[Artikel] Första titt: Specialized Stumpjumper 2019
Var och kikade på Stumpyn och STn igår hos Roger på Cykelhuset i UV, provcyklade lite i butiken på Stefans S-works ST som kändes lätt och välbalanserad och klart styvare än min Camber som i princip delade ram med gamla stumpyn. STn vägde in på 12,3 kg inkl reservslang, verktyg och flaskställ, m.a.o borde man hamna rejält under 12 med slanglöst utan verkyg vilket är trevligt. Men det var som sagt S-works. En std CC lär hamna över 13 gissar jag.
Som jämförelse, min Camber comp carbon 2016 med Foxgaffeln, AC widelighting och lite annat pimp fick jag till 12,1 Kg i slanglöst lite med klenare/lättare däck än på nya stumpyn och utan verktyg, skärmar och flaskställ.
Hursom, den gav lite spinkigt intryck på ramen, som om den gått på diet, men bra. Skulle absolut kunna tänka mig en men tror inte jag kommer köpa någon, hoppas kunna hitta likvärdigt eller bättre till lägre priser än en spez. på höstrea
Som jämförelse, min Camber comp carbon 2016 med Foxgaffeln, AC widelighting och lite annat pimp fick jag till 12,1 Kg i slanglöst lite med klenare/lättare däck än på nya stumpyn och utan verktyg, skärmar och flaskställ.
Hursom, den gav lite spinkigt intryck på ramen, som om den gått på diet, men bra. Skulle absolut kunna tänka mig en men tror inte jag kommer köpa någon, hoppas kunna hitta likvärdigt eller bättre till lägre priser än en spez. på höstrea