MagnusA skrev:
-------------------------------------------------------
> e. skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min och E.-partiets åsikt är att alla som
> > använder momentnyckel borde skjutas.
>
>
> Låt mig gissa, du fick inte så många röster i
> valet va?
Nej, valet var en katastrof, partiet fick bara en endaste röst. Men vi, det vill säga jag, har tillsatt en utredning för att analysera varför valet gick som det gick. Varför vi, dvs jag, inte lyckades attrahera vare sig pensionärerna, småbarnsföräldrarna, storstadsväljarna, förstagångsväljarna, socialbidragsmottagare, cyklister, bilister, miljöfascister, nazister, småföretagarna, industrialisterna, kapitalisterna, djurrättsaktivisterna eller bönderna.
Jag är dock tveksam till att partiet kommer att ge upp sin åsikt att den bästa lösningen på, ja, de flesta problem i samhället är att skjuta folk. Vi, dvs jag, anser att återfallsförbrytare borde skjutas. När man väl är inne i systemet är det kört, det är en nedåtgående spiral. Vem vill anställa någon som suttit på kåken? INGEN. Det kommer alltså att leda till att personen i fråga kommer att bli yrkeskriminell. Bästa, och billigaste lösningen är därför att skjuta stackarn. Det är det bästa på för samhället och för personen själv. Även bilister ska skjutas, tillsammans med flygpassagerare. Även om vi, dvs jag, inom partiet inte alls tror på växthuseffekten så tvekar vi att använda den som ursäkt för att få skjuta människor. Vi, alltså samhället, måste minska utsläppen av koldioxid, något bilister och flygpassagerare vägrar gå med på. Vi kan inte tolerera en sådan trotsighet, så för miljön *host* och för samhällets stabilitet måste de skjutas. Nazisterna ska inte skjutas, när det handlar om utrensning är det för partiet, dvs jag, en förebild utan några egentliga konkurrenter. Eller kommunisterna var rätt bra på det också. Även muslimer, och andra sektliknande sällskap, ska skjutas. Vi i partiet, dvs jag, vill inte se att religion ska ha inflytande på hur samhället styrs och vilka lagar som ska gälla. Därför måste alla religiösa skjutas, även kristna, hinduer, judar, muslimer. Den enda som klarar sig undan är buddisterna, för de verkar najsa, och chilla, och harmoniska. På samma sätt som religion inte ska ha något inflytande över samhället så ska inte heller människorna har något inflytande. E.-partiet förespråkar aristokrati, en liten elit, dvs jag, ska styra landet efter bästa förmåga, den enda förmågan. Vi i partiet, dvs jag, som stat ska inte ha inflytande på hur människor lever sitt liv, eller jo det vill vi ju. Vi, dvs jag, vill ha full kontroll och övervakning är ett måste, men bara partiet, dvs jag, ska få tillgång till övervakningsmaterialet. Övervakning ska ske överallt, 1984 är ett patetisk försök i jämförelse med vad vi, dvs jag, vill införa. Övervakningen enda syfte är att hitta anledningar till att skjuta folk, allt efter godtyckliga kriterier.
Förutom att skjuta människor, är partiets, dvs mitt, mål att förinta lycka. All yttringar som på något sätt utstrålar lycka, glädje, nöjdhet, harmoni, fridfullhet, ro kommer att bestraffas. Tyvärr så åker nog buddisterna med här. Straffet är att skjutas. Det finns ingen lycka, ingen meningen, människor som inte förstår det och ständigt går omkring och är hoppfulla och lyckliga är en fara för sig själv. Att skjuta dem är att befria dem. Ingen glädje kan vara för evigt, ingen kan befinna sig på toppen för alltid, till slut ramlar man ner i en dal. Vi, dvs jag, i E.-partiet vill eliminerar alla toppar. När alla toppar är borta, och alla glömt bort att det någonsin funnits, kommer ingen känna sorg, ingen kommer känna hopplöshet, ingen kommer drömma ouppnåeliga drömmar, ingen kommer ha något mer än någon annan. Världen kommer att vara platt, men helt jävla platt hela tiden. Folket kommer finna lyckan i gråheten, plattheten, sysslolösheten. Och finner de inte den lyckan kommer vi, dvs jag, att skjuta dem.
Vi, dvs jag, ska även skjuta Mona Sahlin, allt för att rädda henne själv, Sverige, socialdemokratin och all världen toblerone. Eller egentligen behövs det inte längre nu när S förlorade valet, men jag tänker argumentera för det ändå, för jag har inget annat att göra. Rädda henne själv, hon argumenterar som en 14-åring, hon ska rädda hela världen, alla ska vara sams, och den stora fula Fredrik ska faktiskt inte få ta pengar från de fattiga och ge till det rika. Sverige ska räddas, tänk er Mona i ett möte med Obama, eller Sarkozy, eller Merkel, eller Blair, eller någon annan stor statsman/kvinna. Sverige kommer att framstå som ett dagis. Socialdemokratin, hur tänkte man här? Är Mona Sahlin det bästa S har att erbjuda? Var det Mona Sahlin som skulle rädda S? Jag kan inte tänka mig ett större svaghetstecken än att välja henne som partiledare och statsministerkandidat. Toblerone ja, behövs kan inte ens kommenteras. Däremot kanske man borde nämna skattefusk, obetalda p-botar, svart arbetskraft, konkurser, körförbud m.m.
Nä, nu blev jag trött.
För att återgå till den misslyckade valkampanjen. Slutsaten är egentligen given. Vi, dvs jag, syntes inte i medierna, på stan, eller överhuvudtaget alls. Däri låg anledningen till detta katastrofval. Nu vet jag iofs inte om jag skulle kalla det ett katastrofval, trots allt, så ökande vi, dvs jag, våra rösterna med oändligt antal procent röster. Vi gick från noll röster till en röst. Vi uppmärksammandes även i media oändligt antal procent mer i media än innan valet, en hel gång. Vi, dvs jag, har även deltagit i oändligt antal mer debatter där vi, dvs jag, förespråkat partiets politik, minst två gången, kanske tre. Men ja, det måste till mer om vi ska kunna komma in i riksdagen, regeringen, landstinget och kommun och får lite inflytande, det erkänner vi, dvs jag. Jag skulle bara vilja avsluta med partiets största framgång hittills, ett omnämnande i lokalpressen.