Fan kom igen, erkänn, inget utrymme för mesostar! Försök med alla medel cykla ifrån smutsiga bängen!
Använd trottoarer, tunnelbana, varuhus och Kungsträdgården om det krävs.
Om du torskar, betala med glatt humör samt visa upp boten på tisdagscyklingen och sträck på huvudet.
För helvete? Det handlar bara om att cykla? Cycling is freedom!
Fan, det måste vara sällan någon cyklist orsakar någon dödsolycka?
Som förare av en knarr får man väl själv inse sin utsatthet och köra utifrån detta?
Vad spelar det för roll vem som har rätt i juridisk mening?
Cyklisten som torskade borde inte äns ha stannat. Denne borde istället sträckt upp valfritt finger och gittat...
Jag kör daglingen massvis av bil i Stockholm och upplever ytterst sällan cyklister som någon som helst problem.
Det ända stället som känns läskigt är högersväng precis vid Västerbrofästet ned mot Söder Mälarstrand samt högersväng in på MästerSamuelsgatan från Vasagatan. Att dessa två svängar känns lite läskiga beror till stor del på att jag kör en liten skåpbil med taskig uppsikt i "döda vinkeln". Eftersom jag själv är cyklist visar jag extra hänsyn och försöker räkna hojåkare i backspegeln för att veta när det är time att svänga.
Om alla försöker se om varandra en smula i trafiken så kanske vi inte behöver bråka så mycket?
Tycker ibland att Krister Isaksson på Bicycling går på tok för långt i sin iver att förbjuda uppförsbackar och motvind, men han bråkar dock för en god sak.
Menar lite på att man kanske inte måste kriga om allt? Det handlar dock bara om att cykla?
Jag känner lite att det iallafall i Stockholm har blivit lite av nåt slags "krig" mellan cyklister och bilister (och gågängare).
Det känns lite som att det har blivit någon slags tidningsanka kring ett obetydligt problem?
Fan, cykla på o njut, och allvarligt, om vi står där ensamma vid ett rödljus en tisdagmorgon och det inte finns en bil i sikte så stå kvar då om du tycker att en jävla lampa ska få tala om för dej när det är dags att dra iväg. Mesost.