[Artikel] Cykeltestarhelg med Happyride 2026

Redaktionen

Medlem
cykeltestarhelg_2026_puff-1-2000x1125.jpg

23-24 maj är det äntligen dax för vår populära cykeltestarhelg igen. Förra året slog vi publikrekord och hade en del sverigepremiärer man kunde testa. I år har vi redan nu fler utställare, nya intressanta märken och några tävlingar som vi tror att ni kommer att gilla!

Läs hela artikeln:

Senast redigerad av en moderator:
Var där förra året och det var kanon. Rekommenderas varmt. Trevliga group rides (vi körde med ett gäng från Friluftsfrämjandet) och kul att testa lite nya cyklar. Ska nog försöka hinna med lite fler i år. Skriver in detta i almanackan nu så man inte missar.

Det kommer att bli superkul! Yardsale är en bra idé. Det kommer nog vara lite fullt på mässområdet men det finns ju massor av platser runt om i Hellas där man lägga upp sina gamla framväxlar.

Det kommer att satsas ännu mer på turerna i år både på stigarna och grusvägarna.

Ses i maj!
/
Kalle

Nu börjar utställarna trilla in och de som är klara hittils och som ni kan träffa under helgen är följande.​

Bosch​

Canyon​

Dometic​

Cannondale​

Destination Lofsdalen​

Merida​

Kia Merida RacingTeam

Orbea​

Trailstore/Marin Bikes​

Friluftsfrämjandet​

Saalbach - Österrikes största cykelområde​

Clean Gritt​

Enskede Cykel​

Cykloteket​

Destination Järvsö​

Sweet Protection​

Belgiska Cykelfabriken​

Specialized Concept Store​

Monster energy​

Mackverket​

Saknar du någon utställare eller vill ställa ut själv? skicka ett mail till martin@happyride.se

Merida leverar en stor mängd cyklar att testa, både med El assistans och rå pedalkraft.

- Eone-Eighty 500
- Eone-sixty Sl 8000
- Eone-sixty 7000
- Eone-sixty 875
- One-sixty Fr 600
- One-sixty 8000
- One-forty 7000
- One-forty 6000
- One-twenty 600
- Big.trail 500
- Big.nine tr Limited
- Silex 700
- Silex 4000

Bra initiativ...... Nu väntar jag bara på nästa event "Retro MTB helg"....

Jag skulle ha testat e-bike klockan elva idag, men kan inte göra det. Vet inte hur jag ska meddela men om någon ser det här och är sugen ska ni veta att det finns en plats över på e-MTb-passset klockan elva.

Tyvärr för mig, förhoppningsvis tur för någon annan….

Anna Malmsten

Var gärna med och utvärdera årets event vad som var bra och vad som går att göra bättre

Tillbaka
Topp