[Artikel] 2000 km cykling Nürnberg till Barcelona: Här är vad vi lärde oss

Redaktionen

Medlem
bike-packing.jpg

I slutet av juni cyklade kompisarna Oskar och Thomas den 200 mil långa sträckan från Nürnberg i Tyskland till Barcelona i Spanien. Här är deras story.

Läs hela artikeln:

Gissar att de stannar vid närmaste HM o köper en omgång civila kläder när de kommer fram

Inga tält, bokar ni hotell / airbnb under dagen medan ni käkar eller hur övernattar ni?
Tack för inspiration!

Inga tält, bokar ni hotell / airbnb under dagen medan ni käkar eller hur övernattar ni?
Tack för inspiration!
Stämmer, vi bokar boende när vi känner att vi börjar bli nöjda med dagen. Brukar stanna och boka nåt på telefonen, men ibland går vi bara in på hotell och bokar rum på plats.

Ni nämner några tidigare resor. Av nyfikenhet, finns det RR:ar här på happy för dessa också?

Tack för inspiration!

Om man håller sig från storstäder där det ständigt pågår nån jävla festival eller konferens under sommaren - och i synnerhet under augusti då hela Europa har semester - är det oproblematiskt att bara knalla in på närmaste hotell/härbärge/bnb o hyra rum för natten.

Kan ju även finnas "specialevenemang" på mindre orter som gör att det är svårt/omöjligt att hitta boende där en specifik natt.

När man fixar boende handlar i mina ögon om en kombination av hur området man cyklar i ser ut vad gäller täthet med möjliga boenden och personliga preferenser såsom hur riskaversiv man är, hur villig man är att cykla i mörker för att hantera boendebrist, hur långt innan solnedgång man gillar att vara framme vid boendet, mm.

Personligen är jag lite åt det försiktiga hållet och jag tycker det är rätt skönt att veta att jag har ett boende bokat när jag drar iväg på morgonen, i synnerhet om det inte finns jättemånga alternativ i det område där jag tänker mig övernattning.

Tillbaka
Topp