TCR 2026 - Transcontinental Race no 12

Enligt #38 i tråden: The following ferry services are permitted: direct river crossings, Oslofjord crossings, and Baltic Sea crossings.
Så då borde det vara tydligt att den inte är tillåten.

Enligt #38 i tråden: The following ferry services are permitted: direct river crossings, Oslofjord crossings, and Baltic Sea crossings.
Så då borde det vara tydligt att den inte är tillåten.
"Den" syftar på Oslo-Kiel eller Malmö-Konstig stad i Polen ? Var slutar Östersjön (Baltic Sea)? Om det är vid Kullaberg är allt lugnt.
1784712324334.webp

Var nere i färjeläget när Robin flög in. Sjukt lite packing. Sjukt oberörd till synes av cykelturen hittills. Pratade lite kort medan han checkade in: ’Im happy. Im fine. Just need to sleep now’. Blev tilldelad gul väst av Finnlines.

Imponerade. Jag är inte så osvettig eller trevlig när jag kommer hem från att ha köpt jordgubbar haha

Bilagor

• IMG_5313.webp
    IMG_5313.webp
    605.4 KB · Besök: 120
  • IMG_5314.webp
    IMG_5314.webp
    449.4 KB · Besök: 119
  • IMG_5316.webp
    IMG_5316.webp
    719.6 KB · Besök: 126
Nu blir det rykte från var jag tror mig läst (så ta det med nypor salt) men är det inte så att de mer exakta reglerna om tillåtna färjor etc. går ut som information till deltagare på slutet innan loppet, men läggs inte ut i offentligheten? För mig oklart varför, men det finns väl någon tanke med det.

Nu blir det rykte från var jag tror mig läst (så ta det med nypor salt) men är det inte så att de mer exakta reglerna om tillåtna färjor etc. går ut som information till deltagare på slutet innan loppet, men läggs inte ut i offentligheten? För mig oklart varför, men det finns väl någon tanke med det.
Så var det förra året. De lägger ut i olika deltagarchattar. Gäller att inte missa något, då många av förtydliganden och ibland enklare vägval godkändes där. T ex fick man åka 300m på en E väg i Nordmakedonien istället för att gå på stigar genom skogen 4-5km. Kostade många timmar för de som missade den informationen.

Blir det färja från Trelleborg för de som ligger först efter Robin eller är det någon satsar på Ystad tro? Om jag kollade rätt går färja från Trelleborg kl 02 och Ystad 22.45

Blir det färja från Trelleborg för de som ligger först efter Robin eller är det någon satsar på Ystad tro? Om jag kollade rätt går färja från Trelleborg kl 02 och Ystad 22.45
Jag gissar på att på att de 8 direkt efter Robin siktar på Ystad. Det skulle innebära ca 4,5 timmars försprång jämfört med Trelleborg. De verkar få gynnsamma vindar sista 5-6 timmarna dessutom.

Willys Gamlestaden verkar vara ett bra ställe att titta på livs levande prickar, tack för tips @gabbeon! Var nyss där med barnen och spottade #237 och #337. Vi hejade på franska och de såg glada ut. Guillaume körde på cykelvägen på samma sida av vägen som butikerna, Thomas körde på vägen.
Blir en sväng till Redbergsplatsen senare, flera verkar välja att passera där trots backen. Pawel Pulawski på ingång!

1000037492.webp

1000037510.webp

Senast ändrad:
alle.webp

Var försiktig bara med ditt hejjande. Omgivningen verkar skeptisk till att du kommer med känsloyttringar mot rando(m) cyklister.

Var nere i färjeläget när Robin flög in. Sjukt lite packing. Sjukt oberörd till synes av cykelturen hittills. Pratade lite kort medan han checkade in: ’Im happy. Im fine. Just need to sleep now’. Blev tilldelad gul väst av Finnlines.

Imponerade. Jag är inte så osvettig eller trevlig när jag kommer hem från att ha köpt jordgubbar haha
Ja, häpnadsväckande. Att göra Gbg-Malmö på 10 timmar själv är en bedrift få förunnat. Att göra det med så lite sömn och så många mil han redan hade i benen och samtidigt verka så oberörd är för mig helt obegripligt.

