[SBR V] *** Inställt!***, nu med Happy Ride istället

Kung Stalle

Aktiv medlem
*** INSTÄLLT!!! ***

Vi ställer in/flyttar fram på grund av två orsaker:
1. Bristande intresse, 1/3-del verkar vara sjuka, 1/3 cyklar inte utomhus på vintern. Kvar blir 1/3 av det normala startfältet och det är lite för mycket slit för lite för litet antal deltagare. Mycket skrik för lite ull sa kärringen som klippte grisen... typ.

2. SS3 utgår i sin nuvarande form då IFK Lidingö ringde och bad oss, snällt och vänligt, om vi kunde hoppa över att köra i den trappan. De höll på att renovera och vi fann ingen anledning att göra oss ovän med localsen så vi respekterar deras önskemål. Däremed försvann lite av balansen på tävlingen (en halvlång och svår, en lång och flowig och en kort DH-röjjare) så själen tog stryk. Vi får leta en ersättare till SS3 helt enkelt.

Så vi bestämde här ikväll att vi flyttar fram spektaklet till våren då alla är friska, sugna och kåta.

Men... vi gör en HappyRide av det istället. Så för cykelsugna så träffas vi 10:00 vid Grönsta (se nedan) och kör några timmar och avslutar med grill. Ta med egen fika och grillbart.

Vägbeskrivning för bilburna:
- Välj höger fil när du är på Lidingöbron (tror det är skyltat mot Elfvik).
- På Lidingösidan svänger denna fil sedan ner höger och under bron.
- Nu kör man på Norra Kungsvägen och ska göra så i ett par km.
- Efter en nerförsbacke (efter Näset) svänger man in vänster på Grönstavägen.
- Kör Grönstavägen rakt fram (förbi radhus, liten skola och några hus igen) så kommer man till Grönsta gärde.
- Nere vid Prästgården finns en grusparkering (vid Lidingöloppstatyn och spårtavlan). Framme!

Vägbeskrivning för cyklande:
- Cykla gamla Lidingöbron (samma som Lidingöbanan) och ta sedan till vänster på Lidingösidan.
- Man passerar en OKQ8-mack vid Islingeviken.
- Följ Norra Kungsvägen (cykelbana på vänster sida om bilvägen) i ett par km.
- Efter en nerförsbacke (efter Näset) svänger man in vänster på Grönstavägen (nu på bilväg).
- Kör Grönstavägen rakt på förbi radhus, liten skola och några hus igen så kommer man till Grönsta gärde.
- Nere vid Prästgården finns en grusparkering (vid Lidingöloppstatyn och spårtavlan). Framme!

Vid frågor ring nollsjunoll-727 82 30.

frd.jpg ht=543

Tävlingsledningen:
Kung Stalle, Shreddan och DBS

Senast redigerad av en moderator:
Oh redan! Jag är med under förutsättning att det där med att få barn inte är så jobbigt som alla säger=D

Nu finns det lite info åxå.

Dessutom har tävlingsledningen lunchmöte imorgon åxå. Så efter det så kommer det säkert mer matnyttigt.

Stalle

Senast redigerad av en moderator:
Ha ha, det var tamejfan den töntigaste affisch jag någonsin sett.
I LOVE IT.

Å de e klart jag skall va med, bara min ny hoj har kommit då. Just nu e jag mtb lös, det känns inte bra.
//P

Mickelino skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjohoo!

Skall jag tolka det som en anmälan?

Stalle

Jag anmäler härmed mig och min storhjulade stålåsna. Startar dock gärna lite längre bak, typ efter dom som kör fort.

Johan A skrev:
> Jag anmäler härmed mig och min storhjulade
> stålåsna.

Trevligt! Du sätter standarden för Hellasgorillorna. Tjöta ut några av gorillor till Liiiidingö.

Stalle

Det är bara goa stigar. Från hyffsat snabbrullat till brötigaste bröt. Det är inga som helst problem att SSa och du kommer ganska säkert aldrig att trampa ur.

Stalle

crilee, åker du bil?
Bästigaste stället att parkera är grusparkeringen vid Grönsta Prästgård, riktmärke Lidingöloppstatyn.
Därifrån är det nära till de planerade specialsträckorna samt grillplatsen.
:-)

Sådär... då fick ni en översiktskarta med alla sträckor (SS1 och SS2 kan komma att förändras) inritade. P-plats och lite annat åxå.

