Rose-tråden
Örjan Lax sa:Stod porttelefonnumret på paketets fraktsedel? Och inte bara på en tavla vid entrén?
Jag har nämligen under de senaste åren märkt att det underlättar enormt att få en lyckad hemleverans om det numret/koden står under namnet. Dessutom brukar jag skriva "Jag är hemma dagtid" när jag beställer och jag vet att jag kan planera och vara hemma och passa vid leverans, och hittills har det funkat 100% under ca 8 månader och ca 6 st leveranser till dörr med PostNord.
Inget porttelefonnummer på fraktsedeln i det här fallet, så man får bläddra fram mitt efternamn i displayen vid dörren. Det funkar med UPS och andra budfirmor, bara inte med PostNord. Men jag är som sagt inte upprörd. Jag vill oftast inte ha paketet hemkört, och var bara hemma av en slump den här gången.
Smidigast av allt vore om man direkt vid beställningen kunde ange att man vill ha paketet till ombudet, så att det kan komma dit en arbetsdag tidigare. Men jag brukar inte beställa via postorder när jag är ute i sista sekunden, så den lilla förseningen är ingen stor grej för mig.