Cykelpresentation(giftig sådan)

Steelisreal

Ny medlem
Cykelpresentation(giftig sådan)
Ja då är den färdig för vårens/sommarens äventyr.
Min "giftiga" Poison E605.
Efter några försök där den inte blev riktigt som jag ville ha den,
så tycker jag mig ha hittat fram till ett resultat som jag kan leva med.
(hoppas att inget går sönder nu:-)

Ramen finns det mer att läsa om på:
http://www.poison-bikes.de/shopart/07600037.htm

och på:

http://www.mountainbike-magazin.de/piosone605.37930.htm

p001.jpg


Gaffel:Pock Shox Reba Team PL
I mitt tycke en helt superb alloundgaffel.
1620 gram är ju lite tyngre n en SID, men den är rätt mycket stabilare.

p002.jpg


Drivlina:
Vevparti: Shimano Hollowtech2
Kassett: SRAM
Kedja: Shimano XTR
Växelreglage: Shimano XTR 952
Bakväxel:Shimano XTR 952
Framväxel: SRAM X-GEN

p003.jpg

p004.jpg

p005.jpg

p006.jpg

p007.jpg


Bromsar:
Shimano LX -05 skivbromsar med 6 bults Grimecaskivor(160 mm) och separata LX 585 handtag

p008.jpg


Hjul:
Hope XC nav, 32 DT Comp ekrar med svarta nipplar. Fram: Mavic x317 Disc fälg Bak: Mavic X717 Disc fälg.
Contislangar.
Hutchinson Python Air Lite däck
bakhjul1.jpg

bakhjul2.jpg


Måste visa en bild på den roliga fyrklöverformen på diagonalröret

p009.jpg


Annat godis:
Thomson Elite styrstam och sadelstolpe
Amoeba styre
Ruffian handtag
Shimano SPD 540 pedaler
Shimano XTR vajerhölje och vajrar
Selle Italia Flite Gel Titanium sadel

p010.jpg

p011.jpg

p012.jpg

p013.jpg


tråkig nog blev dagens tur och utomhusfotografering inställd. Inget kul med snö


ha det
Jan
ps.
dags att fixa komponenter till racern nu:-)
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Grattis till ditt bygge men varför alla playmobilfärgerna? Ställ inte ifrån dig den för nära en lekplats då kan det gå illa :-D
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
X.O triggers har jag inte provat. Bara x.9 och x.7 triggers.
Men jag gillade aldrig SRAM triggers.(smaksak bara)
X.O twisters gillade jag bra däremot. Lite otur efter en olycka i somras gör dock dem lite svåranvända:-(

Men att jämförra nu, går ju inte.En dag i snön blir för lite

ha det
Jan

Micke L skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur är xtr växelgrejerna jämfört med sram? Kanske
> svårt att jämföra för du hade väl inte prövat
> x.o-triggerreglagen.
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
jonzén (fd burner) skrev:
-------------------------------------------------------
> måste säga att den är riktigt snygg. när jag såg
> ramen första gången trodde jag inte att den kunde
> bli fin men resultatet är riktigt coolt. känns
> lite andy warhole så att säga.. riktigt snygg..

tack. Jo, jag gillar den.
Jag är lite före min tid.
När alla har töttnat på kolfiberlooken så är Andy nästa grej:-)

ha det
Jan
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Ekfeldt skrev:
-------------------------------------------------------
> Grattis till "nya" sommaråket.
> Nice med pop på styret.
> Finns nog inget sånt till min fox :(

Tackar.
Det kanske inte behövs någon fjärrstyrd låsning på en FOX.
Jag har ingen aning om FOX, mer än att de ä för dyra för mig:-)

ha det
Jan
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Ojoj, cykelns funktion betvivlar jag inte, snarare tvärtom. Dock skulle det imponera mycket om du kunde få inte lite grönt och lila på den också, så du har alla färger på samma cykel.. :)
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Jag tror jag håller där.
Dock skall hemlandets flagga klistras på.
Det blir finfint:-) (x)

natti
Jan

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Ojoj, cykelns funktion betvivlar jag inte, snarare
> tvärtom. Dock skulle det imponera mycket om du
> kunde få inte lite grönt och lila på den också, så
> du har alla färger på samma cykel.. :)
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Hmm... En ny trend? Fotografera din hojj, snugg eller ful (som min gamle gule dvs) framför en gammal kamin! =)
Dessutom ser kaminerna oförskämt lika ut vid en första anblick ;o)
 

