Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Check på samtliga? Betyder det att jag vann?Fattas bara termos och torr mössa i ryggan.:D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Check på samtliga? Betyder det att jag vann?Fattas bara termos och torr mössa i ryggan.:D
Kristallsjukan?Oerhört less. Ingen cykling på länge! Stora problem med balansen - pågående utredning. Ovanpå det dubbelsidig lunginflammation, med 40 graders feber och en snabbsänka på 210. Förhoppningsvis kan jag återuppta cykelpendlingen på måndag!
Presis. 0 procent attraktiv! ;)Check på samtliga? Betyder det att jag vann?
Jag som trodde 2 cyklar och 4 hjulpar var standarden för pendling, men en sommargaffel behöver visst införskaffas. Skriver upp på shoppinglistan.Vet en som hade sommargaffel. Anledning oklar för mig, men det lät avancerat och lyxigt. Pendling medelst olika tåg idag pga orsak.
Motvind , kraftig motvind hemåtMedvind! Kraftig medvind!
Det vet ju alla pundare att det där är bästa styret att hålla sig i. Typ.Motvind på hemvägen. Trampade för fullt men stod ändå typ helt stilla på toppen av Västerbron. Nere vid Hornstull igen såg jag en kvinna som hade vänt sitt bockstyre såhär? Fattar inte hur hon hade tänkt greppa styret utan att samtidigt råka bromsa? Situationen såg tämligen prekär ut.
Visa bilaga 821451
Edit: Så att ni får hela bilden framför er. Hon greppade alltså styret på så vis att handflatorna låg mot bromsarna och fingertopparna runt själva styret. Helt tvärt om alltså. Det såg inte stabilt ut när hon tog sig fram så undrar om det är medvetet eller om hon bara inte visste hur det skulle sitta?
Aero!!Motvind på hemvägen. Trampade för fullt men stod ändå typ helt stilla på toppen av Västerbron. Nere vid Hornstull igen såg jag en kvinna som hade vänt sitt bockstyre såhär? Fattar inte hur hon hade tänkt greppa styret utan att samtidigt råka bromsa? Situationen såg tämligen prekär ut.
Visa bilaga 821451
Edit: Så att ni får hela bilden framför er. Hon greppade alltså styret på så vis att handflatorna låg mot bromsarna och fingertopparna runt själva styret. Helt tvärt om alltså. Det såg inte stabilt ut när hon tog sig fram så undrar om det är medvetet eller om hon bara inte visste hur det skulle sitta?
Jag har många teorier. En om att hon kanske är besatt av att träna bålstyrka då styret knappast blir något direkt stöd. Min sambo (ej cyklist) tänkte att hon kanske hade artros och hade svårt att klämma/nypa.
För några år sedan var jag fast på stationen i Uelzen kl 2 på natten med en jätteskabbig tysk kvinna som hade sitt styre så. Och hela sitt bohag på cykeln. Mycket pundigt. Fast jag var typ lika pundig själv bortsett från styrets vinkel med full touringpackning och flera veckor utan att duscha. Haha.Det vet ju alla pundare att det där är bästa styret att hålla sig i. Typ.
+1 och byigt. Kändes som höst.Motvind , kraftig motvind hemåt![]()
På väg norr- eller söderut? Hen har funnit en smitväg förbi köerna på Uppsalavägen!Fick förresten oväntat sällskap av en Tesla på cykelbanan eftermiddags. Föraren upptäckte inte sitt misstag förrän vid nålen..
Visa bilaga 821480
Dåligt med bortsopat glas där nåt stolpskott rammade en busskur i Hökis i går. Smått häpen över att ingen strök med.
![]()
Sportbil har kört in i busskur i södra Stockholm
En sportbil har kört in i en busskur på Örbyleden.www.mitti.se
Ah. Det var väl cyklisternas fel!Dårar. Ska inte hålla på med sportbilar!
Riktning norrut. Jag tror nog mer på ett misstag än försök att hitta smitväg. Men lite svårt att förstå hur man kan missa mängderna av målade cykelmyror och gångbanemarkeringar, även om det faktiskt inte finns några cykelbaneskyltar i början av cykelvägen.På väg norr- eller söderut? Hen har funnit en smitväg förbi köerna på Uppsalavägen!
Hahah otroligt!!Motvind på hemvägen. Trampade för fullt men stod ändå typ helt stilla på toppen av Västerbron. Nere vid Hornstull igen såg jag en kvinna som hade vänt sitt bockstyre såhär? Fattar inte hur hon hade tänkt greppa styret utan att samtidigt råka bromsa? Situationen såg tämligen prekär ut.
Visa bilaga 821451
+1 -vinterpjuck. Adderade dock armvärmare under jackan. Solig, stilla och fin morgon.Fredagstomt i trafiken idag. Några minusgrader vid start, så det blev en buff över hakan och definitivt vinterpjuck.
Blir fortfarande triggad när jag tänker tillbaka på när jag plingade på en snubbe på damtralla som slingrade kors och tvärs över hela jävla cykelbanan i snigelfart som att han vore full. Han var mer fokuserad på mobilen och sitt videosamtal än att ha koll på vägen eller någon annan i trafiken. När jag plingade så rätade han till sig temporärt men när jag klämt mig förbi skriker han ”ja jävlar vad bråttom vi har då!”. Du vet på sånt avstånd att jag hinner höra det men inte hinner svara. Det hade bara varit konstigt att tex stanna för att ge svar på tal.Blev gapad på av en kärring för jag sa att hon borde gå på gångbanan istället för i cykelbanan. Hon hade en fin jycke, men vad hjälper det. Annars var det ju en fin morgonpendling trots kylan.
Haha. I know exactly what you mean.Blir fortfarande triggad när jag tänker tillbaka på när jag plingade på en snubbe på damtralla som slingrade kors och tvärs över hela jävla cykelbanan i snigelfart som att han vore full. Han var mer fokuserad på mobilen och sitt videosamtal än att ha koll på vägen eller någon annan i trafiken. När jag plingade så rätade han till sig temporärt men när jag klämt mig förbi skriker han ”ja jävlar vad bråttom vi har då!”. Du vet på sånt avstånd att jag hinner höra det men inte hinner svara. Det hade bara varit konstigt att tex stanna för att ge svar på tal.
Exakt sånt man tänker på i duschen efteråt ”fan jag borde ha sagt/gjort si och så istället”. Fyfan.
Min strategi numera är att bara börja gapa nonsens i stil med ”HUBUBUDUPU” högt om någon börjar tjafsa.
Plockade fram räsern idag, var lite blött så man blev skitig men det var legendariskt mycket roligare att cykla räser med slicks än pendlaröket med dubb :D
att kunna lätt och smidigt byta mellan dubbad och odubbad vintercykel alltefter väderläge är en klar tillgång.Jag som trodde 2 cyklar och 4 hjulpar var standarden för pendling, men en sommargaffel behöver visst införskaffas. Skriver upp på shoppinglistan.