Stalle

Kul med en liten tävling här på ön!

Var faktiskt i Grönsta i helgen och spelade in en liten film med polaren. Inte exakt samma stigar som tävlingen ska gå på men samma skogsparti som SS3 går i:

Sorry för trådkapningen :)

För den som vill veta hur man ligger till totalt i SBR-serien så har jag sammanställt alla resultat från SBR 1-4 och fått fram en SBR-ranking. Skapad från ett überavancerat poängsystem. =)

Kommer att presenteras när jag gjort om den till ett lämpligt format men inte ikväll.

lundatok skrev:
> Är det långt från Hammarbyhöjden?

Inte om man åker bil tillsammans med mig.

Åh. Jag är sugen, SBR IV var ju ett särdeles trevligt arrangemang. Måste bara lära mig cykla först.

//Kristin

Va??? Men det hindrade inte mig. Jag lärde mig massor på tävlingen så nu kan jag lära mig cykla bättre.
/Martina

Helt rätt Martina! Där hör du Kristin, att köra och träna på SBR-banorna lär du dig massor av. Dessutom finns massor med vänliga själar som hjälper dig och coachar dig.

Kan det tänkas att vi får två startande i damklassen? Martina? Kristin?

Stalle

OskarH skrev:
> Jag anmäler mig nu så jag får en bra startplats
> om jag kan ta mig till sthlm den helgen.

Om du lovar att komma i tid och träna åtminståne ett par gånger så lovar jag att du får nästan vilken startplats du vill.

Janne, du är uppskriven. Du med OskarH.

Breezer: Sjysst film. Jag förväntar mig att du och din polare anmäler er omgående. Det är ju ändå hemmabana för er ;-)

Kristin skrev:
> Ni har såklart rätt. Någon gång måste man
> plocka av stödhjulen. Consider me anmäld.

Way to go! Du är uppskriven.

Två stycken SSare... kan vi få en tredje när Crilee anmäler sig?

Stalle

frankfurt skrev:
> Anmäld enväxlat
>
> Utmanar PEF på parallellslalom dagen efter
> dessutom.

Å fan de låter svängigt. Vad är det för spektakel vi ska på då?
//P

Det är ett spektakel vid brukets skid och cykelpark norr om stan. Robin Wallner och hans brorsa kör wallner bros open. klassisk parallell

Går det att göra om startordningen lite? Nu när snabbast startar först så är det ju väldigt få så kan stå i målområdet och heja som f*n (enligt paragraf nr 2 i reglerna) när den troliga segraren går i mål.

Det vore fint om de flesta kunde vara i målområdet och få se på den spännande slutstriden.

Finns det någon bra lösning där alla blir glada? Två klasser "Svetto" och "Fetto"? Fetto för de som inte bryr sig om tid eller placering, Svetto för dom som har tävlingsinstinkt. Om man låter Fetto-klassen köra först och sedan tar X-minuters paus innan Svettogänget släpps på. Kanske kan det vara kortare tid mellan Fetto åkarna?

Eller..

De 5 (eller 10) som leder får starta sist på sista sträckan (också med en paus så de inte kör ikapp någon).

Själv skulle jag gilla Svetto-Fetto varianten mest.

/* Jörgen */

Klasser is killing the sport som jag brukar säga. Faktum är att vi har varit tveksamma att ens ha en damklass.

Eventet är inte heller tillräckligt stort för att klasser skall kännas vettigt om du frågar mig. Hade vi varit 50 anmälda så kanske...

Segraren får nöjja sig med massornas hyllning vid prisutdelningen.

Åsen så ere ju bara på skojj lixom...

Stalle

Klasser hit å dit. Det behöver väl inte vara klasser, bara en delvis omvänd startordning i så fall, med lite extra marginaler.
Dock så är det ju som du säger Stalle, det är ju bara på skoj och som arrangör brukar man ha fullt upp ändå.

/F

För att ytterligare trycka på hur enormt relaxad tillställning det här är så bifogar vi här en rankinglista.

rank.gif ht=725

Eller blev det fel nu?...

Stalle

Tillbaka
Topp