Ystad, Trelleborg och Karlskrona är tillåtna hamnar för transport från Skandinavien.
Om jag begripit det rätt...
Kommentatorn på Dotwatcher skrev idag att "Also permitted are all Baltic Sea ferry crossings south of a line traced between 56.301688, 12.448676 in Sweden". Det innebär att färja från Malmö är tillåtet. Det framgår även av en lista i samma artikel.

Såg en sannolik TCR:are på gamla E6 (säger man så?) nära Kungsbacka för några timmar sen. Fort gick det, och rätt lite packning, men stor skillnad mot andra cyklister som var ute och tränade. Imponerande! Jag fick tyvärr inte stanna/sakta in och heja eller fota för ofru (nej, bara nej) eller barn (piiinsamt).

Otroligt nog verkar 2:an till 5:an välja färjan från Trelleborg. #37 Robert, eventuellt någon/några till, kommer att gå om samtliga. Eller jag kanske har fel information?

Otroligt nog verkar 2:an till 5:an välja färjan från Trelleborg. #37 Robert, eventuellt någon/några till, kommer att gå om samtliga. Eller jag kanske har fel information?
Ja känns onekligen som ett litet snedsteg där de tappar dryga 3h, hade inte blivit så mkt längre cykel sträcka för den tidsvinsten men kanske är något jag missat🤔

Jag kör P zero race 40mm ibland på min gravel men de rullar tämligen trögt o skär ner lätt i lösgrus, å andra sidan har de tjock kord o dito gummi så de är tämligen tåliga mot grus.
Ännu ej testat på grus, men tjena hallå vilken komfort under 200 mil nederländsk cykelinfra och fullpackad jonne 😀

Sorry skriver / kopierar på Eng då mitt lokala forum fungerar på det språket

Good afternoon outing: I caught some of the second group by going out to Oxie. Mad weather. Had quick chat w and wished good luck to Cap 51 Max Agut / saw Cap 126 Nicolas Chatelet in the thickest rain from the shelter of a bus stop / Shouted good luck to Cap 5 Christoph Strasser who waved back and seemed now a happier camper as rain was easing off… Not easy to find moving people while moving yourself I realised…No pic of Strasser as phone died in the weather. This is a pretty odd hobby :)

Bilagor

• IMG_5319.webp
    IMG_5319.webp
    856.9 KB · Besök: 59
  • IMG_5320.webp
    IMG_5320.webp
    162.5 KB · Besök: 58
Gissar att färjan från Trelleborg avgått. CS och co klev på för över en halvtimme sedan. Hänger inte med i resonemanget om varför färjan från Ystad skulle vara snabbare.

Gissar att färjan från Trelleborg avgått. CS och co klev på för över en halvtimme sedan. Hänger inte med i resonemanget om varför färjan från Ystad skulle vara snabbare.
Missade att det gick en tidigare, när jag kollade hitta jag tidigaste avgång kl 02 inatt. Började ana att jag missat något när alla cyklade till Trelleborg...

Jag hade inte tittat på Polferries, hade inte koll på att det var fler än TT-line som trafikerade den rutten. Verkar som den avgick 20:30 från Trelleborg.

På insta kan man läsa att (Ae)Robert hade tänkt sig Trelleborg men den färjan var fullbokad. Han försökte boka den 11 timmar innan avgång!

Hmm. Touren var avgjord efter några få dagar och nu även transcontinental. Grattis till Gemperle . Det tar ingen ifrån honom mer. Han o Bosoni har satt ribban för lång cykling otroligt högt för de närmsta åren.

På insta kan man läsa att (Ae)Robert hade tänkt sig Trelleborg men den färjan var fullbokad. Han försökte boka den 11 timmar innan avgång!
Ja säkert , som om en cykel o människa inte skulle få plats. Så går det när system 2026 helst med ai tar över och man kan inte prata med en människa längre . Sån jävla bullshit.

Ja säkert , som om en cykel o människa inte skulle få plats. Så går det när system 2026 helst med ai tar över och man kan inte prata med en människa längre . Sån jävla bullshit.
Jag tror att man måste ha hytt när det gäller nattfärjor. Så är hytterna slutsålda får man inte åka med. Så har jag upplevt när jag har försökt åka färja med cykel (och pratat med personal).

Tillbaka
Topp