Artikel: Skotest, Shimano MP90W

*micke*

Aktiv medlem
SH-MP90W.JPG ht=335

Jätten Shimano har många strängar på sin produktlyra, bland annat skor. Med SH-MP90W riktar sig Shimano till användare av plattformspedaler och har tagit anrika sulmakarna Vibram till hjälp för att få rätta greppet i yttersulan. Happyredaktionen har låtit dem smaka greppskruvar.

Läs artikeln.

jag köpte några "dört" pedaler till min cykel efter de vanliga gått sönder. De har runda piggar i sig som efter ett halvår har börjat nötas ned ordentligt av vanliga skor. Vad är Greppskruvar för något? gör det ont?

Som det är nu med piggarna är det inte särskilt skönt att cykla barfota :)

Preacher skrev:
-------------------------------------------------------

> Vibram, är det inte det snickarna har på sina
> träskor?

Typ 9/10 vandringskängor har Vibramsula.

Kul med skor för oss vettiga männiksor. Synd bara att de ahr gjort dem höga:\

Går det köra helt utan styvhetsinlägg i sulan? Har du blött ner skon totalt någon gång. Typ dränkt dem?!..torkar de ganska snabbt då med? Vissa märken typ Nike har ju papper i sina sulor vilket knappast e en höjdare om skorna blir helblöta.

Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul med skor för oss vettiga männiksor. Synd
> bara att de ahr gjort dem höga:\

De är inte direkt höga. Snarare låga med en uppdragen insida som når till strax under fotknölen på mig. För mig, som iofs har världens högsta fotvalv, borde insidan varit antingen lägre eller högre. Inte så att det är obekvämt men för mig fyller det heller inte riktigt någon funktion.

> Går det köra helt utan styvhetsinlägg i sulan?

De mjuka inläggen för mellansulan, som sitter monterade vid köp, är sladdriga. Ingen adderad styvhet alls alltså.

> Har du blött ner skon totalt någon gång. Typ
> dränkt dem?!..torkar de ganska snabbt då med?
> Vissa märken typ Nike har ju papper i sina sulor
> vilket knappast e en höjdare om skorna blir
> helblöta.

Jag har dränkt dem ja. De torkar hyfsat fort tack vare att de inte är så tjocka i överdelen samt att inget papper/kartong eller annat absorberande material använts i innersula/inlägg/läst.

Köpte den den svarta varianten som kom för något år sedan. Inte alls lika impad som av shimanos tidigare plattsko (den som finns i svart och grått ni vet). 46´an jag beställde visade vara mer som en 43´a i storlek. Nån glad människa på Happy som pendlar med dom nu. Sulan kändes riktigt bra det lilla jag han testa innan tårna gav upp, smalare läst än tidigare skor.

Tillbaka
Topp