[Kalender] SBR #37 - Stigrally Norrort - FULLSATT
Luthman Photography sa:Nu vill jag ju inte dra andras musiksmak i smutsen (hahahaha), om det är pep för att hoja döds du vill ha så har jag nog några tips som peppar aningen bättre än ditt förslag:
Eller varför inte en klassiker:
---------------------------------------------------------------------------------------------
Taskig matchning av texten och takt i dina låtförslag till hur det var att cykla där, rätt låg fart och episkt ljust torrt och vackert. Men det är klart du var ju inte där så du vet inte.
Dina låtförslag passar mer nåt dystert, regnmörkt, lerigt högfarts downhill dödsparti, förutom texten som är helt fuckedupp.
Alla är ju inte så begränsad i sin musiksmak heller att man inte kan ta till sig en bredd och uppskatta olika typer av musik.
By the way och appropå anpassa musiken till stämningen och det som sker har jag ett trevligt minne från 1980 när jag körde ut på MC semester i Europa för första gången och hade ett kasettband som spelade blandade favoriter i det hembyggda headsetten i hjälmen. Vi var fyra hojar med tjejerna bakpå och precis när vi körde ut på Autobahn med fri fart för första gången i livet på en 1000cc MC och en månads semester framför oss kom Thomas Ledin, på Vingar av stål i lurarna. Passande text och musik, det var feeling. Nästa låt som kom var AC/DC Higway to Hell, du kanske hört den även om du inte var född då men då kanske du förstår att man växlade ner och varvade ut alla växlar till toppfart. Upplevelser och känslor till passande musik jag för alltid tänker på när jag hör dessa låtar.
Vore kul att ses IRL, när ska du dyka upp på ett SBR?