Garmin edge 1050. Nu lanserad!

Garmin edge 1050. Nu lanserad!
Min hade en väldigt irriterande bugg att pekskärmen slutade fungera när det blev svalare temperatur, men det ska vara fixat nu. Jag har dragit ner ljusstyrkan till 50% och skärmen alltid på, då syns skärmen fortfarande bra i solljus och batteritiden är fullt tillräcklig. Gick från en 530 och behövde större skärm för risig syn. Ser inte någon jättepoäng med att byta från 1030.
 
Garmin edge 1050. Nu lanserad!
Jag bytte från std 1030. Enbart hastigheten på systemet och gui gjorde att det lätt var värt pengarna för mig. Min 1030 var så seg att det var löjligt och jodå, jag har testat varenda tips för att få den piggare.
 
Garmin edge 1050. Nu lanserad!
LCD-skärm på 1050 och TFT på Explore - hur stor skillnad är det på läsbarheten?
Javisst - ungefär som "hur långt är ett snöre", men jag har en Explore o har ibland problem med solljus från vissa vinklar samt har svårt att läsa varningarna som dyker upp i nederkant på skärmen. Kanske inte skäl nog att byta, men skulle ändå vilja få lite feedback.
 
Senast ändrad:
Garmin edge 1050. Nu lanserad!
Jag bytte från std 1030. Enbart hastigheten på systemet och gui gjorde att det lätt var värt pengarna för mig. Min 1030 var så seg att det var löjligt och jodå, jag har testat varenda tips för att få den piggare.
Ja. Det var problemet med min 1000. Konstigt att de inte lärde sig.
Men jag köpte sedan 1030+ och den är snabb. Står sig rätt bra än idag.
 
Garmin edge 1050. Nu lanserad!
LCD-skärm på 1050 och TFT på Explore - hur stor skillnad är det på läsbarheten?
Javisst - ungefär som "hur långt är ett snöre", men jag har en Explore o har ibland problem med solljus från vissa vinklar samt har svårt att läsa varningarna som dyker upp i nederkant på skärmen. Kanske inte skäl nog att byta, men skulle ändå vilja få lite feedback.
Jag kan inte ge 1050-feedback, men jag hade en o.g. Explore. Jag hade inga skärmproblem med den, däremot positionsproblem i skogarna i Nackareservatet, så jag köpte en 840, multi-satellit-system-system och lite mindre o lättare än 1040 (-50 fanns inte då). Jag har fortfarande inte några skärmproblem...
Kan tycka att det är lite stort steg att gå från billigaste Garminen till den dyraste för att man inte kan läsa något på skärmen.
 
Tillbaka
Topp