TCR 2026 - Transcontinental Race no 12
Ja, om jag har rätt. Nä, missade Malmö.Det skulle innebära att Robin blir diskad nu?
Edit : och Nynäshamn
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, om jag har rätt. Nä, missade Malmö.Det skulle innebära att Robin blir diskad nu?
Jag hoppas inte det, men jag hittar inte reglemetet på hemsidan. Vill minnas att det var mycket mer info tillgängligt ifjol.Är den tillåten?
"Den" syftar på Oslo-Kiel eller Malmö-Konstig stad i Polen ? Var slutar Östersjön (Baltic Sea)? Om det är vid Kullaberg är allt lugnt.Enligt #38 i tråden: The following ferry services are permitted: direct river crossings, Oslofjord crossings, and Baltic Sea crossings.
Så då borde det vara tydligt att den inte är tillåten.
Ah, sorry. Med den syftade jag på Oslo-Kiel."Den" syftar på Oslo-Kiel eller Malmö-Konstig stad i Polen ? Var slutar Östersjön (Baltic Sea)? Om det är vid Kullaberg är allt lugnt.
Visa bilaga 842699
Grävde lite själv:Räknas Sandefjord-Strömstad till Oslofjorden? Om "ja" tycker jag det är märkligt att ingen tagit den än.
Så var det förra året. De lägger ut i olika deltagarchattar. Gäller att inte missa något, då många av förtydliganden och ibland enklare vägval godkändes där. T ex fick man åka 300m på en E väg i Nordmakedonien istället för att gå på stigar genom skogen 4-5km. Kostade många timmar för de som missade den informationen.Nu blir det rykte från var jag tror mig läst (så ta det med nypor salt) men är det inte så att de mer exakta reglerna om tillåtna färjor etc. går ut som information till deltagare på slutet innan loppet, men läggs inte ut i offentligheten? För mig oklart varför, men det finns väl någon tanke med det.
Nu har de kommit lite längre söderut och delat på sig.#302 Björn W och #311 Arthur J är ute på äventyr i Dalsland.
Visa bilaga 842706
Jag gissar på att på att de 8 direkt efter Robin siktar på Ystad. Det skulle innebära ca 4,5 timmars försprång jämfört med Trelleborg. De verkar få gynnsamma vindar sista 5-6 timmarna dessutom.Blir det färja från Trelleborg för de som ligger först efter Robin eller är det någon satsar på Ystad tro? Om jag kollade rätt går färja från Trelleborg kl 02 och Ystad 22.45
Ja, häpnadsväckande. Att göra Gbg-Malmö på 10 timmar själv är en bedrift få förunnat. Att göra det med så lite sömn och så många mil han redan hade i benen och samtidigt verka så oberörd är för mig helt obegripligt.Var nere i färjeläget när Robin flög in. Sjukt lite packing. Sjukt oberörd till synes av cykelturen hittills. Pratade lite kort medan han checkade in: ’Im happy. Im fine. Just need to sleep now’. Blev tilldelad gul väst av Finnlines.
Imponerade. Jag är inte så osvettig eller trevlig när jag kommer hem från att ha köpt jordgubbar haha
Kommentatorn på Dotwatcher skrev idag att "Also permitted are all Baltic Sea ferry crossings south of a line traced between 56.301688, 12.448676 in Sweden". Det innebär att färja från Malmö är tillåtet. Det framgår även av en lista i samma artikel.Ystad, Trelleborg och Karlskrona är tillåtna hamnar för transport från Skandinavien.
Om jag begripit det rätt...
Känns som alla i Malmö trakten bör satsa på Ystad färjan då dom bara har ca 7 mil att hinna på 5h minus lite marginal#114 kör över Alnarp, kanske Ystad eller omväg till Malmö?
Ja, hoppas verkligen att ingen råkar illa ut i åskan.Åskar rejält norr om Ystad med. Rakt över #37.
Ja känns onekligen som ett litet snedsteg där de tappar dryga 3h, hade inte blivit så mkt längre cykel sträcka för den tidsvinsten men kanske är något jag missatOtroligt nog verkar 2:an till 5:an välja färjan från Trelleborg. #37 Robert, eventuellt någon/några till, kommer att gå om samtliga. Eller jag kanske har fel information?
Ännu ej testat på grus, men tjena hallå vilken komfort under 200 mil nederländsk cykelinfra och fullpackad jonneJag kör P zero race 40mm ibland på min gravel men de rullar tämligen trögt o skär ner lätt i lösgrus, å andra sidan har de tjock kord o dito gummi så de är tämligen tåliga mot grus.
Missade att det gick en tidigare, när jag kollade hitta jag tidigaste avgång kl 02 inatt. Började ana att jag missat något när alla cyklade till Trelleborg...Gissar att färjan från Trelleborg avgått. CS och co klev på för över en halvtimme sedan. Hänger inte med i resonemanget om varför färjan från Ystad skulle vara snabbare.
Jag hade inte tittat på Polferries, hade inte koll på att det var fler än TT-line som trafikerade den rutten. Verkar som den avgick 20:30 från Trelleborg.Gissar att färjan från Trelleborg avgått. CS och co klev på för över en halvtimme sedan. Hänger inte med i resonemanget om varför färjan från Ystad skulle vara snabbare.
På insta kan man läsa att (Ae)Robert hade tänkt sig Trelleborg men den färjan var fullbokad. Han försökte boka den 11 timmar innan avgång!Otroligt nog verkar 2:an till 5:an välja färjan från Trelleborg. #37 Robert, eventuellt någon/några till, kommer att gå om samtliga. Eller jag kanske har fel information?
Ja säkert , som om en cykel o människa inte skulle få plats. Så går det när system 2026 helst med ai tar över och man kan inte prata med en människa längre . Sån jävla bullshit.På insta kan man läsa att (Ae)Robert hade tänkt sig Trelleborg men den färjan var fullbokad. Han försökte boka den 11 timmar innan avgång!
Jag tror att man måste ha hytt när det gäller nattfärjor. Så är hytterna slutsålda får man inte åka med. Så har jag upplevt när jag har försökt åka färja med cykel (och pratat med personal).Ja säkert , som om en cykel o människa inte skulle få plats. Så går det när system 2026 helst med ai tar över och man kan inte prata med en människa längre . Sån jävla bullshit.