[SBR V] *** Inställt!***, nu med Happy Ride istället

Trevligt! Senare på lördagen funkar icke (pga knatteinnebandy).
Eventuellt går söndagen bra annars.

Absolut Cruxet!

Samling vid Grönsta, vägbeskrivning/karta en bit ner i trådens förstainlägg.
Mitt mobilnr finns i profilen ifall ni behöver guidning.

Trevligt! Det blir en "träning" på söndag åxå verkar det som. kl 10 i Grönsta även då. För er som vill hojja mer eller inte kan på lördagen.

Stalle

Lördag:
DBS
Road Runner
MAH
Mikelino
Cruxet
Beofred
Ville?
mfl...

Söndag:
Stalle
DBS
Janne
Billy
Tom the negro
mfl...

Vöööörsta draaaaget!

Stalle

Tack för en rolig stigvisning idag, hoppas förhållandena som är nu håller sig till tävlingen.

SS1 är helt klart min favorit med härlig rollercoaster i starten och riktigt snabb på slutet. SS2 kommer att bli en mördare som ger upphov till den vanliga SBR-hostan, jag gillar slutet som går på skrå. Slutet på SS3:an är galet rolig men början har en helt annan karaktär.

Halkan i spåren ger verkligen en extra dimension. Jag hoppas den stannar till tävlingen.

Tack själv! Gnuggade ni sönder spåren när jag hade avvikit?

Vet inte vad jag ska hoppas på för fostrande underlag till rejset, gegga eller fruset slask...

DBS skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack själv! Gnuggade ni sönder spåren när jag
> hade avvikit?
>

He he spåren kan ha blivit lite bredare på en del ställen=D Vi körde 1:an och slutet på 3:an i ett par timmar till efter att du hade åkt. Skönt att sitta inne idag!

Då har man kollat in stigarna. De e skoj med bakelitdäck!

Stigarna vara jättefina men jag minns itne så mcyket. Så det blir säkert njättebra på raceday:)

kul idag men det enda jag kommer ihåg är att det var jobbigt och uppför,
men så ska det ju inte vara när man kollar kartan
/P

Skoj i skogen idag oxå! Kör du med de däcken på rejsdagen så får vi ge dig bonuspoäng, Ville! (Eller inte. Du tar dig ju som vanligt fram bra ändå.)

Emett, allt kan ju kännas som uppför ifall man är krasslig! :-) Sorry ifall du fick vänta en stund vid parkeringen. Hann inte se i tråden att du skulle komma.

Tack för visat intresse ni som kom och SBR-hängde i helgen!

Emett skrev:
> kul idag men det enda jag kommer ihåg är att det
> var jobbigt och uppför,
> men så ska det ju inte vara när man kollar
> kartan

Det är ditt flås som spelar dig ett spratt. Det är många plusmeter på varje sträcka.

Nu finns banprofilerna i första inlägget så där kan man begapa det hela och förundras över hur otroligt actionpackat det kommer bli!

Stalle

Lördagen kändes tung och det gick så otroligt dåligt, men när jag vaknade imorse så var jag krasslig. Får hoppas att det berodde på det.....

Skrivet av breezer den 22a oktober:

> Men ok då....jag är på!

Hallå, får jag inte vara med i startlistan eller? :)

breezer skrev:
> Skrivet av breezer den 22a oktober:
>
> > Men ok då....jag är på!
>
>
> Hallå, får jag inte vara med i startlistan
> eller? :)

Jag ber så hääämskt mycket om uuuursäkt. Nu är du med :-)

Stalle

Körde 1:an och slutet på 3:an i lördags kväll. 3:an gick bra, och "föret" var OK. 1:an var på några ställen lite fuktig. Det blev även ganska mörkt när jag körde själv och fick batteri torsk ca. 21:30.....(Hade reserv acc.)

Ja vi såg dina spår. Vi tyckte nog att det hade vart nån där nyligen.

Nu är nog allt som det skall inför tävlingen. Men vi velar vidare om bansträckningen men det ordnar sig nog till slut.

