eventphoto.se
Medlem
Ont i "sittbenet" vid cykling.
Jag har börjat få ont precis på spetsen av ena sittbenet när jag cyklar, precis där sittbenet vilar mot sadeln. Värst är det på trainern, antagligen för att det är mer statiskt utan rörelser (jag cyklar mest MTB annars). Det är bara på höger sida det känns. Jag har säkert provat 10 olika sadlar och många olika cykelbyxor, och vänstersidan är alltid ok, medans högersidan gör ont efter en stunds cykling, så jag tror inte det är utrustningen det beror på. Det känns som att det är något som ligger emellan sittbenets spets och sadeln, typ sena, brosk, muskelfäste eller liknande. Ju längre cykling, desto värre blir det. Jag har börjat cykla mer regelbundet nu sedan några månader tillbaka efter ett uppehåll på många år.... I början trodde jag bara att jag fått en finne eller liknande på fel ställe, så jag bet ihop och körde ändå, men det har blivit värre med tiden.
Misstänker att om man går till vårdcentralen säger de att det är överbelastning (vilket det kanske är), "ta ipren några dagar och cykla inte på några månader....". Men jag tänkte höra om någon här upplevt något liknande?
/ Lars
Misstänker att om man går till vårdcentralen säger de att det är överbelastning (vilket det kanske är), "ta ipren några dagar och cykla inte på några månader....". Men jag tänkte höra om någon här upplevt något liknande?
/ Lars