Effektpedaler för mtb/trainer/rehab
Jag har aldrig riktigt känt något större behov av effektpedaler, men efter större operation för drygt ett år sedan med massor av efterföljande rehab så har jag insett att en dubbelsidig mätning skulle kunna ge mig rätt värdefull data. Mitt opererade ben är förmodligen fortfarande svagare, vilket verkar göra att det friska benet troligtvis jobbar för mycket. Men målet är såklart att få benen jämnstarka och därför har jag börjat gräva i effektmätar-djungeln. Jag kör enbart XC och pedalerna måste funka med spd-skor. Nu under vintern står cykeln på Wahoo-trainer.
De enda alternativen som jag lyckas hitta är Garmin Rally Xc200 och Favero Assioma PRO MX-2. Men om någon har ytterligare alternativ så tar jag tacksamt emot tips.
Och nu till min fråga, hur funkar kopplingen mellan pedalerna, cykeldatorer, appar, Zwift etc? Det viktiga är att jag kan se effekten i resp pedal i realtid på något sätt. Är båda pedalerna kompatibla med allt? Jag har tyvärr ingen Garmin-cykeldator. Funkar det att koppla upp Garmin Rally mot vilken cykeldator som helst, eller kan man ha appen trots att man saknar andra Garmin-produkter?
De enda alternativen som jag lyckas hitta är Garmin Rally Xc200 och Favero Assioma PRO MX-2. Men om någon har ytterligare alternativ så tar jag tacksamt emot tips.
Och nu till min fråga, hur funkar kopplingen mellan pedalerna, cykeldatorer, appar, Zwift etc? Det viktiga är att jag kan se effekten i resp pedal i realtid på något sätt. Är båda pedalerna kompatibla med allt? Jag har tyvärr ingen Garmin-cykeldator. Funkar det att koppla upp Garmin Rally mot vilken cykeldator som helst, eller kan man ha appen trots att man saknar andra Garmin-produkter?