Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aben cycklar, vi andra gycklar.Jag är ledsen om det rubbar dina cirklar, men jag sparar inga bilder, det sköter happy om.
Detta är inte första ggn jag har förklarat det för dig, men du fortsätter trots det med samma maniska inlägg, varför det?
En sådan här mani är är inte ett normalt beteende.
Då har vi antagligen bara väldigt olika nivå av komfort. För mig innebär det att även packa ner ett underställ och en mössa, övriga kläder (långbyxor, vindjacka, strumpor) har jag ju ändå med mig. Min varma sovsäck tar betydligt mer plats än så, och även quilt + tunna sommarsäcken tar mer plats.Jodå, nog går det. Jag har haft trippla byxor, fyra par strumpor, tre tröjor, fleece, dunjacka, balaklava, mössa och dubbla vantar och då har det fungerat ner till någon enstaka minusgrad men lite opraktiskt att släpa på allt det när man är ute på tur.
Så kan det vara. Min önskade komfort i detta fall var att inte vakna av kylan stup i kvarten. Värt att nämna är också att vid det tillfället användes en hängmatta med ett liggunderlag som inte gör någon glad och som dessutom är alldeles för kort.Då har vi antagligen bara väldigt olika nivå av komfort. För mig innebär det att även packa ner ett underställ och en mössa, övriga kläder (långbyxor, vindjacka, strumpor) har jag ju ändå med mig. Min varma sovsäck tar betydligt mer plats än så, och även quilt + tunna sommarsäcken tar mer plats.
Hängmatta är en heelt annan grej, det är hopplöst utan underquilt imoSå kan det vara. Min önskade komfort i detta fall var att inte vakna av kylan stup i kvarten. Värt att nämna är också att vid det tillfället användes en hängmatta med ett liggunderlag som inte gör någon glad och som dessutom är alldeles för kort.
Novembertur till norska finnskogen
Älskar verkligen de här hösturerna, tog emot att ge sig iväg men väl ute så skönt. Cyklade en långtur upp till norska finnskogen, mil efter mil efter mil med fantastisk gruscykling. Körde den som en kick-off för vinterträningen men cyklade första delen extra lugnt och tog ett par vilodagar efter att ha legat sjuk i influensa i oktober. Jotunheimen fick jag avstå efter att ha blivit lurad av SMHI, hade inte rätt utrustning för riktigt vinterväder. men vädret hade varit perfekt för en utflykt dit. Drygt 200 mil cyklade, samma som Sverige på längden.
Känns underligt att vara hemma igen :)
![]()
Först en bild från det Skåne jag lämnade :)
![]()
Finnskogen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag träffade på en cykelturist (eventuellt hemlös) idag. Utanför XXL kom en cyklist (väskor fram och bak). När jag handlat klart hade han dragit igång köket (i lä vid väggen). Inte direkt kallt, men kallt nog för att snön ska ligga kvar. Och det börjar skymma efter 14-14.30 i dessa trakter. Blev inte avis/sugen. @aben s tur ser trevligare ut. Och ljusare.
Har ingen aning. Det är inte optimalt underlag på cykelbanorna så att cykla tillsammans med bilar (när det inte är riktigt ljust ens när det är ljust)... inte bättre. Och (en hel del) snö är ju på väg in. Efter snön landat blir det ju en helt annan deal (plogvallar etc). Jag skulle inte cykla alls. Det GÅR att cykla. Men...Undrar vars den snubben kom ifrån, pitehållet möjligen? Gamla Kågevägen ligger väl inte långt från området där XXL har sin lokal... Och åt Anderstorps håller finns det väl inte så mycket cyklingsbara småvägar? (är inte så bekant med den sidan av schtaan)
Ljuset är en av de trevliga sakerna med höstturer, man är utomhus hela dagen och det gör årstiden mindre mörk. Fast uppe i dina trakter blir det förstås inte så många timmar ändå. Men du slipper även myggen :)Jag träffade på en cykelturist (eventuellt hemlös) idag. Utanför XXL kom en cyklist (väskor fram och bak). När jag handlat klart hade han dragit igång köket (i lä vid väggen). Inte direkt kallt, men kallt nog för att snön ska ligga kvar. Och det börjar skymma efter 14-14.30 i dessa trakter. Blev inte avis/sugen. @aben s tur ser trevligare ut. Och ljusare.
