RR Waterloo i Februari
Tjena!
Här kommer en värmande rapport från en vårlik söndag i Belgien. Tyvärr så får vi tacka Apple för bildkvaliteten...
+12 grader med tämligen varma vindar. Vi var alla för varmt klädda och det slutade med att handskarna åkte av för min del.
Leo, lilla frun och jag startade hemifrån mot slottet La Hulpe intill Waterloo strax söder om Bryssel.
Med systrarna hemma så var Leo kung i skogen ända tills "the mother of all up hills" kom...
Han hämtade sig dock snabbt och vi påbörjade sedan en rådjursspaning eftersom jag sett en flock här dagen innan - dock utan framgång idag.
Ute på ridstigarna stiger tempot och humöret.
Mamma och son rejsar
Ut på stigarna i de härliga bokskogarna igen
Här har visst någon glömt en traktor
Mamma väntar medan grabbarna kollar in traktorn
Ut i leran igen. Leo fick rejält stopp här och lyckades hitta den enda pölen med sin vänsterdoja - självklart!
Kör på!
Lerfest!
Diskreta frun...
Slutet på Leo's och Lilla fruns tur.
Varm choklad och pankisar väntar i bilen
Efter att ha släppt av dem och packat in ett par cyklar i bilen så drar jag vidare på stigletartur.
Här ser smutt ut! tyvärr så ville/kunde jag inte fota då det var som bäst. Grymma svepande, lätt doserade kurvor i terängen
Och var tog stigen vägen?
mmmmh, Belgiskt surhål
Undrar om Kung Sol ligger bakom denna fallossymbol?
La Hulpe slottet i fjärran.
Vänster...?
Eller höger...?
Höger blev det, och det var ju fint. Hittade den här pinnen som jag var glad över att INTE få i bakväxeln.
För den som trodde att Belgien var flackt så har jag nyheter!
Åter ut på ridstigarna. Känns som att det saknas en cyclocross i mitt garage.
Inte helt utan att man längtar tills det börjar blomma nu.
Imorgon blir det lvg till och från jobbet och sedan Chamonix på lördag... Kan nog överleva här.
Göran
Här kommer en värmande rapport från en vårlik söndag i Belgien. Tyvärr så får vi tacka Apple för bildkvaliteten...
+12 grader med tämligen varma vindar. Vi var alla för varmt klädda och det slutade med att handskarna åkte av för min del.
Leo, lilla frun och jag startade hemifrån mot slottet La Hulpe intill Waterloo strax söder om Bryssel.
Med systrarna hemma så var Leo kung i skogen ända tills "the mother of all up hills" kom...
Han hämtade sig dock snabbt och vi påbörjade sedan en rådjursspaning eftersom jag sett en flock här dagen innan - dock utan framgång idag.
Ute på ridstigarna stiger tempot och humöret.
Mamma och son rejsar
Ut på stigarna i de härliga bokskogarna igen
Här har visst någon glömt en traktor
Mamma väntar medan grabbarna kollar in traktorn
Ut i leran igen. Leo fick rejält stopp här och lyckades hitta den enda pölen med sin vänsterdoja - självklart!
Kör på!
Lerfest!
Diskreta frun...
Slutet på Leo's och Lilla fruns tur.
Varm choklad och pankisar väntar i bilen
Efter att ha släppt av dem och packat in ett par cyklar i bilen så drar jag vidare på stigletartur.
Här ser smutt ut! tyvärr så ville/kunde jag inte fota då det var som bäst. Grymma svepande, lätt doserade kurvor i terängen
Och var tog stigen vägen?
mmmmh, Belgiskt surhål
Undrar om Kung Sol ligger bakom denna fallossymbol?
La Hulpe slottet i fjärran.
Vänster...?
Eller höger...?
Höger blev det, och det var ju fint. Hittade den här pinnen som jag var glad över att INTE få i bakväxeln.
För den som trodde att Belgien var flackt så har jag nyheter!
Åter ut på ridstigarna. Känns som att det saknas en cyclocross i mitt garage.
Inte helt utan att man längtar tills det börjar blomma nu.
Imorgon blir det lvg till och från jobbet och sedan Chamonix på lördag... Kan nog överleva här.
Göran