[Notis] Canyon drar igång ett eget DH-team

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum

AJ

Ny medlem
Canyon-DH.jpg

Den tyska tillverkaren ger sig in i DH-cirkusen med ett eget fabriksteam.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=27556

Senast ändrad:
Vad kul, hoppas det går bra för nya teamet! Inte speciellt insatt men det är väl bra att det satsas mer pengar på utövarna, ger dem resurser till tävlingsverksamhet på hög nivå.

Intressant och kul att internettillverkarna börjar utmana på riktigt nu, när det gäller team. Radon har ju håvat in Carpenter tex.

Det måste ju finnas lite pengar hos dem ändå.

Luthman Photography sa:
Intressant och kul att internettillverkarna börjar utmana på riktigt nu, när det gäller team. Radon har ju håvat in Carpenter tex.

Radon verkar lägga rätt mycket pengar på team i år, de startar ju ett xco-team också till i år med rätt vassa (om än ganska unga) åkare. Kul med lite nya märken i cirkusen tycker jag!

Det bästa med det här är att vi kommer få se fler intervjuer med Fabbe där han teoretiserar varenda lite detalj med sin härligt franska mix av känsloargument och ingenjörskunskap :)

"For ce dauwnhill tis rilly importan't to ave gudd undervare for big confidence on ce steep parts. And sat is why we have developed canyon sender underware"

theBrand sa:
Det bästa med det här är att vi kommer få se fler intervjuer med Fabbe där han teoretiserar varenda lite detalj med sin härligt franska mix av känsloargument och ingenjörskunskap :)

"For ce dauwnhill tis rilly importan't to ave gudd undervare for big confidence on ce steep parts. And sat is why we have developed canyon sender underware"

Haha! Världsbäst analys :)

Luthman Photography sa:

Ja, det höjdes ju som bekant ett & annat ögonbryn när AG gick till YT för ett år sedan. ;-)

Kung Stalle sa:
Konkret sa:
Är happyride sponsrat av canyon eller?

Nej tokfrans! Det är Specialized dom är sponsrade av.

Stalle

Lätt att raljera, men med tanke på hur mycket som hänt inom dh-cirkusen och EWS de senaste veckorna och vad av allt det som blev [Notis] på happy och därför hamnar i både forumflöde och på framsidan (hint: bara Canyon, dessutom en ren pressrelease utan något som helst redaktionellt innehåll, samma som även dykt upp på alla andra mtb-sidor) är det väl inte konstigt att någon undrar lite hur den redaktionella processen egentligen går till.

Jag skulle gärna vilja höra motiveringen till att detta är den absolut viktigaste nyheten inför årets gravity-säsong.

marran sa:
Kung Stalle sa:
Konkret sa:

Stalle

Lätt att raljera, men med tanke på hur mycket som hänt inom dh-cirkusen och EWS de senaste veckorna och vad av allt det som blev [Notis] på happy och därför hamnar i både forumflöde och på framsidan (hint: bara Canyon, dessutom en ren pressrelease utan något som helst redaktionellt innehåll, samma som även dykt upp på alla andra mtb-sidor) är det väl inte konstigt att någon undrar lite hur den redaktionella processen egentligen går till.

Jag skulle gärna vilja höra motiveringen till att detta är den absolut viktigaste nyheten inför årets gravity-säsong.

Jag tror att "den redaktionella processen" kort och gott handlar om att publicera det som erbjuds. Happy har väl ingen fast anställd redaktion/reporter som skriver utan allt som publiceras är frilansartiklar. Det kanske råkade bli så att just denna artikel var lätt att skriva ihop.

Samtidigt går det väl inte att blunda för att happy har ett samarbete med canyon och det har säkert bidragit till att någon har fått ändan ur för att skriva notisen.

Men ur svenskt perspektiv var ju nyheten om tex Ibis-teamet och att Specialized ska köra Öhlins betydligt mer intressant.

H. sa:
marran sa:
Kung Stalle sa:
Konkret sa:

Stalle

Jag tror att "den redaktionella processen" kort och gott handlar om att publicera det som erbjuds. Happy har väl ingen fast anställd redaktion/reporter som skriver utan allt som publiceras är frilansartiklar. Det kanske råkade bli så att just denna artikel var lätt att skriva ihop.

Är det någon som känner sig manad att skriva artiklar om DH eller andra grenar så tror jag säkert de finns plats för dom i "nyhetsflödet"...

Men det är ju lättare att bara klaga över att det är fel märken i artiklarna eller att man gör en artikel om ett hus som har utsikt över en skatepark där man inte får cykla....

