Stulen S-works sl8

XTRMNTR

Aktiv medlem
Stulen S-works sl8
IMG_2077.webp

Min sprillans nya cykel har idag blivit stulen i samband med att hantverkare har haft tillgång till utrymmet där den förvarats. Cykeln är väldigt unik vore tacksam observationer kring detta.

Hör av er om ni ser eller hör något. Både stöld och företaget som har varit inne i huset är polisanmälda

Specialized Tarmac SL8 tarmac s-works
Zipp 404 firecrest-hjul
Favero Assioma Pro wattpedaler
Garmin 840 cykeldator

Detta skedde i Norrköping

Stulen S-works sl8
Nej men för f-n! ☹️

Jag skulle aldrig vågat ha min (inte riktigt lika dyra men nästan) cykel i ett gemensamt utrymme, fast det hjälper ju inte dig nu. F-n vad förbannad man blir. Hoppas att det löser sig rimligt med försäkring och/eller polisutredning. ☹️

Stulen S-works sl8
Ett förtydligande. Cykeln har inte stått i ett gemenast utrymme utan i en särskild lokal som endast jag har nycker till, inte ens vicevärd eller fastighetsförvaltare har det. Dörren till utrymmet är helt klart säkrare än min lägenhetsdörr som ligger i samma trappuppgång.

Hantverkare har utför relinening-arbete och fått låna nycken på nåder. Var extremt tydlig med arbetsledaren om vad som gällde. Detta har inte följts och konsekvensen vart värsta tänkbara. Jag har varit i kontakt med företaget flera gånger under kvällen. Polisnanmälan är gjord och polisen har även fått kontaktuppgifter till företaget. Nästa steg är att maila projektledaren på HSB. Inte en spänn ska betalas ut i upphandlingen förens detta är löst.

Stulen S-works sl8
Ett förtydligande. Cykeln har inte stått i ett gemenast utrymme utan i en särskild lokal som endast jag har nycker till, inte ens vicevärd eller fastighetsförvaltare har det. Dörren till utrymmet är helt klart säkrare än min lägenhetsdörr som ligger i samma trappuppgång.

Hantverkare har utför relinening-arbete och fått låna nycken på nåder. Var extremt tydlig med arbetsledaren om vad som gällde. Detta har inte följts och konsekvensen vart värsta tänkbara. Jag har varit i kontakt med företaget flera gånger under kvällen. Polisnanmälan är gjord och polisen har även fått kontaktuppgifter till företaget. Nästa steg är att maila projektledaren på HSB. Inte en spänn ska betalas ut i upphandlingen förens detta är löst.
Åh fy fasen. Men det borde ju vara ett fördelaktigt utredningsläge då. :oops:

Stulen S-works sl8
Hoppas du får tillbaka den, men oavsett om det blir så eller en ny cykel vill jag tipsa dig om att sätta en GPS-spårare på den.
I en annan lika trist tråd om en stulen cykel var vi några som tipsade om just det
https://happyride.se/forum/threads/byggtrad-the-football-factory.3707420/#post-4797407
https://happyride.se/forum/threads/byggtrad-the-football-factory.3707420/post-4797432
https://happyride.se/forum/threads/byggtrad-the-football-factory.3707420/#post-4797445
https://happyride.se/forum/threads/byggtrad-the-football-factory.3707420/post-4806920
Självklart är en GPS-spårare inte ngt som helst stöldskydd, men visst borde det kännas bättre med en GPS-spårare än att helt vara utan.
Men det jag, + många fler, verkligen hoppas på är förstås att du får tillbaka din cykel

Stulen S-works sl8
Visa bilaga 852325
Min sprillans nya cykel har idag blivit stulen i samband med att hantverkare har haft tillgång till utrymmet där den förvarats. Cykeln är väldigt unik vore tacksam observationer kring detta.

Hör av er om ni ser eller hör något. Både stöld och företaget som har varit inne i huset är polisanmälda

Specialized Tarmac SL8 tarmac s-works
Zipp 404 firecrest-hjul
Favero Assioma Pro wattpedaler
Garmin 840 cykeldator

Detta skedde i Norrköping
Hej. Jag såg den när jag och min dotter varit på Coop Saluhallen, vid fotbollsplanen/förskolan flagglinan. klockan 17:20. Det var två män, en mörkhyad och en med mellanösternpåbrå. Mannen från "mellanöstern" ledde cykeln och den mörkhyade mannen fotade. Senare cyklade båda iväg, den ena på en gul "vanlig" cykel och den andre på din cykel, generalsgatan upp. Sen försvann dem.

Stulen S-works sl8
Hej. Jag såg den när jag och min dotter varit på Coop Saluhallen, vid fotbollsplanen/förskolan flagglinan. klockan 17:20. Det var två män, en mörkhyad och en med mellanösternpåbrå. Mannen från "mellanöstern" ledde cykeln och den mörkhyade mannen fotade. Senare cyklade båda iväg, den ena på en gul "vanlig" cykel och den andre på din cykel, generalsgatan upp. Sen försvann dem.
Blev du medlem här för att skriva det? Den grejen låter lite mysko i mina öron...

Stulen S-works sl8
Ja, exakt därför. Vad är det som låter mysko? Hur hade du reagerat om du såg en sprojlans S-works i händerna på två tjackisar?
Jag vill ändå påstå att man behöver ha viss cykelkunskap för att fatta vad en swörks är. Och att de kostar mer än en tjacklandsvägshoj. Typ white av något slag.
Jag hade nog ringt polisen, men då ber jag om ursäkt

Stulen S-works sl8
Jag vill ändå påstå att man behöver ha viss cykelkunskap för att fatta vad en swörks är. Och att de kostar mer än en tjacklandsvägshoj. Typ white av något slag.
Jag hade nog ringt polisen, men då ber jag om ursäkt
Att tjackisarna inte förstår vad de stulit, låter helt rimligt. Annars hade de nog inte knallat omkring på stan med den. Att någon annan (typ @Jopa99) inser det verkar rimligare, men att ringa polisen kanske man inte gör om man inte vet att det är ett pågående brott.

Tillbaka
Topp