Visa din Bird

Visa din Bird
E-mtb byggt på stålram är kriminellt jävla fult (Lex Cotic) kanske också bidrar.
Bird är samtidigt ett av de mest progressiva märkena bland småtillverkare inser jag då de haft ramar i stål, alu och kolfiber så om branschen fokuserar på E-mtb så är det nog inte där skon klämmer.
Men hade de haft ägare med krav på avkastning likt Vitus och Ragley så hade det varit tack och hej för ett par år sen tror jag,

Visa din Bird
De har nog knappt styrfart verkar det som. Säljer väl ut lagret och försöker halvhjärtat börja sälja andra märken.

Mailade 2022 el 23 och fick snabbt svar att zero 29 skulle komma i small till våren. Lögn.
Mailade igen i vintras om fs och inget svar.

Visa din Bird
Bird är samtidigt ett av de mest progressiva märkena bland småtillverkare inser jag då de haft ramar i stål, alu och kolfiber så om branschen fokuserar på E-mtb så är det nog inte där skon klämmer.
Men hade de haft ägare med krav på avkastning likt Vitus och Ragley så hade det varit tack och hej för ett par år sen tror jag,
Dom hade ett långt gående e-mtb-projekt som aldrig kom nån vart. Enligt dom själva var det för att motorplattformen aldrig blev bra nog, tror det var Shimano dom designade runt.

Tillbaka
Topp