Senaste oktoberturen slapp jag konstigt nog inte mygg! Just över nollan på nätterna, men ändå lyckades jag slå ihjäl tre mygg (som väntade på mig i absiden).Ljuset är en av de trevliga sakerna med höstturer, man är utomhus hela dagen och det gör årstiden mindre mörk. Fast uppe i dina trakter blir det förstås inte så många timmar ändå. Men du slipper även myggen :)
Stugan ligger i ett naturreservat ute på ett näs några mil söder om Kristinehamn, finns med på appkartor. Ved brukar tyvärr inte finnas, nu var det spillbitar av brädor från någon renovering som sågats upp och lagts dit men det är första gången det funnits ved när jag varit där. Tror det är Naturvårdsverket som äger stugan och det finns flera i området.Om man hittar en pärla är det obligatoriskt att berätta var !!
Fast nu i november hade jag hellre cyklat i Spanien som @Krebs cykel :)Senaste oktoberturen slapp jag konstigt nog inte mygg! Just över nollan på nätterna, men ändå lyckades jag slå ihjäl tre mygg (som väntade på mig i absiden).
Ska försöka mig på fler höstturer nästa år. Det är en trevlig/vacker årstid. :)
Om bara livet hade varit så bra! Som man bäddar...Fast nu i november hade jag hellre cyklat i Spanien som @Krebs cykel :)
Det är ju bara att hänga på. Ser det lite som en 'last chance to see' med tanke på världsutvecklingen och att Europa kanske inte finns kvar nästa år. ;-)Om bara livet hade varit så bra! Som man bäddar...
Det är ju bara att hänga på. Ser det lite som en 'last chance to see' med tanke på världsutvecklingen och att Europa kanske inte finns kvar nästa år. ;-)
Tog en kvällspromenad idag.
Nu snackar vi riktig hardcore här. Tvärsöver Island under en månads tid, plus en massa snö och is...
youtube video
Jag laddar... Finns egentligen inte så mycket som hindrar (förutom jobb och sånt). :)Det är ju bara att hänga på. Ser det lite som en 'last chance to see' med tanke på världsutvecklingen och att Europa kanske inte finns kvar nästa år. ;-)
Tog en kvällspromenad idag.
Visa bilaga 738954
Vad menas egentligen med "det nya svarta"?Bikerailpacking är kanske det nya svarta?
Brukar översättas med: något som plötsligt är extremt populärt eller på modet.Vad menas egentligen med "det nya svarta"?
Helt otrolig väg att få cykla på :)Igår passerades 6000km, och det var även en ansträngande cykling genom stora områden utan skugga och solbrända marker, men även långa klättringar på vägar med nästan ingen trafik.
Bytte bakdäck efter ungefär 5000km för gummit var helt borta på vissa ställen. Så illa att jag inte vågade ta klättringsvägen till Málaga utan tog en tråkigare men säkrare väg.
Visa bilaga 739438Visa bilaga 739440Visa bilaga 739441
Han kom söderifrån, Tyskland närmare bestämt. Var på väg till Nordkap för vidare resa genom Finland på väg till Kroatien eller liknande.Undrar vars den snubben kom ifrån, pitehållet möjligen? Gamla Kågevägen ligger väl inte långt från området där XXL har sin lokal... Och åt Anderstorps håller finns det väl inte så mycket cyklingsbara småvägar? (är inte så bekant med den sidan av schtaan)
Vågat. Första snökanonen lär inte göra det lättare för honom (eller dagens regn)...Han kom söderifrån, Tyskland närmare bestämt. Var på väg till Nordkap för vidare resa genom Finland på väg till Kroatien eller liknande.
Ser ut som nåt en AI gjort!Helt otrolig väg att få cykla på :)
Han kom söderifrån, Tyskland närmare bestämt. Var på väg till Nordkap för vidare resa genom Finland på väg till Kroatien eller liknande.
Han var en ärrad bajkpäker, visste vad han gjorde.I det hundkn****r vädret som varit?
Geez...
En månad norrut, medans det blir mörkare, till områden där solen aldrig ens går upp. På smala vägar med plogvallar, trafik och vinter... Vågat (är inte riktigt rätt ord).I det hundkn****r vädret som varit?
Geez...
Han var en ärrad bajkpäker, visste vad han gjorde.
Men fi schatan, jag avstår.
En månad norrut, medans det blir mörkare, till områden där solen aldrig ens går upp. På smala vägar med plogvallar, trafik och vinter... Vågat (är inte riktigt rätt ord).
Magiska bilder. Episkt äventyr. Vilken koll han har.Nu snackar vi riktig hardcore här. Tvärsöver Island under en månads tid, plus en massa snö och is...
youtube video
De här vintercyklingarna uppe i norr är inte en lek, läste nyss om en ung kille, Storm De Beul, som överraskades av dåligt väder under en solovandring utanför Jokkmokk för en månad sedan och inte klarade sig.
Ja, hela den filmen är riktigt episk.Magiska bilder. Episkt äventyr. Vilken koll han har.
Varför LITE?och Bärs lite nu och då !!