Alltså är det bara jag som har enormt svårt för detta släpp och att många fanboys hoppar i taket
Man släpper fortfarande gruppen med undermåliga framdrevet som behöver bytas omgående eller montera kedjestyrare för att få likvärdig funktion som ett bra N/W-drev.
SRAM kastade ur 12-delad grupp med ett enormt växelomfång, inte ens en uppdatering på kassetten fick vi som det ryktas om. Men en 11-46 eller 11-50 löser ju inte hela problematiken, eftersom de flesta ramar idag byggs så att det är svårt att få på stora framdrev.
Vad är egentligen vinsten med DI2 och 1x11? Du får en massa kablar, en ful display och ett batteri i ramen istället för vajrar till en överdriven kostnad? Ja visst ja, du har nu möjlighet att få trådlös överföring av uppdateringar. För att verkligen göra slag i saken och införa trådlöst så man slipper fula kabeldragningar och trams likt eTap är ju omöjligt för Shimano.
Jag vet inte ja, men Alfine Di2 känns väl mer happy än det här?
Di2 för lvg förstår jag mer eller när man tänkt köra med fler drav fram, men vem vill göra det år 2016 när det finns 10-50 kassetter?