Jag körde sträckorna idag och jag tycker det är bra skit. SS1s inledning är riktigt svår att köra fort på. Halvmökfart så går det ganska enkelt men skall man pressa då far hojjen åt ena hållet och man själv åt andra.

SS2 har fått ett nytt hinder med hjälp av höststormen. Så kan det gå... Annars är den riktigt tung på mitten. Där får man fan bita ihop.

Sen har vi varit lite tillmötesgående så SS3 startar vid Scoutstugan vilket gör att de som väntar på start kan stå och hejja på de som är ute på sträckan. Så det blir rejält med påhejjande på SS3.

Stalle

Hursomhelst, sträckorna är nu ju i princip bestämda förutom nån pytteliten detalj på SS3!
Men uppmärkning av banorna hinns nog inte med förrän tävlingsdagen.

Så finns intresse för banvisning på söndag? Typ kl 10.30 vid Grönsta? Bara en vecka kvar sedan! (Hetsahetsa)

10:30 på söndag blir bra för mig. Då är de ju ljust också, mindre risk för fel körningar då...

Var ett litet datumerror om banvisning, det är såklart denna söndag 29:e som gäller.

Ta chansen och spana in bästa spårval på SS1 (Highway to hell)!
Hur behålla farten i svängarna på SS2!
Vässa inför SS3!

Måste nog dra mig ur. Är ordentligt förkyld och jag tror knappast att jag är kry nog att cykla på söndag. Så om inga andra damer anmält sig så tar nog Kristin hem damklassen.....

Jag måste nog kanske inte dra mig ur men jag startar gärna sist då jag inte vet om jag kommer. Nu har jag feber typ varannan dag och känner mig hyfsat fräsch varannan.

Tråkigt med lite avhopp. Men jag hoppas det tillkommer några...

Hursomhelst så är starten 11:30. Annars hinner vi inte med innan det blir mörkt.

Information till deltagarna finns i första inlägget. Läs där!

Stalle

Senast redigerad av en moderator:
Jag skrev lite hålltider i första inlägget men vill man klara sig på egen hand så gåre bra. Det är bara å skriva ut kartan och navigera själv och sen dyka upp till start.

Stalle

finns det lift?

Är det såna här downhill-tävling? jag tror inte ja orkar vara med annars, platt mark är inte lika kul som 45 graders lutning.

Njääe eller vafan jag är med ändå men bara om jag vinner!

Mathias aka "Thundercat" heter jag

:-)

Nej det finns ingen lift. Profilerna på specialsträckorna ser du i första inlägget. Det är plusmeter på alla sträckor men ändå rätt mycket trampa.

Till de olika startpunkterna så tar man sig för egen maskin, gåendes, simmandes eller cyklandes.

Man kan säga att de korta sträckorna är DH Light medans den längre är (SS2) är... längre bara.

Men det är klart att du vinner... du är anmäld.

Stalle

priser.jpg ht=582

Vilka får dela på dessa stiiiliga priser?

Stalle

Senast redigerad av en moderator:
Men!

Jag måste också lämna walk over p.g.a. dubbelbokning :-/. Min tyngdlyftningsklubb (ja ni läste rätt) anordnar SM i helgen och jag har erbjudit mina tjänster som funktionär. Plikt får gå före nöjen så här i december; vem vet om man får några julklappar annars.

Extra trist nu då priserna (om de är på riktigt) verkligen hade varit värda att slå ihjäl sig i jakten på.

//Kristin

Grymma priser Stalle!
Som sagt... det är en livsstil. =)

Kom igen nu, bara att skicka in en anmälan det kommer att bli riktigt skoj!

/F

Kristin skrev:
> Extra trist nu då priserna (om de är på
> riktigt) verkligen hade varit värda att slå
> ihjäl sig i jakten på.

Klart de är på riktigt. Det ser ut som marsipan de där bollarna men det är plast. Så en sån kanske skulle pryda en hylla hemma hos just dig... om du inte hade bangat förståss... :-)

Stalle

Tillbaka
Topp