Steelisreal
Ny medlem
Cykelpresentation(giftig sådan)
Ja då är den färdig för vårens/sommarens äventyr.
Min "giftiga" Poison E605.
Efter några försök där den inte blev riktigt som jag ville ha den,
så tycker jag mig ha hittat fram till ett resultat som jag kan leva med.
(hoppas att inget går sönder nu:-)
Ramen finns det mer att läsa om på:
http://www.poison-bikes.de/shopart/07600037.htm
och på:
http://www.mountainbike-magazin.de/piosone605.37930.htm
Gaffel:Pock Shox Reba Team PL
I mitt tycke en helt superb alloundgaffel.
1620 gram är ju lite tyngre n en SID, men den är rätt mycket stabilare.
Drivlina:
Vevparti: Shimano Hollowtech2
Kassett: SRAM
Kedja: Shimano XTR
Växelreglage: Shimano XTR 952
Bakväxel:Shimano XTR 952
Framväxel: SRAM X-GEN
Bromsar:
Shimano LX -05 skivbromsar med 6 bults Grimecaskivor(160 mm) och separata LX 585 handtag
Hjul:
Hope XC nav, 32 DT Comp ekrar med svarta nipplar. Fram: Mavic x317 Disc fälg Bak: Mavic X717 Disc fälg.
Contislangar.
Hutchinson Python Air Lite däck
Måste visa en bild på den roliga fyrklöverformen på diagonalröret
Annat godis:
Thomson Elite styrstam och sadelstolpe
Amoeba styre
Ruffian handtag
Shimano SPD 540 pedaler
Shimano XTR vajerhölje och vajrar
Selle Italia Flite Gel Titanium sadel
tråkig nog blev dagens tur och utomhusfotografering inställd. Inget kul med snö
ha det
Jan
ps.
dags att fixa komponenter till racern nu:-)
Min "giftiga" Poison E605.
Efter några försök där den inte blev riktigt som jag ville ha den,
så tycker jag mig ha hittat fram till ett resultat som jag kan leva med.
(hoppas att inget går sönder nu:-)
Ramen finns det mer att läsa om på:
http://www.poison-bikes.de/shopart/07600037.htm
och på:
http://www.mountainbike-magazin.de/piosone605.37930.htm
Gaffel:Pock Shox Reba Team PL
I mitt tycke en helt superb alloundgaffel.
1620 gram är ju lite tyngre n en SID, men den är rätt mycket stabilare.
Drivlina:
Vevparti: Shimano Hollowtech2
Kassett: SRAM
Kedja: Shimano XTR
Växelreglage: Shimano XTR 952
Bakväxel:Shimano XTR 952
Framväxel: SRAM X-GEN
Bromsar:
Shimano LX -05 skivbromsar med 6 bults Grimecaskivor(160 mm) och separata LX 585 handtag
Hjul:
Hope XC nav, 32 DT Comp ekrar med svarta nipplar. Fram: Mavic x317 Disc fälg Bak: Mavic X717 Disc fälg.
Contislangar.
Hutchinson Python Air Lite däck
Måste visa en bild på den roliga fyrklöverformen på diagonalröret
Annat godis:
Thomson Elite styrstam och sadelstolpe
Amoeba styre
Ruffian handtag
Shimano SPD 540 pedaler
Shimano XTR vajerhölje och vajrar
Selle Italia Flite Gel Titanium sadel
tråkig nog blev dagens tur och utomhusfotografering inställd. Inget kul med snö
ha det
Jan
ps.
dags att fixa komponenter till racern nu:-)
