kontrapunkt
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 600KM Barkarby
I Hedemora. Fick nästan 8h sovpaus, riktigt skönt. Sov lite närmare Bjursås än tänkt, första stället var det en björn på.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
kontrapunkt sa:I Hedemora. Fick nästan 8h sovpaus, riktigt skönt. Sov lite närmare Bjursås än tänkt, första stället var det en björn på.
kontrapunkt sa:På behörigt avstånd. Kan varit inbillning, men tog det säkra före det osäkra.
welovewei sa:3st stämpla in på Welcom Hotel typ efter 25:45. Höll ihop mest hela vägen. Jag släpet dem i Bålsta. Det va Mats och Sten (belgare) som var först. Jag kom 3 min efter dem typ. Enl. Dem själva. De ville inte servera oss några öl på hotellet . För tidigt...
HåkanC sa:Träffade fem av dem, i två grupper, tidigare i kväll i Rättvik
Första gruppen lämnade Rättvik c:a 20:45 och den andra vid c:a 21:35
/Håkan
welovewei sa:3st stämpla in på Welcom Hotel typ efter 25:45. Höll ihop mest hela vägen. Jag släpet dem i Bålsta. Det va Mats och Sten (belgare) som var först. Jag kom 3 min efter dem typ. Enl. Dem själva. De ville inte servera oss några öl på hotellet . För tidigt...
GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Pii sa:Team 60-milsnybörjarna byter namn till 50-milshjältarna. Vi kastar in handduken i Heby efter att ha kämpat i motvind större delen av turen. Vi satsar istället på att komma i tid till jobbet imorgon, Super Randonneur får vänta. 515km slutar trippmätaren på, längsta jag har nånsin cyklat med bara 1 timmes sömn.
bsandborgh sa:Här kastad ingen handuk. Är i Bålsta. Cyklat ensam från Falun.
Pii sa:Team 60-milsnybörjarna byter namn till 50-milshjältarna. Vi kastar in handduken i Heby efter att ha kämpat i motvind större delen av turen. Vi satsar istället på att komma i tid till jobbet imorgon, Super Randonneur får vänta. 515km slutar trippmätaren på, längsta jag har nånsin cyklat med bara 1 timmes sömn.
Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).Hasse#7 sa:bsandborgh sa:Här kastad ingen handuk. Är i Bålsta. Cyklat ensam från Falun.
Grymt! Men du får nog anses vara en av de absolut mest rutinerade. Vore märkligare om du bröt än fortsatte oavsett vad som var problemet.
GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).Hasse#7 sa:bsandborgh sa:Här kastad ingen handuk. Är i Bålsta. Cyklat ensam från Falun.
Grymt! Men du får nog anses vara en av de absolut mest rutinerade. Vore märkligare om du bröt än fortsatte oavsett vad som var problemet.
GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).Hasse#7 sa:bsandborgh sa:Här kastad ingen handuk. Är i Bålsta. Cyklat ensam från Falun.
Tack själv och bra kämpatSteel is Real sa:Tack för pratstunden där i Rättvik.
Men jag sa ju också att det var mer slakmota än "riktig" backeSteel is Real sa:Extra tack till din kommentar om nuläget: ”Ni vet väl att ni nu har 2 mil uppförsbacke härifrån”
Vi visste inte...men det underlättade att få informationen. :-)
Hasse#7 sa:GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Bra jobbat i alla fall. Jag vet hur tom jag var sista 40km från Sillekrog. Det kommer nya möjligheter. Vilka var ni som kämpade tillsammans?
Det finns ju en första gång för allt. Nära att det blev denna gång då jag lyckades krascha hårt knappt 5 km från start. Någon som har en bra huskur för handflatsstora skrubbsår (axel, höft och knä) ?GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).
bsandborgh sa:Det finns ju en första gång för allt. Nära att det blev denna gång då jag lyckades krascha hårt knappt 5 från start. Någon som har en bra huskur för handflatsstora skrubbsår (axel, höft och knä) ?GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).
Vi cyklister låtsas alltid att vi är ok till skillnad mot dem som i dagarna sparkar boll i Rysslandohellstrom sa:bsandborgh sa:Det finns ju en första gång för allt. Nära att det blev denna gång då jag lyckades krascha hårt knappt 5 från start. Någon som har en bra huskur för handflatsstora skrubbsår (axel, höft och knä) ?GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).
Att visa upp blider av blessyrerna i sociala kanaler så att folk tycker man är tuff brukar hjälpa :)
bsandborgh sa:Vi cyklister låtsas alltid att vi är ok till skillnad mot dem som i dagarna sparkar boll i Rysslandohellstrom sa:bsandborgh sa:Det finns ju en första gång för allt. Nära att det blev denna gång då jag lyckades krascha hårt knappt 5 från start. Någon som har en bra huskur för handflatsstora skrubbsår (axel, höft och knä) ?GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).
