Herr Thomas
Aktiv medlem
Fälgskada / Går det att fixa?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gängor i fälgen?Hoppas det finns några gängor kvar i fälgen!
Kanske inte så snyggt, men det klarar sig väldigt länge utan en eker. Är det på bakhjulet?
Oftast är det ett hål där man stoppar in en nippel som man skruvar på ekern.Är det inte det?! Har jag alltid inbillat mig.
Nä, som coffe skrev och du tummade upp på.Då verkar det väl kört för TS eker?
Kanske, ser ut som nippeln har gått av mer än trasig fälg. Kan gå att bara byta nippeln.
Det finns några enstaka modeller (magic har väl en del?) av fälgar som nippeln gängas in i fälgen, men det vanligaste är att det bara är ett hål i fälgen som nippel tittar ut ifrån. Och gängorna är i nippeln och på eker då.Jag tummade upp, med tron att det fanns gängor att fästa i. Om fälgens aluminium "släppt ut" nippeln...
Hej.. Hur spänner du ekern om det finns gänga i både ekern och fälgen?? mvh borano20Det finns några enstaka modeller (magic har väl en del?) av fälgar som nippeln gängas in i fälgen, men det vanligaste är att det bara är ett hål i fälgen som nippel tittar ut ifrån. Och gängorna är i nippeln och på eker då.