[Notis] Canyon drar igång ett eget DH-team
Den tyska tillverkaren ger sig in i DH-cirkusen med ett eget fabriksteam.
Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=27556
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Är happyride sponsrat av canyon eller?
Konkret sa:Är happyride sponsrat av canyon eller?
Luthman Photography sa:Intressant och kul att internettillverkarna börjar utmana på riktigt nu, när det gäller team. Radon har ju håvat in Carpenter tex.
Det måste ju finnas lite pengar hos dem ändå.
theBrand sa:Det bästa med det här är att vi kommer få se fler intervjuer med Fabbe där han teoretiserar varenda lite detalj med sin härligt franska mix av känsloargument och ingenjörskunskap :)
"For ce dauwnhill tis rilly importan't to ave gudd undervare for big confidence on ce steep parts. And sat is why we have developed canyon sender underware"
Luthman Photography sa:Intressant och kul att internettillverkarna börjar utmana på riktigt nu, när det gäller team. Radon har ju håvat in Carpenter tex.
Det måste ju finnas lite pengar hos dem ändå.
Fredrik Z sa:Nu håller vi tummarna för att Troy ska hinna få sin cykel innan första tävlingen.
H. sa:Fredrik Z sa:Nu håller vi tummarna för att Troy ska hinna få sin cykel innan första tävlingen.
:)
Kung Stalle sa:Konkret sa:Är happyride sponsrat av canyon eller?
Nej tokfrans! Det är Specialized dom är sponsrade av.
Stalle
marran sa:Kung Stalle sa:Konkret sa:Är happyride sponsrat av canyon eller?
Stalle
Lätt att raljera, men med tanke på hur mycket som hänt inom dh-cirkusen och EWS de senaste veckorna och vad av allt det som blev [Notis] på happy och därför hamnar i både forumflöde och på framsidan (hint: bara Canyon, dessutom en ren pressrelease utan något som helst redaktionellt innehåll, samma som även dykt upp på alla andra mtb-sidor) är det väl inte konstigt att någon undrar lite hur den redaktionella processen egentligen går till.
Jag skulle gärna vilja höra motiveringen till att detta är den absolut viktigaste nyheten inför årets gravity-säsong.
H. sa:marran sa:Kung Stalle sa:Konkret sa:Är happyride sponsrat av canyon eller?
Stalle
Lätt att raljera, men med tanke på hur mycket som hänt inom dh-cirkusen och EWS de senaste veckorna och vad av allt det som blev [Notis] på happy och därför hamnar i både forumflöde och på framsidan (hint: bara Canyon, dessutom en ren pressrelease utan något som helst redaktionellt innehåll, samma som även dykt upp på alla andra mtb-sidor) är det väl inte konstigt att någon undrar lite hur den redaktionella processen egentligen går till.
Jag skulle gärna vilja höra motiveringen till att detta är den absolut viktigaste nyheten inför årets gravity-säsong.
Jag tror att "den redaktionella processen" kort och gott handlar om att publicera det som erbjuds. Happy har väl ingen fast anställd redaktion/reporter som skriver utan allt som publiceras är frilansartiklar. Det kanske råkade bli så att just denna artikel var lätt att skriva ihop.
H. sa:marran sa:Kung Stalle sa:Konkret sa:Är happyride sponsrat av canyon eller?
Stalle
Jag tror att "den redaktionella processen" kort och gott handlar om att publicera det som erbjuds. Happy har väl ingen fast anställd redaktion/reporter som skriver utan allt som publiceras är frilansartiklar. Det kanske råkade bli så att just denna artikel var lätt att skriva ihop.
Samtidigt går det väl inte att blunda för att happy har ett samarbete med canyon och det har säkert bidragit till att någon har fått ändan ur för att skriva notisen.
Men ur svenskt perspektiv var ju nyheten om tex Ibis-teamet och att Specialized ska köra Öhlins betydligt mer intressant.
StoraBerg sa:Men det är ändå ur ett svenskt perspektiv mer intressant vad Wallner gör än vad canyon gör utan svensk inblandning. Löjligt uppenbart köpt att rapportera om detta utan att köra en genomgång av vad andra team har för sig. Principen är ju att nyheter ska vara nära...dock inte på happy och DH / Enduro. Då blir det intressantare vad man håller på med i Tyskland. Nära annonsintäckter/ plånboken snarare.
C-dale sa:Mest intressant med Wallner är ju att han får en ny märkeskompis i FBM (som tydligen skall köra i ett eget team).
Kan bli väldigt jämnt mellan de två.
Konkret sa:Jag hade gärna sett mer cykelnyheter på framsidan. Men när det bara dyker upp om canyons dh blir det konstigt.
Emilia Fahlin hsr ju bytt lag denna säsongen. Intervju med henne hade varit kul att läsa.
Reportage om året LL cup, ändrad bansträckning, vad skall förbättras osv. Intervju med dom som håller i det. Finns mycket mer att skriva om.
Eller är jag ute och cyklar ensam om att tycka detta?