[Kalender] Barkarby 200 Out and about in the hoods

Den här verkar kul! Men finns inte på e-brevet än.
Och det här stämmer då inte:
  • Paved
    203.1 km
    98%
  • Unpaved
    1.7 km
    1%
  • Unknown
    1.8 km
    1%
edit. Men det verkar ju stämma. Jag har nog missat något igen.

Senast ändrad:
Det jag menar är jag inte trodde att 98 % skulle vara asfalterat på en brevet där beskrivningen lyder
"En Gravelrunda. Har man inte gravelhoj och däck ska man nog inte köra denna."
Eller så hade jag himla otur när jag stickprovskontrollerade för att se var gravlet fanns.
Mysteriet klarnar nog redan närsomhelst, gissar jag.

Klart intresserad av att köra denna. Gjorde en snabb liten stickprovskontroll av rutten med satellitkarta och det ser väldigt asfalterat ut? Fine either way för min del. Ser ut som en trevlig runda.

Intresset från min sida är om den är minst 50% grus typ, annars har jag en 200-ing redan i år. Om jag inte åker så hoppas jag på en RR iaf.

Kanske går att få dispens för att köra på dikesrenen/i diket om man föredrar sämre underlag. 🤔

Behöver man proviantera så passeras Tempo i Grillby 2 gånger efter 103 och 147km.
Vid första passeringen behöver man dock en liten detour på några hundrameter längs Storgatan

Steninge Lada öppnar kl 10
PlåtPelle 46 km Sigtuna 10
Våfflan 46 km Sigtuna 11:30
Ekolsundsslott 75 och 157 km 10-16
Staby Säteri 83 km 10-16
OKQ8 Skolsta 98 km 8-20
Tempo som sagt 9-20
Bålsta 171 km massa ställen massa öppettider.

Hur lockad jag än är av att få cykla en 20-milare i 30 grader högre temperatur än den på långfredan, vinner andra aktiviteter i familjekalendern denna gång. Lycka till ni som kör! 👊

Det är en kortare grusträcka från Ekolsund till Krägga över en gammal banvall men inga problem med en racer.
Den var riktigt bra nu, inga problem alls. Minns makadamet från förr, då klev jag av och ledde cykeln för att undvika hål i däcken (René Herse extra light).
Med redan en 200 gjord så siktar jag på 400 Täby nästa gång, den vore fin att ha inför PBP för val av starttid.
Så håll huvudet kallt ni som åker denna!

Den var riktigt bra nu, inga problem alls. Minns makadamet från förr, då klev jag av och ledde cykeln för att undvika hål i däcken (René Herse extra light).
Med redan en 200 gjord så siktar jag på 400 Täby nästa gång, den vore fin att ha inför PBP för val av starttid.
Så håll huvudet kallt ni som åker denna!
Sträckan är numera del av en officiell cykelled mellan Enköping (Bredsand) och Bålsta (Ekillabadet) så den är lite uppgraderad.
Ja förr undvek man den makadamsträckan nu kör jag den ganska ofta

Sträckan är numera del av en officiell cykelled mellan Enköping (Bredsand) och Bålsta (Ekillabadet) så den är lite uppgraderad.
Ja förr undvek man den makadamsträckan nu kör jag den ganska ofta
Jag såg skyltningen och tänker testa leden någon dag, bra grej även om jag nog hade velat haft den längre och nästan ända in i respektive stad.

Ha så kul! Hela den här säsongen hittills har det varit stört omöjligt att komma loss på såna här roliga upptåg. Så det blev att ta en semesterdag idag och köra "Glassrundan". Tyvärr tidig start för att hinna hem till familjegrejer så Svelato var stängt fortfarande. Enda glassen blev en småtrist Solero på Willys i Barkarby vid "målgånge" innan sista sträckan hem därifrån.

Men jag ska inte klaga :)
IMG_20260625_111850.webp

6 anmälda, en trolig DNS, hade gärna trampat själv men hinner inte. kommer dock vinka av folket :)
Som skrivet, inte den snabbaste rundan, men en vacker runda. Cykelbanan utefter vattnet i Sigtuna bjuder inte in till snabbcyking men är vacker. Men det får de ta igen när det blir fina landsvägar att trampa på. Söder om Grillby är det väldigt mysiga vägar.

Bra kämpat i värmen. Jag nöjde mig med 10 mil idag, det räckte 🥵
Du var smart haha. Väldigt fin runda på mysiga lugna vägar. Verkligen myscykling. Men värmen kändes. Särskilt för mig som börjar må dåligt så fort termometern går över typ 20 grader. Fick lite regn på mig i Bro. Det var skönt.

Har ni mer rutinerade och erfarna långcyklare några knep för att inte bli illamående och spyfärdiga vid värme, så man inte vill äta något?

Tack för idag! I hope everybody made it alive and not too deshydrated!
We were a group of 3, Davide (Italian), Arnau (Spanish) and me (French) and hanged with Anton for 2hours. We did 1 pit stop at the gaz station and pit stop at tempo and a few small breaks along the way.
It was super conditions until 11am, then way too warm ahah.
We crossed one candidate between Grillby and Hummelsta.
The short gravel section was really fine to do with the tires, no worries, and I think it was great as it avoids going by the big road and made us discover some nice roads.

Made it quite cooked to Welcome Hotel by 15:22. A lot of fun, great intro to randonée
Thanks for the organisation, the track and roads were really beautiful.

Tack för en bra tur igår! Fantastisk rutt och väder fram till ca. kl.11, och sedan väldigt varmt! Det var väldigt hjälpsamt @NotReallyGunde med listan över var man kunde stanna, tack! Jag tog det ganska lugnt och stannade vid Ekolsundsslott, OKQ8 Skolsta och Tempo. >6 liter vätska totalt, 2 glassar och kaka på slottet. En varm och bra dag 😃

Tillbaka
Topp