Bilagor

  • DSC07430mini.jpg
    DSC07430mini.jpg
    89.7 KB · Besök: 37
Cykelpresentation(giftig sådan)
Går det att få bort det hemska www.poison-bikes.de så blir nog kanon :)

Fint bygge, blir riktigt sugen på en sån gaffel. Kommer skära sig med min cremefärgade ram bara :/

/C
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm... En ny trend? Fotografera din hojj, snugg
> eller ful (som min gamle gule dvs) framför en
> gammal kamin! =)
> Dessutom ser kaminerna oförskämt lika ut vid en
> första anblick ;o)

Ja kaminerna är fina.
Min kamin är en gammal Norrhammar från 19frösihjäl.
Den ska bli inkopplad igen så fort mina Polska vänner har renoverat skorstensstocken:-)

ha det
Jan
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
glitch skrev:
-------------------------------------------------------
> Går det att få bort det hemska www.poison-bikes.de
> så blir nog kanon :)
>
> Fint bygge, blir riktigt sugen på en sån gaffel.
> Kommer skära sig med min cremefärgade ram bara :/
>
> /C

De har visserligen varit duktiga md klarlack oven texten.
Men jag brukar va en expert på att skala bort lack när jag cyklar så den texten lär försvinna så småningom fån min Playmobil:-)
ha det
Jan
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Nu vill jag inte verka gnällig!

Men har du inte satt sadelstolpsklämman åt fel håll? http://trumpetare.se/p012.jpg
slitsen i ramen och slitsen i klämman ska vara åt samma håll, för annars så måste dom glida mot varandra i och med att man drar åt, istället för att dom drar ihop direkt.

Du förstår kanske vad jag menar.

Bara omtanke! :)
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Det har du så rätt i :-)
Tack
Inte för att jag tror att det spelar någon större roll
för 70kg xc cyklist, men jag ska lyda:-)
tack!!!

ha det
Jan


lleberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu vill jag inte verka gnällig!
>
> Men har du inte satt sadelstolpsklämman åt fel
> håll? http://trumpetare.se/p012.jpg
> slitsen i ramen och slitsen i klämman ska vara åt
> samma håll, för annars så måste dom glida mot
> varandra i och med att man drar åt, istället för
> att dom drar ihop direkt.
>
> Du förstår kanske vad jag menar.
>
> Bara omtanke! :)
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
kenan skrev:
-------------------------------------------------------
> borde va olagligt att ha sånna snygga cyklar:P
> snygt bygt


Antingen är det den första hojen du ser, eller är du bara trög. Eller både och.
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Jonas skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Jäklars vilket fullbelamrat styre... :-)

hehe...ja om du tittar på närbild ur den vinkeln så ser det mycket ut, men har man en poploc till gaffeln så får man ju lida med det. :-)
Mer smala styren till folket!

ha det
Jan
 
Senast redigerad av en moderator:
Cykelpresentation(giftig sådan)
TiTeX skrev:
-------------------------------------------------------
> Nämen titta vilken fin XTR växlare där sitter...


:-)
Saknar du den?
Har ju en sprillans ny 952:a också , men den använder jag när jag har kört slut på din gamla växel:-) Men det lär inte hända(knock on wood), din gamla växel funkar jättebra:-)

ha det
Jan
 
Senast redigerad av en moderator:
Cykelpresentation(giftig sådan)
Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> kenan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > borde va olagligt att ha sånna snygga cyklar:P
> > snygt bygt
>
>
> Antingen är det den första hojen du ser, eller är
> du bara trög. Eller både och.


Hähähä....
 
Cykelpresentation(giftig sådan)
Wasabi skrev:
-------------------------------------------------------
> Oskar_ skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > kenan skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > borde va olagligt att ha sånna snygga
> cyklar:P
> > > snygt bygt
> >
> >
> > Antingen är det den första hojen du ser, eller
> är
> > du bara trög. Eller både och.
>
>
> Hähähä....


hehe...jag ser bara oscar_ s ideer när han blir citerad:-)
 
Tillbaka
Topp