[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km

Vi har övernattning i gymmet (inte tillåtet för deltagare att använda de stationära cyklarna). Vi kan också erbjuda ett par platser med väckning ... á la Kalle Ankas husvagn.

IMG_20260729_154604.webp

IMG_20260729_213037.webp

Väldigt kul att följa. Jag är så imponerad av alla som åker, vilken bedrift! Själv överväger jag att göra min första 200 km framöver. Känns lite futtigt liksom...
Finns förvisso de som dyker huvudstupa i de djupaste vattnen på en gång. De flesta börjar dock på grunt vatten och avancerar därifrån, så att börja med en 200 km är inte alls konstigt. Dessutom är de väl typiskt de distanser i den "normala" randokalendern som har flest deltagare så störst chans att hitta lämpligt sällskap.

Passerade ett gäng på fyra cyklister mellan Mora och leksand på västra sidan av Siljan idag på eftermiddagen. Hoppas dom såg min tumme upp innifrån min vita bil..
Bra kört!
//Ulf

Håller med, men som skrivits i tidigare poster; alla volontärer är superhjältar!!
Verkligen, min första och jag skulle säga att det är som att driva ett hotell med restaurang, öppet 24/7 med in och utcheckning samt gäster som ramlar in/ut genom svängdörrarna.
All logistik med transport av madrasser, proviantering, matlagning och portionering/planering. In och utcheckning av gästerna, sängtilldelning och väckning etc och jag har säkert glömt nämna ett par andra detaljer som behöver göras innan kontrollen ens är redo att ta emot cyklisterna. Sen återstår avveckling, städning, ny logistik och transport.
Galet stor arbetsinsats som krävs men det har varit givande så jag rekommenderar alla som kan avvara tiden att ställa upp nästa gång eller på ett liknande evenemang.

Falkenberg lämnade för en stund sedan och nu väntar vi på en Tysk.
Visa bilaga 844300
Just nu är vi ett multinationellt team som bemannar Avesta.
Taiwan
Malaysia
Indien
Danmark
o så lilla jag ifrån Avesta kommun.
Taiwan? Är det A22 och A23? Verkar i så fall som att de smitit under radarn för inrapportering i Avesta.
IMG_4303.webp

Taiwan? Är det A22 och A23? Verkar i så fall som att de smitit under radarn för inrapportering i Avesta.
Visa bilaga 844314
Så trevliga och roligt att träffa så många olika cyklister. Jag: har du varit i Norden förr? Svar: ja på Island. Jag: aha, du cyklade the Rift? Svar: nej, nej, honey moon!

Inget målfoto bara en stämpel

Det var en upplevelse! Inte mycket som helt i kroppen nu.

Instämmer i hyllningen av alla funktionärer och arrangörer! Maten var fantastisk på alla kontroller. Hade inte förväntat mig det skulle vara helpension på den här resan.

Bilagor

• IMG_1643.webp
    IMG_1643.webp
    179.3 KB · Besök: 15
Inget målfoto bara en stämpel

Det var en upplevelse! Inte mycket som helt i kroppen nu.

Instämmer i hyllningen av alla funktionärer och arrangörer! Maten var fantastisk på alla kontroller. Hade inte förväntat mig det skulle vara helpension på den här resan.
Tack för sällskapet under delar av rundan.

Tillbaka
Topp