Artikel: Canyon Torque Alpinist - För vem?

*micke*

Aktiv medlem
CIMG1309-448x336.jpg

Canyon Torque Alpinist verkar på pappret något splittrad. 180/160 mm slaglängd bak/fram och flack gaffelvinkel talar för att det är tänkt att gå undan nedför. Vikt under 14 kg och trippelvevparti antyder å andra sidan att höjmetrarna ska intjänas med muskelkraft. Det låter onekligen som ett recept där det är lätt hänt att den tillagade rätten smakar mer lappskojs än lammfilé. Vi tar reda på vilket!

Läs mer

Senast redigerad av en moderator:
Alpinist, gör precis det som står på burken alltså. Kul att de äntligen börjar med bash och kedjestyrare, inte en dag för tidigt. Intressant läsning i övrigt också, som vanligt.

Och vackra fjäll, de väcker en viss abstinens. Fjällcykling nästa år igen, visst?

marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Och vackra fjäll, de väcker en viss abstinens.
> Fjällcykling nästa år igen, visst?

Jag tänkte ge mig på en roadtrip uppåt Åre och jämtlandsfjällen till sommaren. Måste ju ha revansch efter årets nesliga misslyckande!

Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykeln är alltså rätt perfekt men bergen här
> är för små. Fasiken, den såg ju toppen ut.

Generellt är ju hojtypen 160-180mm allround-Enduro rätt perfekt som semesterhoj om man ska resa runt lite i alperna, nordamerikat, nya zeeland eller var som helst. Känns som att det är rätt svårt att släpa med sig mer än en hoj då. Vi svenskar kanske ska köpa om segmentet till semesterhoj?

Där tror jag att du har nått. En specialdesignad väska och en maxvikt på cyekel och väska på 15 kilo så är det ju flygvänligt med.

Tillbaka
Topp