Att visa upp blider av blessyrerna i sociala kanaler så att folk tycker man är tuff brukar hjälpa :)
bsandborgh sa:Det finns ju en första gång för allt. Nära att det blev denna gång då jag lyckades krascha hårt knappt 5 km från start. Någon som har en bra huskur för handflatsstora skrubbsår (axel, höft och knä) ?GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).
Så vi som faktiskt har brutit/avstått från cyklande p.g.a. kroppsliga problem är numera ihopbuntade med de bollsparkande döende-svanen-imitatörerna i Ryssland. Kul att veta! ;-)bsandborgh sa:Vi cyklister låtsas alltid att vi är ok till skillnad mot dem som i dagarna sparkar boll i Rysslandohellstrom sa:bsandborgh sa:Det finns ju en första gång för allt. Nära att det blev denna gång då jag lyckades krascha hårt knappt 5 från start. Någon som har en bra huskur för handflatsstora skrubbsår (axel, höft och knä) ?GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).
GoranS sa:Så vi som faktiskt har brutit/avstått från cyklande p.g.a. kroppsliga problem är numera ihopbuntade med de bollsparkande döende-svanen-imitatörerna i Ryssland. Kul att veta! ;-)bsandborgh sa:Vi cyklister låtsas alltid att vi är ok till skillnad mot dem som i dagarna sparkar boll i Rysslandohellstrom sa:bsandborgh sa:Det finns ju en första gång för allt. Nära att det blev denna gång då jag lyckades krascha hårt knappt 5 från start. Någon som har en bra huskur för handflatsstora skrubbsår (axel, höft och knä) ?GoranS sa:Att Bengt skulle bryta ett brevet skulle nog kunna likställas med en dödsannons (absolut inget ont menat).
GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Pii sa:GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Om jag tolkat rätt så går det 60-milare från Malmö, Göteborg, Uddevalla och i Vänersborg helgen efter midsommar. Mölndal helgen efter. (btw varför är säsongen redan slut på östkusten?)
Min semester börjar vid midsommar så det skulle passa bra med en liten utflykt. Något av ovanstående lopp som rekommenderas extra mycket?
Pii sa:GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Om jag tolkat rätt så går det 60-milare från Malmö, Göteborg, Uddevalla och i Vänersborg helgen efter midsommar. Mölndal helgen efter. (btw varför är säsongen redan slut på östkusten?)
Min semester börjar vid midsommar så det skulle passa bra med en liten utflykt. Något av ovanstående lopp som rekommenderas extra mycket?
Peth sa:Pii sa:GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Uppsala i slutet av augusti?
Det lät ju spännande och kryptiskt. Har du lust att utveckla? TCR börjar väl i slutet av juli, men "första månaden" låter som det skulle vara ännu längre ...Pii sa:Peth sa:Pii sa:GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Skulle vara trevligt men i slutet av augusti har jag förhoppningsvis redan cyklat första månaden på en betydligt mycket längre cykeltur. :)
GoranS sa:Det lät ju spännande och kryptiskt. Har du lust att utveckla? TCR börjar väl i slutet av juli, men "första månaden" låter som det skulle vara ännu längre ...Pii sa:Peth sa:Pii sa:GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Skulle vara trevligt men i slutet av augusti har jag förhoppningsvis redan cyklat första månaden på en betydligt mycket längre cykeltur. :)
Pii sa:GoranS sa:Det lät ju spännande och kryptiskt. Har du lust att utveckla? TCR börjar väl i slutet av juli, men "första månaden" låter som det skulle vara ännu längre ...Pii sa:Peth sa:Pii sa:GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Egentligen kräver den frågan kanske en egen happy-tråd... :)
Det enda som är säkert är att jag har sagt upp lägenheten och tagit tjänstledigt fram till mitten av januari. Jag ska börja skissa på världsdelar och sånt snart när semestern börjar.
Pii sa:GoranS sa:Det lät ju spännande och kryptiskt. Har du lust att utveckla? TCR börjar väl i slutet av juli, men "första månaden" låter som det skulle vara ännu längre ...Pii sa:Peth sa:Pii sa:GoranS sa:Trist, men det ju fler tå ... öh, 60-milare menar jag förstås. Om man ska se något positivt i det hela så har ni ju i alla fall rekat rutten till nästa år.
Egentligen kräver den frågan kanske en egen happy-tråd... :)
Det enda som är säkert är att jag har sagt upp lägenheten och tagit tjänstledigt fram till mitten av januari. Jag ska börja skissa på världsdelar och sånt snart när semestern börjar.