Armvärmare för stora överarmar, finns det?

Xscat

Medlem
Hej alla, jag brukar få bra hjälp här. Lite kris, ska på semester om två veckor och har upptäckt att mina armvärmare har "krympt i garderoben" (måste vara nån gas eller nåt, eftersom även syntetmaterial krymper nu för tiden. Får nog ta ett snack med hyresvärden). I vilket fall, de "största" armvärmarna jag har är Rogelli stl XL/XXL och de sitter alldeles för tight runt överarmarna. Det gör nästan ont efter ett tag. Diametern runt överarmarna är ca 38 cm (så klart allt är muskler, vad trodde ni?), och det måste väl finnas andra i det här forumet som har det måttet eller mer? Ja, jag har provat skicka efter från Amazon och andra ställen men eftersom det nästan aldrig står några mått utan bara XL, 2XL osv så är det en chansning, som oftast går åt skogen. Jag behöver ett par vita och ett par svarta, hellånga, för sommarbruk (så inget fleece eller liknande). Helst inte Rapha-priser... Har kollat Rogelli, Assos och Gripgrab.

Alltså, förmodlgen en bra idé men de ska vara hyfsat snygga. Jag ska använda dem oavsett aktivitet (jag fryser extremt lätt om armarna) dvs både cykling, löpning, vandring och promenad på stan. Tack ändå. MEN: har hittat svarta Specialized som finns i rätt storlek (får hoppas storlekstabellen stämmer) så nu är det bara vita jag behöver.

Finns ju sk knävärmare. Korta benvärmare.
Tyvärr, det fler fel proportioner där med. Jag har kollat Pearl Izumis storlekstabell (bara de och Specialized som jag hittills hittat som har stora storlekar) och skulle jag köpa knävärmare där den övre kanten passar överarmen,. så skulle de bli 35 cm vida vid handleden (jag är knappt 16 cm) och ca 30 cm för långa. Skulle nog se kul ut. Tro mig, jag har letat förr ;-) Nej, det måste vara armvärmare om det ska funka. Men jag tackar än en gång för förslag!

Tyvärr, det fler fel proportioner där med. Jag har kollat Pearl Izumis storlekstabell (bara de och Specialized som jag hittills hittat som har stora storlekar) och skulle jag köpa knävärmare där den övre kanten passar överarmen,. så skulle de bli 35 cm vida vid handleden (jag är knappt 16 cm) och ca 30 cm för långa. Skulle nog se kul ut. Tro mig, jag har letat förr ;-) Nej, det måste vara armvärmare om det ska funka. Men jag tackar än en gång för förslag!
Smalis😁

Köp ett par som är tillräckligt stora och sy in så att de passar på underarmen. Själv eller skräddare.

Tillbaka
Topp