RR Waterloo i Februari

masala

Medlem
RR Waterloo i Februari
Tjena!
Här kommer en värmande rapport från en vårlik söndag i Belgien. Tyvärr så får vi tacka Apple för bildkvaliteten...
+12 grader med tämligen varma vindar. Vi var alla för varmt klädda och det slutade med att handskarna åkte av för min del.
Leo, lilla frun och jag startade hemifrån mot slottet La Hulpe intill Waterloo strax söder om Bryssel.
Med systrarna hemma så var Leo kung i skogen ända tills "the mother of all up hills" kom...
IMG_0390.JPG ht=544

Han hämtade sig dock snabbt och vi påbörjade sedan en rådjursspaning eftersom jag sett en flock här dagen innan - dock utan framgång idag.
IMG_0391.JPG ht=544

Ute på ridstigarna stiger tempot och humöret.
IMG_0392.jpg ht=725

Mamma och son rejsar
IMG_0393.jpg ht=725

Ut på stigarna i de härliga bokskogarna igen
IMG_0394.JPG ht=544

Här har visst någon glömt en traktor
IMG_0395.JPG ht=544

Mamma väntar medan grabbarna kollar in traktorn
IMG_0397.JPG ht=320

Ut i leran igen. Leo fick rejält stopp här och lyckades hitta den enda pölen med sin vänsterdoja - självklart!
IMG_0398.JPG ht=544

Kör på!
IMG_0399.jpg ht=725

Lerfest!
IMG_0403.JPG ht=544

Diskreta frun...
IMG_0405.JPG ht=544

Slutet på Leo's och Lilla fruns tur.
IMG_0407.JPG ht=544

Varm choklad och pankisar väntar i bilen
IMG_0409.JPG ht=544

Efter att ha släppt av dem och packat in ett par cyklar i bilen så drar jag vidare på stigletartur.
IMG_0411.jpg ht=725

Här ser smutt ut! tyvärr så ville/kunde jag inte fota då det var som bäst. Grymma svepande, lätt doserade kurvor i terängen
IMG_0412.jpg ht=725

Och var tog stigen vägen?
IMG_0416.JPG ht=544

mmmmh, Belgiskt surhål
IMG_0417.JPG ht=544

Undrar om Kung Sol ligger bakom denna fallossymbol?
IMG_0418.jpg ht=725

La Hulpe slottet i fjärran.
IMG_0419.JPG ht=544

Vänster...?
IMG_0420.jpg ht=725

Eller höger...?
IMG_0421.jpg ht=725

Höger blev det, och det var ju fint. Hittade den här pinnen som jag var glad över att INTE få i bakväxeln.
IMG_0428.JPG ht=544

För den som trodde att Belgien var flackt så har jag nyheter!
IMG_0429.jpg ht=725

Åter ut på ridstigarna. Känns som att det saknas en cyclocross i mitt garage.
Inte helt utan att man längtar tills det börjar blomma nu.
IMG_0431.JPG ht=544

Imorgon blir det lvg till och från jobbet och sedan Chamonix på lördag... Kan nog överleva här.
Göran

Bilagor

• IMG_0430.JPG
    IMG_0430.JPG
    75.4 KB · Besök: 59
RR Waterloo i Februari
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Fint. Har ni cyklat dit från Moskva?
>
> /Johan

De kanske gjorde som Napoleon?
Misslyckades med att invadera Ryssland och fick dra sig tillbaka?

/Fedde

RR Waterloo i Februari
Just hemkommen och nyäten efter dagens jobbpendling.
Fick draghjälp idag till jobbet. Kom ikapp en kille på en schysst TREK efter några km.
Vi (...eller jag kanske) drog igång det vanliga supermanliga revirpinkeriet.
Efter en kort stund var farten ohälsosamt hög och jag fick raspande och flåsande ur mig:
"Hi, do you speak english...?"
Efter den inledande öppningen hamnade vi på ett klart bättre tempo då vi faktiskt kunde prata.

Det visade sig att vi hade nästan samma rutt till jobbet så det kom att bli trevligt.
Jag berättade att det kanske saknades en cx i mitt garage men det hade han ingen förståelse för eftersom den säsongen är ju nästan över... Jahapp!

Kopplingen Ryssland - Waterloo - Napoleon har slagit mig oxå - kul faktiskt. Men det otroliga faktumet är att hela familjen saknar vädret i Moskva, det hade man ju faktiskt inte väntat sig.

Men en tur med lilla frun och vänner i Champagne är inplanerad och de har ju många race här året runt
så jag tror att de närmsta åren blir kanon.

Ett intressant faktum är att om jag cyklar den långa vägen till jobbet =30km så har jag 7!!!
grymma cykelbutiker inom sträckan.

RR Waterloo i Februari
Dom där härliga bilderna fick mig att längta ännu mera till våren snöfritt, isfritt, lite skön värme, rotlösa stigar med högt tempo. Men det lär väl dröja nu i natt kommer nästa snöoväder in över västkusten för att sedan dra sig mot östra svealand fyy faannn!!

RR Waterloo i Februari
mutter... Det där ser ju sanslöst härligt ut. Själv sitter man just nu i ett snöigt och kallt Moskva med 18 friska minusgrader utanför fönstret... Så lär inte bli något cyklande denna helgen heller :-(

Det har lite smått börjat utvecklas strategier och planer för att ta mig till Bryssel med sambo, son och cyklar så snabbt som möjligt.

Saknar verkligen min gode vän och cykelkamrat från PGH...

Tillbaka
Topp