Måste bumpa denna för jag är nyfiken på ifall någon här skaffat en SC? Har inte sett någon i Trek bildtråden, typ inget om hojen i tråden & på andra cykelforum ser man sällan någon SC också?
Blev det en flopp tro? Inte förvånande egentligen, ser inte direkt någon fördel, det är ju egentligen ingen lätt hoj som Trek påstod; 70 papp versionen väger 10.5 utan slangar & utan dropper, finns flera XC åk i den prisklassen som väger samma eller mindre men som dessutom har dropper & vägd med slangar & som dessutom har 100-120mm slaglängd (tex Lux mfl) gentemot 60mm för SC. För 70 papp får man bara GX drivlina också, 70 papp med GX? Seriöst?
XC går väl mot brötigare terräng också? Banorna i världskuppen blir brötigare & jag tror även hobbyåkare börjar bröta lite mer så framöver kanske t.om 120mm är standard eller åtminstone vanligare för XC jämfört med idag? Trek gick i motsatt håll
Min hjärna måste vara slö så: Finns det någon här som köpt en SC? Jag är nyfiken på fördelar med SC jämfört med andra XC hojar för jag kommer verkligen inte på någon