[Artikel] Tävling avgjord! - Visa ditt cykelår i bilder 2018

Vinnarna presenteras nu i första inlägget! Men det är inte avgjort, nu är det dags att rösta fram Folkets pris! Så kolla igenom de nominerade och lägg din röst på vem som ska ta hem detta pris.

Jag säger Makten, tycker han borde ha vunnit, eftersom reglerna var lite luddiga. Han har på bästa sätt beskrivit ett helt år och visar med fantastiskt fina bilder en berättelse om Hellas genom årstiderna. Från den kalla vinternatten via sommarens varma färger över i höstens blöta mörker. En bildserie som tillsammans blir större än var bild för sig.

Men nu fanns det bara en bild kvar, så då blir det den. Makten - Harling alltså.

Samma här :-) Röstar på Yonna - Strand i Norge

Maktens bild får min röst.

Många fina bilder blev det, kul att se! Och lite surt att jag vann inget, men det var väl som det skulle ha vart.

Väldigt svårt att rösta på sånt här, det beror ju på vad man gillar själv. Matte och Hund är mysigast med mest känsla, Makten / Harling är riktigt Coolt&häftigt, Yonnas är mest annorlunda äventyr.
Men väljer Matte och Hund !

H. sa:
Jag säger Makten, tycker han borde ha vunnit, eftersom reglerna var lite luddiga. Han har på bästa sätt beskrivit ett helt år och visar med fantastiskt fina bilder en berättelse om Hellas genom årstiderna. Från den kalla vinternatten via sommarens varma färger över i höstens blöta mörker. En bildserie som tillsammans blir större än var bild för sig.

Men nu fanns det bara en bild kvar, så då blir det den. Makten - Harling alltså.
+1.

Makten.

Crossmax sa:
H. sa:

+1.

Makten.

En till +1 på den!
Påminner mig om för några år sen när en tisdagsrajd-grupp brukade kalla sig fikagruppen, med totalt seriösa mottot: Fikagruppen - Kaffe & Cigg! :)

H. sa:

Ojoj, jag bugar och bockar, och det gäller övrigas kommentarer också! Roligast med ditt inlägg är att det är precis det jag ville åt med bilderna, eftersom jag valde dem just med bildserien i åtanke. Jag hade till exempel annars inte tagit med badbilden eftersom den som ensam bild är rätt trist. Men nu föll visst seriekategorin bort, så...

--------

Jag nominerar din Semptemberbild och det gör jag INTE som "tack tillbaka" utan för att det helt ärligt är den enda bilden som gjort mig alldeles glad varje gång jag sett den. Jag blir lite rörd nästan, kanske för att jag nog själv aldrig kommer få några barn och därmed inte få uppleva just de där ögonblicken.

Håller med att man kan inte fråga ett cykelår i bilder och sen välja en bild.

Yonna får min röst.

Grattis Domestique! Jag håller med att din bild är vinnarbilden, otroligt vackert och framförallt mycket speciellt. Härligt bild, tack att du delade med dig!

Ciggbild från Makten är för mig vinnarbilden två, en härligt annorlunda cykelbild, så jag säger också Makten!

Roligt att även en av mina bilder finns i Folkets topp, har jag aldrig kunna tänka mig, kul :)

Yonnas bild är fantastisk, men Erika-bilden toppar. härlig energi. uppstår frågor. originell och vinnande beskärning. underbart ljus. min röst på den.

lite pausunderhållning från vemdalsskalet-björnrike.
.

Bilagor

• DF01CAC0-0EE3-40E7-883F-41675815B4F0.jpeg
    DF01CAC0-0EE3-40E7-883F-41675815B4F0.jpeg
    570.9 KB · Besök: 226
Personligen gillar jag bilder med cyklister som cyklar. Bilder med cyklar lutade mot träd och stolpar tycker jag för det mesta är trista. Som så ofta i dagens bild-tråden. Bilden ovan är dock härlig tack vare det fina landskapet. Där skulle man vilja köra ned!

Men den här tävlingen var lite Sloppy... Var det bildserien eller bästa bilden som gällde ? Sen när tävlingen stängdes så blev det ju kategorier oxå ? Skärpning !!
Men Domestique bilderna var bäst, very coolt !!

Senast ändrad:
Aron sa:
Rösterna är räknade. Grattis till Makten! Hjälmen är din.

Åh, tack!!! :-)

Jag misstänker dock att medium är för litet för mig. Är det någon på redaktionen som hjälmen passar på, som kan mäta sitt hufvud?
Annars skänker jag den vidare. Harling kanske behöver en hjälm? Utan honom hade det inte blivit nån bild nämligen.

Grattis Makten!
Jättebra cykelår i bilder! Gillar framförallt bilden "Oh deer". Varje gång jag ser den vill ja direkt tar cykeln och åka till Hellas.

Här har man haft fullt upp med lite olika projekt och inte riktigt hängt med och så dyker det upp ett mail från Kalle Bern i inkorgen! Det här är ju fantastiskt roligt och priset är ju något som jag verkligen har användning för! Otroligt! :)

Tillbaka
Topp