätt till 65 x 47 x 12 cm!
13:05 idag (tors 21 maj) fick jag MAIL om att paketet fanns att hämta på min lokala ICA och det stämde och "allt" i beställningen var med.
Det är alltid PostNords fel, oberoende vilket bolag som levererar paketet.

Sedan hände ingenting..
Asch. Jag la en order på lagervara hos Cykelkraft (Spobik alltså) den 28 april och upphämtning i butik.
Skickas omedelbart står det. Sms när framme.
Fortfarande tyst.
Skickas nog pr trehjuling med tvåårig pilot som kört vilse.

Nu till den spännande upplösningen med Instabox.
Expressfrakten reklamerades och den kostnaden betalades tillbaka.
Skulle fått paketet i onsdags, det levererades idag fredag.

Ville verkligen inte att paketet skulle tillbaka till centralen en gång till så när klockan närmade sig beräknad tid för leverans trampade jag upp till utlämningsboxen. Boxen står i en affär så jag tänkte att jag tar en glass och väntar på budet för att se till så att det inte går i retur.
Då stod budet redan på plats och försökte precis då trycka in paketet i en för liten lucka en gång till. Verkar inte som Instabox uppdaterade "luckstorleksvalet" mellan leveranserna.
Berättade för budet att det där är mitt paket och jag behöver verkligen innehållet i det.
Då kunde han blippa lite på sin dosa och lämna ut det till mig.

Hade jag inte tajmat det hela så perfekt som det nu blev, då hade det säkerligen fått åka 12 mil till igen.
Om jag har bråttom igen, då blir det nog inte Instabox.

Hade jag inte tajmat det hela så perfekt som det nu blev, då hade det säkerligen fått åka 12 mil till igen.
Om jag har bråttom igen, då blir det nog inte Instabox.
Bar för det så öpnade jag spårningslänken till paketet som beräknas om 2 timmar, för att se om det kanske var framme redan.
Då är det plötsligt planerat måndag istället 🙃

Men jag håller med, instabox tycker jag är dom som har sämst påitlighet.

Tillbaka
Topp