Vi som cyklar fatbike året om

Kör också på sommaren fast inte lika mycket som vintern 😀

Bilagor

• PXL_20251007_122650134.webp
    PXL_20251007_122650134.webp
    1.1 MB · Besök: 34
Jag tycker den funkar så bra allaround och på alla olika underlag och väder , endaste nackdelen är att det går lite trögare o långsammare , men bra träning att försöka hålla samma tempo som dom på xc cyklarna 😅

Och man kan förändra cykeln mycket bara gemom att öka eller sänka trycket

Jag rullar omkring åretrunt och minst lika mycket under sommarhalvåret på min Salsa Mukluk 2021 sedan jag köpte den ny hösten 2020. Och inte bara i skogen och övrig natur, utan genom stan och ut till havet ibland.

Det är så skön känsla att rulla fram på rejäla maffiga däck och veta att framkomligheten oftast aldrig är något problem. Det bara liksom flyter på, och man känner sig nästan ostoppbar trots stökigt underlag eller branta utmanande klättringar. Jag kommer nog alltid att äga minst en fatbike under resten av mitt liv. 🤩

IMG_20260513_045842_MFNR_HDR.webp

IMG_20260530_064350_HDR.webp

Jag rullar omkring åretrunt och minst lika mycket under sommarhalvåret på min Salsa Mukluk 2021 sedan jag köpte den ny hösten 2020. Och inte bara i skogen och övrig natur, utan genom stan och ut till havet ibland.

Det är så skön känsla att rulla fram på rejäla maffiga däck och veta att framkomligheten oftast aldrig är något problem. Det bara liksom flyter på, och man känner sig nästan ostoppbar trots stökigt underlag eller branta utmanande klättringar. Jag kommer nog alltid att äga minst en fatbike under resten av mitt liv. 🤩

Visa bilaga 833748
Visa bilaga 833749
Ja håller med dig helt och hållet 👍😄👌 den är rolig att cykla med överallt och funkar till det mesta , och sen att den är lite trögtrampad märker man mest bara på asfalt om man cyklar ihop med en hetsig xc cyklist 🤣 men ja har med mig pump hela tiden nu , så ja kan sänka trycket när ja är i skogen o bland berget , sen kan ja öka på trycket igen på hemvägen på grus o asfalt typ ..

Sen cyklar ja nästan alltid själv och då spelar det ingen roll om ja cyklar lite långsammare , och i teknisk cykling är ja minst lika snabb som en vanlig xc cyklist

Bara få kämpa lite mer

Jag tillhör de otrogna som bara cyklar vintertid på min Dude, tycker det är för meckigt/dyrt att skifta däck med fattystripper... funderar på om man skulle skaffa ett till hjulpar?
Ja kör odubbat året om 😅 men ja bor ju på Tjörn också där det för mestadels är blött på vintern och väldigt sällan långvarig snö , men kan tänka mig att spik är bra när det blir väldigt isigt och halt , ja ett till hjulpar låter klokt och bra 👍😄

Funderar på slänga på mitt andra minion maxis däck bak med , men livrädd att den ska bli mer trögtrampad då

I värsta fall få ja bara öka trycket i däcket lite mer

Har jumbo Jim bak just nu och den fumlar riktigt bra och har värsting grepp fram , men släpper bak ibland när ja klättrar på utmanade ställen såklart

Med småbarn, fick en dotter förra veckan också 🤗, så blir det inte mycket cykling på fritiden men pendlar året runt. Dubb på vintern. Fördelen med däckbyte är att mjölken blir bytt samtidigt och inte bara påfylld.
Stort grattis 👍😊 och ja förstår helt , du får lite mer tid längre fram , jag har en 12 åring en 9 åring och en 4 åring , så ja brukar dra ut o cykla när minstingen somnat , kvällstid

Därför ja gillar cykling mest denna årstiden , snart ljust dygnet runt 😅

Stort grattis 👍😊 och ja förstår helt , du får lite mer tid längre fram , jag har en 12 åring en 9 åring och en 4 åring , så ja brukar dra ut o cykla när minstingen somnat , kvällstid

Därför ja gillar cykling mest denna årstiden , snart ljust dygnet runt 😅
Tack så mycket! Grabbarna är 5 och 9 + att frun jobbar skift. Nu är hon hemma året ut så då bör det bli lättare att komma ut 👍

Jag bor 1 timme från Göteborg

Någon mer som
Bor hyfsat nära Göteborg , Uddevalla , Tjörn Stenungsund osv ?

Hade varit kul att cykla ihop med någon annan som kör fatbike någongång

Tre av mina polare kör emtb och det är sisådär att hinna med hela tiden 😆

Tillbaka
Topp