[Artikel] Happyrides guide till Sveriges cykelparker

hannaej

Aktiv medlem
EN_Jarvso17_4650-1-1800x1198.jpg

Nu börjar liftarna att snurra för sommarsäsongens downhillcyklande. Därför har vi gjort en sammanställning av den liftburna cykling som finns i Sverige.

Läs hela artikeln: http://happyride.se/?p=24313

Tack för denna artikel. Kom perfekt nu när man sitter och planerar sommaren. Själv kommer jag nog styra min skuta mot norge och hafjell samt kanske besöka Trysil. Finns det något mer i norge? Hemsedal har också väl?

Strålande intiativ suhajdab! Det kommer ett avsnitt till om någon dag, har du tid/lust så uppdatera gärna kartan då.

CRF_Niklas sa:
Tack för denna artikel. Kom perfekt nu när man sitter och planerar sommaren. Själv kommer jag nog styra min skuta mot norge och hafjell samt kanske besöka Trysil. Finns det något mer i norge? Hemsedal har också väl?

Det räcker med Hafjell... magiskt ställe.

Hur nybörjar vänligt är sälen? Eller bikeparks överhuvudtaget, har aldrig kört något liknande och känner heller ingen som gör det men vore ballt att prova så tänkte kanske passa på när jag ändå ska köra mörksuggejakten i Rättvik och då dra till Sälen några dagar.
Klarar man sig på en enduro? Hoppar inte (än)

Jimel sa:
Hur nybörjar vänligt är sälen? Eller bikeparks överhuvudtaget, har aldrig kört något liknande och känner heller ingen som gör det men vore ballt att prova så tänkte kanske passa på när jag ändå ska köra mörksuggejakten i Rättvik och då dra till Sälen några dagar.
Klarar man sig på en enduro? Hoppar inte (än)

Ja går även fin fint på ht? här från i somras min dotter på då 7 körde med å hade jättekul på sin 3 växlade med korg på styret?
Bra artikel å sammanställning annars!

Tufft EST men du är ju lite speciell med dina dödshopp ;)
Ska försöka komma iväg till en park å prova, ser ju riktigt kul ut.

Ha dödshopp.....ja har bara kört allt som allt 5 gånger i park å tycker såna stora hopp är läskiga, för man inte är van med sånt. 4 gånger i Lindvallen var av en gång var med helstel cykel å en gång i Gesunda vilket är en helt annan nivå.
Men Lindvallen är roligast på ht tycker jag å att köra med ungarna. Dottern ser verkligen fram mot att få köra där iår igen sist körde hon med sin 3 växlade å cykelkorg. Hyrde bara en fullface åt henne :) Men hon höll såpass med fart att man kunde åka & hoppa å leka bakom henne så det var svinkul!!

Aron sa:
Tack för tipset Quid! I morgon kommer listan över de mindre backarna.

Om Idre men en endaste led räknas till de stora anläggningarna hade jag varit orolig för de som räknas som små om det inte var för att jag varit i Bygdsiljum och vet att det levererar.

marran sa:
Aron sa:
Tack för tipset Quid! I morgon kommer listan över de mindre backarna.

Om Idre men en endaste led räknas till de stora anläggningarna hade jag varit orolig för de som räknas som små om det inte var för att jag varit i Bygdsiljum och vet att det levererar.
Jag tänkte samma tanke men avvaktade del två med att kommentera :-)

Kanon då kanske vi ses jag åker säkert med upp polaren har ju både stuga å lägenhet där?

Jag har en stuga i byn Lofsdalen om nån vill hyra billigare än de andra. Bikeparken är väl sisådär men det e vackert på fjället. Man kan cykla uppför på bilvägen mot Panorama. Men inga långa leder mest überblöta leder lr skoterleder. Dumt att försöka få hjälp med sin hoj på fjällanläggningen. Ingen cykelkunskap. Jag guidar tyskar ibland. I somras skulle dom på fjället. Hyrcyklarna var inte pumpade. Styren satt inte fastskruvade. Växlarna var inte inställda korrekt. Finns dock en vandringsled som är fet utför. Stenig å lång. Fjällanläggningen skövlar för mer tomter så frågan är om den enda leden finns kvar iår. ? Hovärksleden heter den. Kolla trailforks. Har lagt olika sektioner på strava också tror jag. Lofsdslens by är dock rätt mysig. Jag har de flesta cykelverktyg och lite stuff. Sveg har ingen bikepark men kan rekommendera deras leder.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp