[SBR V] *** Inställt!***, nu med Happy Ride istället

Wow, plastbollar... Får jag byta till tjejklassen? Känns som att jag skulle kunna få en bra placering där nu!

Nu har jag pillat alldeles för mycke på AM hojjen på sistone... Count me IN!

Kommer man stekas om man inte drar o tjuvtränar innan söndag?

Shit!

Jag har varit helt totalt oladdad och totalt ofocuserad för denna händelse(hela jag är på offseason)...men nu när jag ser priserna!

Man kanske skulle ladda för en pallplats ivf...

Pallplats, mmmm. Min form är på den nivån att alla som kommer efter mig i resultatlistan rekommenderas att sälja cykeln och börja virka grytlappar istället.

Aalex skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har jag pillat alldeles för mycke på AM
> hojjen på sistone... Count me IN!

Trevligt!

> Kommer man stekas om man inte drar o tjuvtränar
> innan söndag?

Om du läser igenom första inlägget i tråden så skall du se att du har chans att träna innan start på söndag.

Stalle

Sorry, jag drar mig ur.
Mycket jobb nu innan julledigheten och den lediga tid man har prioriteras familjen som nummer ett :)

/Martin

Måste tyvärr meddela att Jag och Dr PEF kommer hålla på med något annat än Rallye på söndag.

Känns väldigt tråkigt att behöva meddela detta då jag under en längre tid drömt om den ära som ett fullföljt rallye innebär.

Kör hårt ni som är hårda nog att köra.

/Kalle och Patrik

*** INSTÄLLT ***

Vi ställer in/flyttar fram på grund av två orsaker:
1. Bristande intresse, 1/3-del verkar vara sjuka, 1/3 cyklar inte utomhus på vintern. Kvar blir 1/3 av det normala startfältet och det är lite för mycket slit för lite för litet antal deltagare. Mycket skrik för lite ull sa kärringen som klippte grisen... typ.

2. SS3 utgår i sin nuvarande form då IFK Lidingö ringde och bad oss, snällt och vänligt, om vi kunde hoppa över att köra i den trappan. De höll på att renovera och vi fann ingen anledning att göra oss ovän med localsen så vi respekterar deras önskemål. Däremed försvann lite av balansen på tävlingen (en halvlång och svår, en lång och flowig och en kort DH-röjjare) så själen tog stryk. Vi får leta en ersättare till SS3 helt enkelt.

Så vi bestämde här ikväll att vi flyttar fram spektaklet till våren då alla är friska, sugna och kåta.

Stalle

Ja du får behålla din startplats om du vill Oskar.

Men jag får passa på att be om de fortfarande anmälda om ursäkt för att vi ställer in. Men jag tror ni hajjar.

Stalle

Trist.

Jaja, om någon har en bil som åker förbi sollentuna komemr jag gärna och grillar och trampar lite.

Okidoki. Ser fram emot vårarret. Angående happyriden så ber jag att få återkomma.

Jag återanmäler mig till vårens SBR V.
Förhoppning är att min trasiga kropp fungerar då.

I vår kommer även SBR VI - "Back to the roots" arrangeras...
Kanske dags att starta SBRC 2010, Stockholm Bike Rally Cup 2010, med vandringspokal mm?

/C

då får man gå på lgt-visning istället, det är kul när det är så billigt att köpa bostad i sthlm (NOT)

Klart det ska cyklas på söndag. Grillkorven var ju redan inhandlad, och marinerad i Wet Lube.

Ja, tack för trevligt sällskap och korven (vaknade lite sent och hann inte fixa något)! Första, men garanterat inte sista, turen för mig ute på Lidingö, trots att jag bor nära på fastlandet. Bitvis ganska bra svettotempo, även fast stigarna var långt ifrån svettokarkatär. Snöade gjorde det också, blev lite julstämning! Fast jag fattade inte riktigt det här med att ansa läpparna om grejen är stor. Kan du ta det igen Stalle?

Eftersom det var första gången för mig i Grönsta har jag ingen aning om vilka stigar vi hojade. Det var dock en hel del klättring, några få utförslöpor och en hel del av specialetapperna. Låter därför bilderna till större delen tala för sig själva.

01-utfr.JPG ht=480

Ganska brant utförslöpa, med två onda stubbar längst ned. En av delsträckorna i SBR V.

02-badpojkar.JPG ht=480

Badpojkar.

03-slabb.JPG ht=480

Ett av dagens få slabbiga ställen. Fanns dock en stig bredvid..

04-nej_se_det_snar.JPG ht=480

Nej se det snöar!

05-stens_modell_mindre.JPG ht=480

Liten stenås.

06-klutt.JPG ht=640

Vad sjutton är detta för mastodontklutt i trädet? Skatbo av miljonprogramstuk eller?

07-fartrnder.JPG ht=480

08-ufo.JPG ht=480

De som sett V kanske får en deja vu-upplevelse.

09-stigreducering.JPG ht=480

10-svetton.JPG ht=480

Stigsvetton.

11-krasch.JPG ht=480

Man kan ju vila också.

12-vedvska.JPG ht=480

Tur att kamelbakskopian har en inbyggt vedhållare.

13-slnghyvel.JPG ht=480

Jag brukar ha med mig massa skrot, men min slitna morakniv är inget i jämförelse med en slänghyvel..

14-profil.JPG ht=640

15-grilla.JPG ht=480

Grilldags.

Klippte snabbt ihop några videosnuttar jag tog i dag. Försökte dölja mitt flåsande bakom kameran så mycket det går med lite blipp-blopp. Om det blev bättre vette fan :-)

En sjyst tur på ca. 1,5 mil inom ett egentligen ganska litet område. Trevligt med lite eldade korvar som avslutning. Kul att bilderna och action videon kom upp så fort. Tackar för en bra dag.

Fikasvettot skrev:
> Återigen syns skillnaden mellan fullgung och
> andra cykeltyper.

Jaja, tydlig skillnad. They all stand corrected!

Snyggt fotat Ostkaka ...och en bra genomgång om nanorobotinjektioner där vid lägerelden. ;-)

Stigarna var i tur och ordning:
1. Grönstabacken
2. Mor Tuta
3. Sängrökaren
4. Highway to hell (SS1)
5. Das kapital
6. Din morsa...
7. Ät min tugga
8. Det lilla hålet längst fram på ollonet (SS2)
9. Rivstart på Sveavägen
10. Lick it up
11. Katt i senap (modifierad SS3)

Bara så ni vet.

Stalle

DBS skrev:
> bra genomgång om nanorobotinjektioner där vid lägerelden. ;-)

Undrar om detta var samma snubbe jag hörde på Ring P1 för några veckor sedan. Helt fantastiskt kul läsning.

Ja en kul runda blev det, Början och slutet på SS2 är nog min favvo, eller SS1 också för den delen eller ja SS3 med original avslutningen är ju riktigt kul också.. =)

Schyssta bilder Ostkaka, skulle inte ha sagt det där med att man aldrig får se själv vurpa, nu fick jag ju det och det var ingen angenäm upplevelse.. =)

/F

Tillbaka
Topp