H. sa:
marran sa:
Kung Stalle sa:
Konkret sa:

Stalle

Samtidigt går det väl inte att blunda för att happy har ett samarbete med canyon och det har säkert bidragit till att någon har fått ändan ur för att skriva notisen.

Men ur svenskt perspektiv var ju nyheten om tex Ibis-teamet och att Specialized ska köra Öhlins betydligt mer intressant.

Sen är det väl så att ingen annan tillverkare startar ett nytt team i år? Nu var det inte jag som skrev notisen, men ska man nyhetsvärdera för en kort stund så är det knappast en skräll att spesch kör Öhlins, de har ju samarbetat länge. Att de lanserar en dh-gaffel är ingen förvåning heller, de har ju flashat med att de testkört diverse iterationer i ett par år. Nyheten är väl snarare att den inte kommit tidigare.

Att Wallner kör vidare i Ibisteamet är inte direkt någon skräll heller. Hade han bytt team hade det vsrit en annan sak. Isf är det väl intressantare att teamet nunera har en svensk mekaniker också. Samt att norrbaggen Zackarias hoppar in i teamet.

Så hade jag resonerat iaf.

Men det är ändå ur ett svenskt perspektiv mer intressant vad Wallner gör än vad canyon gör utan svensk inblandning. Löjligt uppenbart köpt att rapportera om detta utan att köra en genomgång av vad andra team har för sig. Principen är ju att nyheter ska vara nära...dock inte på happy och DH / Enduro. Då blir det intressantare vad man håller på med i Tyskland. Nära annonsintäckter/ plånboken snarare.

Jisses så jävla petlöjligt!

Om det är så illa att det kommer en notis om Canyon's nya DH team så är det bara att bryta ihop & hänga på familjeliv eller ngt ett tag.

Eller för den delen, speka rätt på vad Wallner gör & författa en artikel om det och ställ frågan om Happyride vill publicera den.

(edit to add)
Och gudarna ska veta att jag INTE är ett av Canoyn's fan boys!
(så den kommentaren kan du skippa)

Senast ändrad:
StoraBerg sa:
Men det är ändå ur ett svenskt perspektiv mer intressant vad Wallner gör än vad canyon gör utan svensk inblandning. Löjligt uppenbart köpt att rapportera om detta utan att köra en genomgång av vad andra team har för sig. Principen är ju att nyheter ska vara nära...dock inte på happy och DH / Enduro. Då blir det intressantare vad man håller på med i Tyskland. Nära annonsintäckter/ plånboken snarare.

Visst nyheter får bättre genomslag om de känns nära. Men jag skulle fortfarande göra bedömningen att att Wallner stannar hos Ibis inte direkt är en nyhet, vill man veta vad Wallner sysslar med har han en schysst Instagramkanal att följa. Att en (i sverige) populär tillverkare drar igång ett nytt team har mer nyhetskaraktär.

Jag tror säkert att happyredaktionen med glädje tar emot din rapportering om du är intresserad.

Jag tror att happy kanske inte får alla pressreleaser skickade till sig...

Jag tvivlar dessutom på att Jomper har en massa Canyonlik i garderoben, om han och resten av happy vore köpta av Canyon så hade de väl alla cyklat runt på spectrals och bedyrat deras förträfflighet?

(Lite komiskt att Pinkbike har publicerat allt som efterfrågas i den här tråden...)

Mest intressant med Wallner är ju att han får en ny märkeskompis i FBM (som tydligen skall köra i ett eget team).
Kan bli väldigt jämnt mellan de två.

Jag hade gärna sett mer cykelnyheter på framsidan. Men när det bara dyker upp om canyons dh blir det konstigt.

Emilia Fahlin hsr ju bytt lag denna säsongen. Intervju med henne hade varit kul att läsa.
Reportage om året LL cup, ändrad bansträckning, vad skall förbättras osv. Intervju med dom som håller i det. Finns mycket mer att skriva om.

Eller är jag ute och cyklar ensam om att tycka detta?

Konkret sa:
Jag hade gärna sett mer cykelnyheter på framsidan. Men när det bara dyker upp om canyons dh blir det konstigt.

Emilia Fahlin hsr ju bytt lag denna säsongen. Intervju med henne hade varit kul att läsa.
Reportage om året LL cup, ändrad bansträckning, vad skall förbättras osv. Intervju med dom som håller i det. Finns mycket mer att skriva om.

Eller är jag ute och cyklar ensam om att tycka detta?

Det finns massor att skriva om. Även om just de saker du nämner inte direkt intresserar mig personligen.

"Problemet" är väl att alla som skriver gör det utöver andra jobb och då skriver man om det man själv är intresserad av/har tid för.

En grej jag tycker sticker i ögonen till nästa säsong är hur damerna hanterats i dhwc.

Tillbaka
Topp