Slutsummering:
Först av allt vill jag börja med att tacka alla som kom och körde turen med de minst sagt osäkra väderprognoserna!
Det blev några onödigt stressiga sista dygn där för mig och säkert för er också. Tack Peter Tonér och Gerry Askefalk för att ni tog er tid att svara och vägleda när jag var som mest rådvill. Stort tack även till Magnus Salomonsson som var ett behövligt stöd innan och under turen med meteorologiska analyser och för kontakten med SMHI.
Jag hoppas också att turen och årets bansträckning har varit till belåtenhet. Även om alla inte alltid uppskattar alla dess sidor när man kanske är som tröttast. Ni som har varit med förut visste ju vad ni kunde förvänta er på mina turer. För er som var med för första gången ... förlåt... eller...varsågoda! ;)
Nu hoppas jag även att alla har hunnit lägga upp sina rundor på Strava för lite prisutdelningar.
Jag utgår får att Stravatiderna är korrekta. Om ni ser uppenbara fel eller saknas på listan säg till så redigerar jag listan så att den blir rätt.
Deadline för överklagan är onsdag kl. 19.30. Precis tre dygn efter att sista gänget kom i mål. :)
WTCOWM2019-TS1.2 aka. Ersättaren: https://www.strava.com/segments/21579895
Damklassen:
1. Maria Possner -
2. Anna Lindén -
Varken Maria eller Anna har någon tid på segmentet. Anna var tvungen att bryta några mil innan pga mekaniska problem.
Och när Maria kom fram och var beredd att köra segmentet avrådes gruppen att köra. Åskan var oroväckande nära vid tillfället och att sprinta upp till områdets högsta punkt kändes inte helt optimalt just då.
Maria tilldelas ändå vinsten då hon skulle kört segmentet och vunnit det om inte jag hade avrått gruppen från att köra.
Grattis till en Raphatvål!
Herrklassen:
1. Rickard Persson - 19.2km/h - 1:43
2. Rasmus Enlund - 17.2km/h - 1:55
3. Henrik Eketjäll - 16.0km/h - 2:04
4. Riku Wilson - 14.9km/h - 2:13
5. Pontus Persson - 13.9km/h - 2:22
6. Jesper Erlingson - 13.4km/h - 2:28
7. Jonathan Wilson - 12.8km/h - 2.35
8. Roger Lundblad - 12.4km/h - 2:40
9. Pär Ekhamre - 12.3km/h - 2:41
10. Pontus Gustavsson - 11.8km/h - 2:48
11. Magnus Salomonsson - 10.9km/m - 3:01
12. Thomas Strandberg - 0.9km/h - 3:01
13. Anders Englesson - 8.6km/h - 3:51
Vinnare blir Rickard Persson!
Grattis till en Raphatvål.
WTCOWM2019-TS2: https://www.strava.com/segments/21498061
Damklassen:
1. Maria Possner - 30.1km/h - 1:42
Vinnare blir Maria Possner!
Grattis till en Raphatvål (till).
Herrklassen:
1. Rasmus Enlund - 39.8km/h - 1:17
2. Jesper Erlingson - 37.4km/h - 1:22
2. Thomas Strandberg - 37.4km/h - 1:22
4. Henrik Eketjäll - 37.0km/h - 1:23
5. Riku Wilson - 36.5km/h - 1:24
6. Jonathan Wilson - 35.3km/h - 1:27
7. Anders Englesson - 33.7km/h - 1:31
8. Peter Maxe - 32.0km/h - 1:36
9. Roger Lundblad - 31.6km/h - 1:37
10. Micke Bohman - 29.8km/h - 1:43
11. Rickard Persson - 29.8km/h - 1:43
12. Pontus Gustavsson - 29.2km/h - 1:45
13. Magnus Salomonsson 28.9km/h - 1:46
14. Pontus Persson - 28.9km/h - 1:46
15. Pär Ekhamre - 28.1km/h - 1:49
Vinnare blir Rasmus Enlund!
Grattis till en Raphatvål.
Återigen ett stort tack till Lilla Vasskärr för den härliga depån.
Tack för mackorna, kaffet och er fantastiska trädgård.
Tyvärr hade jag varit lite otydlig här i kommunikationen med dem. Tanken var att mackorna och fikat skulle finnas framme samtidigt och att ni själva kunde välja vad ni skulle ha och när.
Nu togs fikat fram först när depåstopp nummer två förväntades. Ni som körde den korta och mellanlånga blev tyvärr då utan er förväntade fika. Jag ber jättemycket om ursäkt för det.
Ta kontakt med mig ni som har Swishat för fikat och blev utan.
Slutligen vill jag rikta ett extra stort tack till Ass Savers och deras support av Where the cannons once were made.
Stort tack för att jag åter igen fick förtroendet att göra något kul och bra av produkterna ni har sponsrat med.
Övertygad om att ni räddade många rumpor igår!
https://ass-savers.com/
Slutligen skulle jag gärna få in lite feedback på turen/eventet och bansträckningen inför kommande äventyr.
Skriv gärna några rader vad ni tyckte vad bra och lite mindre bra i kommentarsfältet eller i ett PM.
I och med detta tackar Where the cannons once were made - 2019 för i år.
Jag hoppas att vi kan ses igen 2020 för...
...
Where the cannons once were made - The final ride!
Vänligen / Jonathan Wilson